Gå til innhold

Dere som skal gifte dere i år..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan arrangeres bryllupet? Tar dere «hensyn» til korona på noe vis? Skal dere ha mange gjester?

Anonymkode: bd5c6...f90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gifter oss 8. august. Tar hensyn til korona så godt vi kan. Blir rundt 60 stykker, og har prøvd så langt det lar seg gjøre å plassere familie på bord sammen (skal ha runde bord), og vi har også lagd grupper som kan sitte nært hverandre under vielse. Ellers har vi kjøpt inn antibac som plasseres ved kakebord og slikt, sammen med påminnelser om å bruke det før man forsyner seg. Har bryllupet på et hotell, så de tar seg jo av servering og sånt under middag. Litt begrensninger på hvor mange som kan være på dansegulvet av gangen etc. etc.

Toastmasterne har også ansvar for å informere om at vi dropper klemmer etter vielse og slikt. Viktigste for oss er at alle gjestene kan føle seg trygge på at vi tar det på alvor. Ellers, oppfordrer til sunn fornuft blant gjestene og at man tar hensyn :) 

Anonymkode: 2053e...743

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gifter oss 7 august. Blir ikke selskap nei. Bare med de helt nærmeste. Vi blir under 10 stk.

Hos oss feier vi ikke bursdag, heller ikke runde år i år. Vi er i pandemi...

Anonymkode: 2f772...397

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss 8. august og skal ha 80 gjester. Vi legger tilrett for smittevern også er det opp til hver enkel å følge de. 

Anonymkode: 2dbba...e96

AnonymBruker
Skrevet

8.august, 9 gjester :)

Anonymkode: 652e6...477

AnonymBruker
Skrevet
På 16.7.2020 den 16.01, AnonymBruker skrev:

Gifter oss 8. august.

Anonymkode: 2053e...743

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi gifter oss 8. august og skal ha 80 gjester. Vi legger tilrett for smittevern også er det opp til hver enkel å følge de. 

Anonymkode: 2dbba...e96

1 time siden, AnonymBruker skrev:

8.august, 9 gjester :)

Anonymkode: 652e6...477

Oi, 3 stk som gifter seg 8 aug🤪 Gratulerer og lykke til❤️

Anonymkode: bd5c6...f90

AnonymBruker
Skrevet

Vi utsatte, selvfølgelig. Hadde ikke vært spesielt stas å være det paret som absolutt skulle gifte seg midt under en pandemi og endte opp med å være kilde for smittespredning eller at bestemor døde. 

Anonymkode: 94dc8...b6d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Gifter oss 7 august. Blir ikke selskap nei. Bare med de helt nærmeste. Vi blir under 10 stk.

Hos oss feier vi ikke bursdag, heller ikke runde år i år. Vi er i pandemi...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi utsatte, selvfølgelig. Hadde ikke vært spesielt stas å være det paret som absolutt skulle gifte seg midt under en pandemi og endte opp med å være kilde for smittespredning eller at bestemor døde. 

Anonymkode: 94dc8...b6d

Helt forståelig at dere utsetter, men blir litt kvalm av bruder som dere som mener alle burde utsatt. Om ingen hadde gjennomført bryllup og større feiringer i år ville kanskje mange lokaler og leverandører gått konkurs, men det har dere vel ikke tenkt på? Og det er lov å ha det hyggelig og feire kjærligheten og bursdager selv om det er en pandemi i Norge og verden.

Vi gifter oss i august vi også, med 50 gjester. Vi følger selvfølgelig rådene fra FHI, og det blir 1 meters avstand mellom husstander, men det løser vi med runde bord og én husstand pr bord. 😊 De som gleder seg kanskje aller mest er besteforeldre mine.

Anonymkode: dbc3c...e37

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
På 17.7.2020 den 20.38, AnonymBruker skrev:

Helt forståelig at dere utsetter, men blir litt kvalm av bruder som dere som mener alle burde utsatt. Om ingen hadde gjennomført bryllup og større feiringer i år ville kanskje mange lokaler og leverandører gått konkurs, men det har dere vel ikke tenkt på? Og det er lov å ha det hyggelig og feire kjærligheten og bursdager selv om det er en pandemi i Norge og verden.

Vi gifter oss i august vi også, med 50 gjester. Vi følger selvfølgelig rådene fra FHI, og det blir 1 meters avstand mellom husstander, men det løser vi med runde bord og én husstand pr bord. 😊 De som gleder seg kanskje aller mest er besteforeldre mine.

Dette var et unødvendig svar synes jeg. Ikke et sted i innlegget mitt dømmer jeg ditt valg, men du følte det var nødvendig å  ta såpass i som du gjorde. 
Jeg svarte på ts sitt spørsmål, hverken mer eller mindre.

Ønsker deg lykke til med bryllupet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss i mai. Kun brudepar, forlovere og vigsler tilstede under vielsen. Aller nærmeste familie tok oss i mot utenfor og så dro vi og spiste vi middag hjemme etter vielsen med nærmeste familie. Vi var under 20 stk totalt så innenfor reglene.

Men vi skulle jo ha fest med ca 100. Leid lokale med egen drikke og catering, men fikk avbestilt alt. Festen utsetter vi nok i vinter eller tidlig vår, håper regler er lempet på til da. Vi får ikke til 1 meters avstand i lokalet vårt, men hvis den reglen lempes på så kan vi jo ihvertfall være nøye med at syke ikke kan komme og nøye med antibac og håndvask. Vi vil ikke vente helt til sommeren, da er det så mange som skal gifte seg. 😕

Anonymkode: 4832d...755

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Dette var et unødvendig svar synes jeg. Ikke et sted i innlegget mitt dømmer jeg ditt valg, men du følte det var nødvendig å  ta såpass i som du gjorde. 
Jeg svarte på ts sitt spørsmål, hverken mer eller mindre.

Ønsker deg lykke til med bryllupet. 

Da beklager jeg.

"Hos oss feier vi ikke bursdag, heller ikke runde år i år. Vi er i pandemi..."

Jeg tolket dette som at det er en selvfølge at man ikke en gang bør feire bursdag når vi tross alt er i en pandemi. Vi feirer både bursdag og bryllup, bare med litt mer avstand enn normalt. Det går fint an å ha det hyggelig selv om vi er midt i en pandemi 😊❤️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da beklager jeg.

"Hos oss feier vi ikke bursdag, heller ikke runde år i år. Vi er i pandemi..."

Jeg tolket dette som at det er en selvfølge at man ikke en gang bør feire bursdag når vi tross alt er i en pandemi. Vi feirer både bursdag og bryllup, bare med litt mer avstand enn normalt. Det går fint an å ha det hyggelig selv om vi er midt i en pandemi 😊❤️

Jeg mener at vi alle får gjøre det vi føler er riktig. I vår familie har vi blitt enig om dette med bursdag osv, så det er tatt en avgjørelse ut i fra at vi har familiemedlemmer som er ekstra utsatt. At andre familier har andre forutsetninger er ikke noe jeg skal mene så mye om. Jeg føler vi skal respektere hverandre valg uansett.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke gifte meg selv, men var nettopp i bryllup til nært familiemedlem. De valgte å gjennomføre som planlagt, med mange gjester, men med mye antibac, god avstand mellom bord og hvor alle var plassert nærmest de man naturlig er i kohort med (par, nær familie, nære venner). Matservering og fri bar ble administrert av innleide servitører, slik at ingen gjester tok på mat og flasker de ikke skulle benytte seg av. Man brukte albuen for å hilse/gratulere.

Dette ser jeg på som helt uproblematisk med tanke på at folk både tar buss og t-bane, går på butikker og restauranter, står i kø for turistattraksjoner hele sommeren... Når man gjør alt dette, gir det ingen mening å avlyse viktige merkedager som et bryllup. Det er bra å ta smitte på alvor, men når man forventer at privatpersoner skal leve strengere enn hva FHI faktisk anbefaler og staten legger opp til, så blir det merkelig. Korona kan trekke ut i flere år, vi må legge oss på et nivå som er forsiktig uten å fjerne alt av livskvalitet og sosialt samhold. Så kan folk, inkludert bestemor, heller takke nei om de ikke ønsker å delta.

Anonymkode: c0a87...d38

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...