Gå til innhold

Hva syns dere om stengte kommentarfelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns dere om at f.eks Dagbladet og Nettavisen ikke lar lesere kommentere saker? Skal man kommentere er man avhengig av at de har lagt saken ut på Facebook og må bruka fullt navn. 

Er dette en slags innskrenking av ytringsfriheten?

Anonymkode: a90be...68f

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tenker ikke noe over det.

Gjest kaprikorn
Skrevet

Fantastisk. Diskusjoner kan taes på sosiale medier.

AnonymBruker
Skrevet

Journalister er ikke guder. Ofte gjør de feil, og da er det greit med et kommentarfelt. 

Anonymkode: 4d234...aee

AnonymBruker
Skrevet

Kommentarfelt er internettets kloakk. Det kan godt være lukket så vi slipper stanken. 

Men seriøst, det tar aldri mer enn fire kommentarer før noen enten har lagt skylda på muslimer, sosialister eller har kommet med en eller annen far out konspirasjonsteori.

Vi trenger ikke det. 

Anonymkode: 78645...9ca

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva syns dere om at f.eks Dagbladet og Nettavisen ikke lar lesere kommentere saker? Skal man kommentere er man avhengig av at de har lagt saken ut på Facebook og må bruka fullt navn. 

Er dette en slags innskrenking av ytringsfriheten?

Herlig! Ved at de krever at brukerne kommenterer med fullt navn så slipper man en del av den stygge oppførselen og de stygge oppgulpene som mange troll kommer med. Noen har naturligvis fake konto, og andre bryr seg ikke om de står frem med fullt navn, men absolutt positivt.

Innskrenking av ytringsfriheten??? Hvordan får du det til? Har du ikke ytringsfrihet om du ikke får kommentere på en artikkel på dagbladet under fake navn? Ytringsfrihet betyr ikke at du har krav på å si akkurat det du vil, hvor du vil, og når du vil, bokstavlig talt. Du kan fint si din mening om en artikkel på VG ved å stille deg på Oslo S. Det er ingen grunn til at man MÅ si sin mening på akkurat den artikkelen.

Endret av Gibralfaro
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er et sykdomstegn. 

Anonymkode: fe88d...6b0

Skrevet

Helt greit. Bedre at folk diskuterer her på KG.

Skrevet

Jeg tror du har misforstått hva ytringsfrihet er.

AnonymBruker
Skrevet

For dere som hang dere opp i det med ytringsfrihet. Jeg sa aldri min mening om stengte kommentarfelt. Jeg spurte om det er en form for innskrenking av ytringsfriheten fordi jeg har sett mange si det er det. Verre er det ikke.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...