Gå til innhold

Styggeste navnene du vet om. Ikke ta det personlig om du heter det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nicolay. Det var en stund dette navnet skulle være så "spesielt" at alle kalte barna sine for det så det til slutt ble veldig lite spesielt i tillegg til å være stygt.

Mille og Ella. Høres ut som babynavn og er fine nok til babyer men høres bare barnslig og patetisk ut på voksne folk.

Anonymkode: d9f54...e4c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 16.7.2020 den 16.44, AnonymBruker skrev:

Folk har lite å gjøre i fellesferien😆

Anonymkode: fa6b5...330

Fellesferie, Covid-19 og Norgesferie, hva hadde du forventet?😂

Anonymkode: 0d665...2d1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nicolay. Det var en stund dette navnet skulle være så "spesielt" at alle kalte barna sine for det så det til slutt ble veldig lite spesielt i tillegg til å være stygt.

Mille og Ella. Høres ut som babynavn og er fine nok til babyer men høres bare barnslig og patetisk ut på voksne folk.

Anonymkode: d9f54...e4c

Ulik oppfatning på den. Bestemor heter Ella og ser for meg hovedsakelig kun personer født før krigstiden med det navnet. Eller.. jo når du nevner det, det er enten eller. Ser ikke for meg en Ella i 25-års alderen. 

-

Brita, Stine, Nikolai(y)

Anonymkode: 6fd2c...c68

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På 16.7.2020 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Det er så inderlig mange stygge navn ute og går. Altså, beklager om du/barnet ditt eller enn det må være heter noe her, men mitt navn er også på stygge-lista så don’t worry

Gøril, Åge, Gunhild, Gøran, Elias, Svein, Therese, Stian, Dagmar, Dag, Eilert, Yngve, Sigurd, Cassandra, Charlotte, Vanessa, Liam, Oliver, Matheo, Theo, Milo/Mio, Milian, Gjert, Felix, Johan, Petter, Eldbjørg/Gudbjørg/Bjørg(Bjørg-navn), Kjellfrid/Oddfrid/Snefrid(Frid-navn), Borghild/Brynhild/Ragnhild/Magnhild(Hild-navn), Martine, Gina, Gudveig, Jenny, André, René, Ove, Ronny, Johnny, Roger, Tom/Thomas, Jon, Per, Ole, Solveig, Brita, Amelia/Emalia/Amilia også videre, Guro, Gro, Hjørdis, Vigdis(Dis-navn), Gunilla, Wenche, Helga, Hege, Torill, Dagrunn/Ingunn/Gunn-navn, Olga, Rakel, Anna, Anne, Ida, Sara, Silje, Emma, Emily, Vera, Sophia/Sofia/Sofie/Sophie, Vilde, Malin, Maylinn, Eva, Kirsti/Kjersti, Tone/Tonje, Jannicke, Cathrine, Hanne, Lene/Lena, Ingrid, Ingvild, Felicia, Oda, Frode, Bertil, William, Morten, Sokrates. Sikkert mange mange MANGE flere også, men det var dette jeg kom på nå :P Og ja da, det fins navn jeg liker også. Bare ikke typisk kjedelige, norske og topp-liste navn.

Anonymkode: 6b437...dc8

Du har skrevet ned navnet mitt, mine 3 søsken, foreldre, to søskenbarn, onkel, mormor OG hunden min sitt navn! Du har skrevet ned nesten hele slekta. Lurer virkelig på hvilke navn du faktisk liker. 

Anonymkode: 306dd...221

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Kath H. skrev:

Monja. Hva p***** er det egentlig.

Eeehhh det er et arabisk navn. Men du kan kanskje bare norske?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eeehhh det er et arabisk navn. Men du kan kanskje bare norske?

Tråden heter "styggeste navnene du vet om". Men du kan kanskje ikke lese?

Anonymkode: 52014...f7f

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Linda. Jeg kan forklare hvorfor, det er bare et grusomt navn. 

Geir, Rigmor, Bernt, Hildebjørg, Odd, Kjell, Bodil, Rolf.. hva slags psykopat ser på en nyfødt baby og gir de et slikt navn? Dette er navn man får i 50 årsgave! 

Om du gir ungen din navnet Preben, Herman, Julian, Fabian, Ruben, Wilhelm.. da er du bare slem! Barna er dømt til å kaste bort millioner på harry russebuss og et par år på BI. For så å enten ende opp i kassa hos Rema eller på paradise hotel/ex on the beach. Du ødelegger fremtiden til barnet ditt om du gir de disse navnene. 
Gir du ungen navnet Ronny, Kim, Roger, Roy, Remy, Kenneth, Jonny... sorry men du kan lik så godt sende ungen til rehab eller fengsel rett fra føden. 

Alle disse navnene er forferdelige og bringer med seg en enda mer forferdelig skjebne. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Geir, Rigmor, Bernt, Hildebjørg, Odd, Kjell, Bodil, Rolf.. hva slags psykopat ser på en nyfødt baby og gir de et slikt navn? Dette er navn man får i 50 årsgave! 

Om du gir ungen din navnet Preben, Herman, Julian, Fabian, Ruben, Wilhelm.. da er du bare slem! Barna er dømt til å kaste bort millioner på harry russebuss og et par år på BI. For så å enten ende opp i kassa hos Rema eller på paradise hotel/ex on the beach. Du ødelegger fremtiden til barnet ditt om du gir de disse navnene. 
Gir du ungen navnet Ronny, Kim, Roger, Roy, Remy, Kenneth, Jonny... sorry men du kan lik så godt sende ungen til rehab eller fengsel rett fra føden. 

Alle disse navnene er forferdelige og bringer med seg en enda mer forferdelig skjebne. 

Jeg syns det er sykt merkelig at folk som eksmepel ofte heter kim, Ronny, Roger osv er harry eller merkelige. Det finnes så mange merkelige personer med disse navnene at folk assosiaserer rare folk når de hører de. Noen som vet forklaring på dette? Er jo ganske interessant når man tenker over det, nesten som at navnet faktisk har noe å si på hvem du blir 

Anonymkode: df554...dd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er sykt merkelig at folk som eksmepel ofte heter kim, Ronny, Roger osv er harry eller merkelige. Det finnes så mange merkelige personer med disse navnene at folk assosiaserer rare folk når de hører de. Noen som vet forklaring på dette? Er jo ganske interessant når man tenker over det, nesten som at navnet faktisk har noe å si på hvem du blir 

Anonymkode: df554...dd4

Confirmation bias.

Anonymkode: 6c4b5...0e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 16.7.2020 den 19.19, AnonymBruker skrev:

Pernille er mindre pent.

Anonymkode: 62a14...d5b

Det er mitt navn 😎 Forsåvidt enig med deg, hehe.

Siril, Sune, Jeanette, Charlotte, Michelle, Didrik, Sedrik, Kristbjørg, Njål, Børge, Theo, Nathaniel er mindre pene navn til noen jeg kjenner eller har møtt i løpet av livet som jeg kommer på :haar:

Anonymkode: 86925...e64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

:hoho: Fantastisk! Og helt enig! :skratte: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Johannes. Det navnet har alltid bydd meg mot. Forferdelig navn.

Anonymkode: d6856...cf1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem kaller sitt nyfødte barn for Geir, Cato eller Ulf? :sjokkbla:

Anonymkode: 104b6...1ab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2020 den 19.22, AnonymBruker skrev:

Typisk unge mødre-navn er de verste, Carosander, Maximillian, Matheo. Liker de ikke. Og så er jeg ikke overbegeistret for den greia med at jentenavn skal være så korte og myke som mulig, som Naia, Nea og Ea. Naia høres ut som Noia, Ea er et dialektord for ærfugl om jeg ikke husker helt feil, og Nea er en elv. Jeg bodde i Sverige en periode og da drev alle å kalte jentene sine Nova og Lova, det hørtes for meg ut som et kjøpesenter eller noe sånt så det klarte jeg aldri å like. Og så har jeg aldri forstått hvorfor Lukas ble så populært, det er i mine ører grusomt.

Ellers er jeg allergisk mot det jeg kaller jålebokstaver, bokstaver som ikke gjør noe fra eller til for uttalen av et navn, men som kun er der til pynt. For eksempel er Hanna et fint navn, mens Hannah blir fjollete. Samme med Nora og Noora.

Ellers er navnet mitt nevnt på et par lister her, uten at det plager meg noe særlig. Jeg liker navnet mitt, og det er såpass klassisk at jeg tror det er flere som liker det eller er nøytrale enn det er folk som misliker det. 

Anonymkode: 0c95e...d57

Jeg er enig i at man ikke behøver å putte inn stumme bokstaver, men du klarer å bruke det eneste navnet det er kult på / gir mening med den stumme bokstaven som eksempel.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...