AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #21 Skrevet 16. juli 2020 10 minutter siden, Thea82 skrev: Har en hellig birma, og han ville nok ikke gjort noen skade på kaninene. Men var redd han kunne jage de, og det er sikkert ikke noe gøy for kaninene å oppleve. Det er ville harer her, og katten løper etter de, men han har ikke fanget noen for å si det sånn;) Kaniner er byttedyr, så hvis katten begynner å «jakte» på de kan de bli veldig stresset selv om katten ikke kommer inn til de Anonymkode: 8f681...9ea
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #22 Skrevet 16. juli 2020 Katter kan helt fint jakte og dreie kaniner desverre, har selv erfart at vår katt drepte en kanin. Kanin løp i hagen vår og katten satte plutselig etter og la i bakken og hogg til 😕 Selv om vi var til stede gikk det for fort til at vi fikk forhindret det. Dette var vanlig liten huskatt og en normalt stor dvergvedder. Nå er jo ikke hellig birma akkurat den verste jegeren kanskje, men man må uansett aldri overlate rovdyr og byttedyr sammen uten tilsyn og gjerder må være rovdyrsikre i alle bauger. Katter som er snille med smådyr inne kan våkne til som rovdyr ute. Og selv om katten ikke får tak i kaninen kan kaninen løpe i hjel hvis den blir jagd. Anonymkode: 2aa16...95c
MegogTrixie Skrevet 21. desember 2020 #23 Skrevet 21. desember 2020 Thea82 skrev (På 16.7.2020 den 13.55): Det blir ikke spesielt kalt her, kommer knapt snø. Har sett meg ut et område av hagen som jeg tror kunne blitt perfekt til de. Litt kupert, trær som gir skygge, og røtter de kan grave omkring. Det er på ca 20 kvm eller mer, så burde være rikelig til to kaniner. Har fått et gammelt lekehus som jeg tenkte jeg kunne isolere og lage om til kaninhus:) og så inngjerdet hele området med revenetting. Men skal lese meg mer opp først såklart. Håper og tror de ville kunne trives her hos oss:) Jeg har to utekaniner som bor i et gammelt lekehus som vi har bygget om til kaninbur. De har ikke fri utetilgang men får gå ute 3-4 timer om dagen. De blir cirka 0 grader her om vinteren, men jeg har aldri opplevd at de fryser da de har mange hjørner og masse spon og grave seg ned i. De sover alltid inntil hverandre, så de holder seg varme🐰✨
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå