Gå til innhold

Frister det med ferietur i år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis reiser jeg flere ganger til utlandet i løpet av et år, men akkurat nå frister det faktisk ikke i det hele tatt. Når jeg ser bilder i avisene av personer og familier som skal ut på sydenferie, så synes jeg det ser skikkelig stusselig ut! Nesten så jeg synes synd på dem!

Flere som føler det samme?

Jeg er ikke engang særlig redd for å bli smittet... Men det å reise i en verden med pandemi og tilhørende tiltak og restriksjoner som feks. krav om munnbind, hansker, antibac i tide og utide, temperaturmålinger på flyplassen, ingen frokostbuffet, andre strenge regler når det gjelder matservering på restaurant etc. etc. gjør at reiselysten holdes på et minimum. En ferie i sommer vil jo ikke bli i nærheten av det man er vant til!

Anonymkode: 21369...565

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg. Med alle restriksjoner og begrensninger føler man ikke den friheten man er vant til og som gir feriefølelsen. Jeg vil ikke reise i Norge heller av samme årsak. 

Anonymkode: 41c7d...511

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ferie frister absolutt ikke i år. Jeg forstår ikke hva folk tenker med når de reiser utenlands i år.

Skrevet

Nei, det frister ikke med ferietur i år. Derfor skal jeg være på hytta. 

Jeg avventer heller til neste år (evt. senere), når det forhåpentligvis kanskje har lettet litt ift både tiltak og pandemien som sådan. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, frister ikke meg heller. Tenker det samme som deg. 

Anonymkode: bf993...ef1

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Skal ikke en meter. Har vært på gåturer i fjellet og sov under åpen himmel. Nydelig. Er bare deilig å ikke tenke på reisemaset. Storkoser oss hjemme. Har shinet hagen tipp topp og pusset opp stua. I alle land er det restriksjoner både av det ene og andre. Nei gidder ikke oppsøke enda mer smitte. De som står frem og reiser utenlands nå må være mindre begavet. Det er bare tåpelig og desperat. De skjønner ikke alvoret. Nyt Norge. Snart må alle være innenlands igjen likevel.

Anonymkode: 5dcfb...4eb

AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, har ikke fristet med ferie på årevis. Det var greit å reise i slutten av 1990-tallet og begynnelsen av 2000-tallet, men de siste 20 år har det blitt alt for mye folk over alt. Klarer ikke å kose meg eller slappe av. Det som tidligere var turistfrie områder, er nå blitt til turisthubs. Savner den autentiske følelsen av å være på ferie, og ikke bare på en McDonaldsgate i et annet klima. 

Anonymkode: 7df76...990

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, har ikke fristet med ferie på årevis. Det var greit å reise i slutten av 1990-tallet og begynnelsen av 2000-tallet, men de siste 20 år har det blitt alt for mye folk over alt. Klarer ikke å kose meg eller slappe av. Det som tidligere var turistfrie områder, er nå blitt til turisthubs. Savner den autentiske følelsen av å være på ferie, og ikke bare på en McDonaldsgate i et annet klima. 

Ikke reis til Harry-sydeland med ving og Gud vet hva. Fatter ikke at dere kan kalle det utenlandsreise å sitte på er overfylt all inklusive hotell med naboen, med samme maten hver dag - overprisa. Det er ikke kultur eller varmere strøk. 

Anonymkode: 13bc3...8b4

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke reis til Harry-sydeland med ving og Gud vet hva. Fatter ikke at dere kan kalle det utenlandsreise å sitte på er overfylt all inklusive hotell med naboen, med samme maten hver dag - overprisa. Det er ikke kultur eller varmere strøk. 

Anonymkode: 13bc3...8b4

Det har jeg aldri gjort. Jeg reiser til små plasser. Poenget er at turismen har spredd seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, i år frister det ikke, men jeg må si jeg savner det! Jeg er ikke så interessert i naturen at jeg orker å fylle fire uker med det, og bor i en leilihet uten hage, har ikke hytte eller båt, så det føles veldig stusselig i år. Tar likevel ikke sjansen på tre flyturer og en ferie som potensielt kan føre til karantene.

Anonymkode: b5664...73b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke i år.  Drar vanligvis på bilturer i Norge, men når jeg ser køkaoset overalt og på E6 her så tenker jeg at det er greit å være hjemme.

Har "heldigvis" en ganske fersk baby, så trøster meg med at det hadde blitt lite reising uansett. Tar korte dagsturer til små glemte perler uten så mye folk. Også har samboeren og femåringen tatt seg en del teltturer i skogen rundt byen her, så han får oppleve litt mer enn hagen hjemme i det minste :)

Anonymkode: 8d289...271

Skrevet

Ferie frister ikke akkurat nå, og det har jeg heller ikke mulighet til, men jeg kommer definitivt til å reise senere i år (evt på nyåret), når stormen har lagt seg. Mange land er avhengige av turister og jeg ønsker å støtte aktørene som best jeg kan. 

Gjest Warrior
Skrevet

Reiser alltid en tur hvert år, spesielt om sommeren, men nei takk. Ikke i år. Frister ikke litt en gang. Bruker sommeren og resten av året på det jeg liker best💪🏻

Kommer ikke til å reise før det kommer en vaksine. 

AnonymBruker
Skrevet

Rar spørsmålsformulering - ferietur i Norge er også ferietur 😉

Anonymkode: 02b69...8b4

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rar spørsmålsformulering - ferietur i Norge er også ferietur 😉

Anonymkode: 02b69...8b4

For all del, jeg vurderte å ta det med i førsteposten, men jeg pleier ikke å reise på ferie i Norge. Selvsagt blir det noen turer innenlands i løpet av et år også, særlig i jobbsammenheng, men også for å besøke slekt og venner andre steder. Men å gå i kø til Prekestolen, stå timesvis i ferjekø som i tillegg koster flere hundre kroner per strekning for personbil, og satse på å tilbringe dagene ute i 12-13 grader og regn og spise kjipe elgkarbonader langs veien til 300 kroner per person frister ikke litt engang.  Da sparer jeg heller de pengene til noe annet eller til en ferie jeg får mer glede av neste år. Har dessuten bodd flere steder i Norge i forbindelse med studier og jobb og har hatt og har enda fin natur i nærområdet - det frister ikke å legge ut på lang og dyr norgesferie når halve landet gjør det samme. 

Synes det er litt betryggende å se at så mange deler min oppfatning når det gjelder ferie i år 😅

Anonymkode: 21369...565

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Været frister, men resten frister overhode ikke

Anonymkode: 85e1d...4b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ferie trenger da ikke å være synonymt med utenlandstur.

Har vært på 2 ferieturer i sommer. Først en liten tur til Tromsø, 4 netter på hotell. Ikke veldig planlagt, men nok planlagt til at hotellet ble bestilt 2 uker i forveien. Deretter en skikkelig spontantur med campingvogn i Finnmark, 3 netter. Har hatt en fantastisk ferie så langt, og barna er storfornøyd, selv om det ikke ble camping i Sverige som planlagt.

Anonymkode: 3ab1f...18a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...