CabanaBoy Skrevet 16. juli 2020 #1 Skrevet 16. juli 2020 (endret) Jeg bor i en leilighet med tynne vegger, så tynne at da jeg flyttet inn for 6 måneder siden, sluttet jeg å bruke den bærbare datamaskinen om natten på grunn av at jeg klikket på musen som fikk naboen over meg til å reagere med stamping. Nå bruker jeg playstation om natten med hodetelefoner og sover sent på grunn av søvnløshet. Jeg er veldig sikker på at alenemoren bruker stuen som soverommet rett over stuen min om morgenen, antar det at det er tilbakebetalingstid, det er når nabobarnet stamper rundt over soverommet mitt bare for å stoppe når de er sikre på at jeg er våken, jeg er klar for krig med 150 watt forsterkede høyttalere, men naboen som bor på siden har spedbarn .. er det rimelig å leie ut bolig hvis du tydelig kan høre samtalen til naboene dine, har ikke folk rett til privatliv. Må jeg hjelpe begge naboer å oppdra barna sine. Jeg føler meg fast mellom tynne vegger og andre folks behov over mitt. Jeg produserer også musikk, men kreativiteten min er borte på grunn av mangel på privatliv! hva å gjøre? uten å flytte som et alternativ. Endret 16. juli 2020 av CabanaBoy
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #2 Skrevet 16. juli 2020 Du kan begynne med å redigere teksten slik at det er mulig å lese den. Anonymkode: 590c9...b41 9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #3 Skrevet 16. juli 2020 Det skal vel være stille mellom sent kveld og tidlig morgen, så da skal det vel være stille da. Om veggene er så tynne at naboen din hører når du skriver på PC så sier det seg selv at du hører barnet som går på gulvet. Du får finne deg en annen plass å bo, naboene dine kan ikke ta hensyn til at de skal være stille i tidsperioden hvor de aller fleste er aktive. Altså fra tidlig morgen til litt utpå kvelden. Jeg husker ikke tidspunktene, men kan det være mellom 22/23 til 07. Anonymkode: 1eb75...8b5
CabanaBoy Skrevet 16. juli 2020 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2020 men er det galt av meg å jobbe på pc-en om natten, jeg betaler nesten 14000kr for å sitte stille hele natten som en nattvakt som er bekymret for ikke å fornærme noen. Jeg er en hyggelig person, men prøver ikke å bekymre meg for andre folks behov først? Jeg har nok ting ã tenke om og naboene tar det så personlig som om jeg prøver å holde dem våkne, noe som ikke er min intensjon. bare lurer , er det mulig å få utleier til å lydisolere leilighetene bedre, kanskje på grunn av privatlivet? jeg kan ikke engang lage et måltid etter midnatt, skal jeg bare spise kebab og pizza dynket i vann, slik at de ikke hører meg tygge bare for å gjøre naboene mine komfortable? Takk for din mening
youcancallmejune Skrevet 16. juli 2020 #5 Skrevet 16. juli 2020 Det vanlige er at det skal være ro mellom kl 23 og 06. Du har lov til å drive med normale sysler som ikke bråker, og bruk av datamus og tastatur bør komme inn under det. Du får samle eggekartonger og feste dem i taket hvis du ikke roker mer krangling og huseier ikke gidder å betale for bedre støyisolasjon
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #6 Skrevet 16. juli 2020 Skal være stille mellom 23 og 06 som regel - men normale aktiviteter er såklart lov (lage mat, dusje, gå på to, taste på dataen) Bare ikke ha på høy lyd, snakk høyt, rop, støvsug, omøbler eller dans liksom. Anonymkode: ce58a...b2f 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #7 Skrevet 16. juli 2020 Om det er så lytt at de andre hører tastaturet, så synes jeg at du kan høre med utleier om å få lydisolert bedre ja.. Dere skal jo alle bo der, og alle har sine rutiner. Men om det er så lytt at de klager over at du lager mat etter midnatt, skriver på PC og lignende så hadde jeg funnet meg en annen plass. Anonymkode: 1eb75...8b5 1
CabanaBoy Skrevet 16. juli 2020 Forfatter #8 Skrevet 16. juli 2020 De forlater ikke huset for å klage, bare treffer gulvet for å vise sin frustrasjon. Det er derfor jeg er sikker på at de prøver å irritere meg om morgenen mens barnet snubler rundt. De vet når jeg sover, går på do eller til og med har en dame gjest. Er en veldig privat person, men denne livssituasjonen gjør meg gal. Og stedet er stort 58 kvadratmeter, hat eget kjokken, stua og soverom. Bekymret for at jeg får besøk av politiet neste fordi jeg ikke er en "A" person. Jeg er stille, men har ingen kontroll over støynivået når jeg bruker knapper på elektronikken min. Alt er standardutstyr og jeg bruker hodetelefoner.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #9 Skrevet 17. juli 2020 8 timer siden, CabanaBoy skrev: De forlater ikke huset for å klage, bare treffer gulvet for å vise sin frustrasjon. Det er derfor jeg er sikker på at de prøver å irritere meg om morgenen mens barnet snubler rundt. De vet når jeg sover, går på do eller til og med har en dame gjest. Er en veldig privat person, men denne livssituasjonen gjør meg gal. Og stedet er stort 58 kvadratmeter, hat eget kjokken, stua og soverom. Bekymret for at jeg får besøk av politiet neste fordi jeg ikke er en "A" person. Jeg er stille, men har ingen kontroll over støynivået når jeg bruker knapper på elektronikken min. Alt er standardutstyr og jeg bruker hodetelefoner. Har det likedan. Leier «leilighet» i hus som ikke er lydisolert mellom etasjene og hører absolutt alt. De gjesper, raper, promper og prater og jeg hører alt, hører når de går på do, når de dusjer, åpner skapdørene og lukker de, når de laffer fra stua til kjøkkenet i reklamepausene på TV, når de går bortover gulvet og stamper, umulig å sove før de har lagt seg fordi de stamper sånn. De sitter også rett utenfor mine vindu og skravler. Høyt. Og de baksnakker meg i tillegg. Føles som å være gullfisk i bolle. Null privatliv. Anonymkode: bcbcf...7ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå