Gå til innhold

Styggeste navnene du vet om. Ikke ta det personlig om du heter det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest 24/7SylviaPlath

Gitte, Britt, Berit, Ingunn, Gerd, Magda, Griselda, Dawn, Kine, Katharina, Kristian med K og ikke Ch (driter i om det er den «korrekte» norske måten å skrive det på), Birgitte, Sølvi, Astri, Malene, Evelyn, Tatiana, Gørild, Dani, Marielle, SEVERIN, Lykke, Hugo (tenker på mongo 😂), Leif, Esmeralda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mohammed, Muhammed, ahmed, Agnes, Maximilian, telise, Salve, Leo, Gunn, Marit, Rakel, Renate, krisander, Sondre, Tarek, Tarik, tariq, Roy, Lui (slangord for kompis på fransk jo, ikke et navn. Luis er et navn.) Men liksomnavn blir for teit.

Samme som Una. Burde ikke ha vært lov. Betyr ei (1) på spansk. Uma derimot, eller Luna går an.

Eller navn med tegnet over e-en på total feil plass Isabél eller Isàbel, Eléna. Altså, lær seg hvorfor tegn brukes før man bruker de i navn. Idioti. 

Anonymkode: d9229...a85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjalg. Gisle. Hein. Remi. Chris. Arnt. Bernt. Kato. Ernst. Otto. Ottar.

Jeanette. Rakel. Olga. Ruth. Bodil. Åse. 

Anonymkode: 0b02a...481

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Isabell. Legg merke til to L-er på slutten. 😂 Når Isabel er et spansk navn. Og dobbel L = j. Blir Isabej 😂 hvorfor kødde sånn med navnene til sine egne barn. Lage tulleversjoner av i utgangspunktet vakre navn. Stakkars ungene som har så tåpelige wannabe-foreldre.

Anonymkode: d9229...a85

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Børge, Sture, Sune, Njål

Rakel, Mynte, Vigdis

De jeg kom på nå. 

Anonymkode: 33bee...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Embla, får meg til å tenke på et eple av en eller annen merkelig grunn.

Ronny, Morten, Roy og Roger.

Nelly, Billie, Veslemøy (wtf?!), Rikke (Tenker automatisk på reker av det navnet), Bror, Marna og Tina.

Liker heller ikke sukkersøte navn som Othilie og Mathea.

Anonymkode: 104b6...1ab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Embla, får meg til å tenke på et eple av en eller annen merkelig grunn.

Ronny, Morten, Roy og Roger.

Nelly, Billie, Veslemøy (wtf?!), Rikke (Tenker automatisk på reker av det navnet), Bror, Marna og Tina.

Liker heller ikke sukkersøte navn som Othilie og Mathea.

Anonymkode: 104b6...1ab

Embla får meg bare til å tenke på lotto 😂

Anonymkode: 52f4a...3d2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er vanskelig med navn, jeg. Har selv omtrent bitt negler hver gang vi skulle velge navn til ett av barna våre 😂 Det jeg aller mest la merke til i diskusjonsprosessen - var at både jeg om mannen min forbinder de fleste navn med noen. Og at da navn vi gjerne liker mindre, er fordi vi kjenner til mennesker som har det navnet og som gir oss negative assosiasjoner til det 😅 
Det er nok ingen navn jeg HATER, men helt klart navn jeg liker mindre og/eller har negative forbindelser til 😅

Er glad i såkalte vanlige, norske navn. Liker aller minst kreative varianter av navn, som feks Caspbian 😅 og lignende. Men smaken er som baken og TAKK OG PRIS for at vi alle er forskjellige, tenk så kjedelig det ville blitt dersom alle het Kari og Ola 😊

Anonymkode: 599a8...2c0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bergtora, Wenche, Bodil, Bernt, Aslak, Ove + jålete navn a la Krisander Olai og Iselin Nutella🙉 

Anonymkode: 5cc7e...160

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Det er noen få navn jeg virkelig ikke liker, og det er navn fra alle mulige kategorier, så tror ikke jeg har en spesiell type navn jeg misliker:

Rasmus - satt sammen av "rass" og mus liksom, wtf:P 

Billie/Billy - tenker på biller, helt grusomt, spesielt på jenter/damer, fatter ikke at noen kan kalle datteren sin det!

Gerd - det høres liksom ikke ut som et navn, lyden av det er liksom bare fælt (og jeg liker vanligvis norrøne navn)

Gøril - tenker på gørr

Tuva - jeg vet ikke helt hva det er, det er jo et veldig populært navn, men jeg tenker på tuer og tuber :ler:

Iselin - har bare aldri likt det navnet, dårlige assosiasjoner

Preben - liker rett og slett ikke klangen

Er heller ikke glad i navn av typen "mannsnavn med kvinne-endelse", som Oddrun og Kjellfrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste er så knyttet til navnet sitt at det blir veldig rart å bare bytte til et annet. For ikke å snakke om alle misforståelser som vil skje blant gamle bekjente, venner, familiemedlemmer osv.

Anonymkode: 28013...f1b

Det går seg til sålenge man er konsekvent og sier bestemt ifra at de må forholde seg til det nye navnet og respektere det . Er bare å ikke respondere på det gamle. 

Anonymkode: 228a1...a8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg liker forresten ikke Jørgen. Det er også slik traust navn. Kjenner til 2 Jørgen, ene en gammel mann og andre en yngre mann som er veldig sær. Mye deprimert og grå i klesstilen.

Maximiliam. Typisk ung mor navn. 

Anonymkode: 63324...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anita liker jeg heller ikke. Det er liksom litt tungt. Litt sånn plagsom sjefete folk.

Ane og Anne. Ekstremt kjedelig. Folk som er redd for å skille seg ut kaller gjerne barna sine det. 

Anonymkode: 63324...cf1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...