AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #1 Skrevet 16. juli 2020 Noen her som har tatt opp en del fag fra vgs? Er 23 år og har brukt fire år på å bare jobbe og reise, og nå har jeg innsett at jeg må ta opp en del fag for å komme inn på det jeg vil. Tenker å ta opp matematikk 2p, samfunnsfag fra vg1 og religion. Noen her som har tatt opp det før og kan si noe om hvordan det var? Tenker mest på de muntlige, da jeg er litt nervøs for det. Er det veldig vanskelig å ta opp fag og få gode karakterer? Anonymkode: 39764...7ce
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #2 Skrevet 16. juli 2020 Hei! Dersom man har fem års praksis (årene på videregående teller her), så kan man gå inn under 23/5-regelen. Da er det bare norsk (muntlig, skriftlig og nynorsk), matematikk (1p og 2p), samfunnsfag, naturfag, engelsk og historie som teller. Det å ta opp fag krever disiplin, men med et mål i sikte, så går det som regel veldig fint. Anonymkode: 8d5e0...1f0
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #3 Skrevet 16. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Dersom man har fem års praksis (årene på videregående teller her), så kan man gå inn under 23/5-regelen. Da er det bare norsk (muntlig, skriftlig og nynorsk), matematikk (1p og 2p), samfunnsfag, naturfag, engelsk og historie som teller. Det å ta opp fag krever disiplin, men med et mål i sikte, så går det som regel veldig fint. Anonymkode: 8d5e0...1f0 Ja, jeg vet det, men karaktersnittet mitt blir lavere med 23/5 regelen ettersom alderspoengene ikke teller med der.. Anonymkode: 39764...7ce
TheCrow Skrevet 16. juli 2020 #4 Skrevet 16. juli 2020 Både samfunnsfag og religion er av de "lettere" fagene man kan ta opp. Dette må derimot ikke leses som at man ikke må jobbe noe særlig med de, men at det er fullt oppnåelig å få toppkarakter med litt innsats. Matematikk 2P er jo et greit fag hvis man er glad i matematikk, men et tungt fag hvis man tenker veldig negativt rundt det å regne oppgaver. Jeg hjalp en venn med 2P og den personen gikk fra 4 til 6. Jeg mener at du kan ta sikte på å få 6'er på de to muntlige og en 5er i 2P hvis du tenker å jobbe med fagene. Generelt er muntlige eksamener veldig ålreite eksamener med ålreite eksaminatorer og sensorer. De vil ditt beste. Det eneste som kan oppfattes som ubehagelig er at de fort "caller" deg på om du kan det du snakker om eller ikke. Men de er jo der for å finne ut hva du kan, ikke hva du ikke kan. Min erfaring, både personlig og andre jeg har snakket med, er ganske nervøse rett før og så blir man ganske rolig i det man setter i gang. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå