Gå til innhold

Lysegrå stue?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flytter inn i en litt slitt leilighet å budsjettet strekker kun til maling i første omgang så vurdere å male stuen lysegrå, den er "hvit" nå men tenkte lysegrå så at vinduene etc ikke blir så gult å blast i forhold til ny hvitmalt vegg.

Noen som har grå stue å er dere fornøyd? 

Anonymkode: 18430...218

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har bomull på lister/dører etc (den mest vanlige listefargen, hvit med litt gul i) så vil en kald gråfarge ikke bli fint. Ville heller gått for en varmere grånyanse. Har selv malt i jotuns varmgrå, men den er ikke helt lys. 

Anonymkode: 4b60b...287

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har bomull på lister/dører etc (den mest vanlige listefargen, hvit med litt gul i) så vil en kald gråfarge ikke bli fint. Ville heller gått for en varmere grånyanse. Har selv malt i jotuns varmgrå, men den er ikke helt lys. 

Aner ikke hva slags farge det er men sikkert en standard farge. 

AnonymBruker
Skrevet

Men en neutral grå da? Hvordan blir det?

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler tidløs 👍

Anonymkode: 52f3d...84d

AnonymBruker
Skrevet
På 16.7.2020 den 16.58, AnonymBruker skrev:

Men en neutral grå da? Hvordan blir det?

Nøytral er kald. 

Anonymkode: 16f90...144

• Liker 2
Skrevet

Grått er utrolig trist og kan påvirke humøret negativt. Ville gått for noe annet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor grått? Hørt uttrykket "grått og trist"? Jeg malte ganga mi i en grå farge, Ascott fra Jotun. Fin, den. Men den tilfører ingenting, hvis du skjønner? Malte stua blå, og det gjør masse for romfølelsen, blir lunere og koseligere. Men i ganga... Nei, jeg kunne latt den være hvit.

Anonymkode: b048a...19b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor alle disse grå moteveggene? Er det ingen som tør å skille seg ut lengre.

Anonymkode: 22a65...743

• Liker 2
Skrevet (endret)
21 timer siden, semperflorens skrev:

Grått er utrolig trist og kan påvirke humøret negativt. Ville gått for noe annet.

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor grått? Hørt uttrykket "grått og trist"? Jeg malte ganga mi i en grå farge, Ascott fra Jotun. Fin, den. Men den tilfører ingenting, hvis du skjønner? Malte stua blå, og det gjør masse for romfølelsen, blir lunere og koseligere. Men i ganga... Nei, jeg kunne latt den være hvit.

Anonymkode: b048a...19b

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor alle disse grå moteveggene? Er det ingen som tør å skille seg ut lengre.

Anonymkode: 22a65...743

Er det virkelig så vanskelig å begripe at noen faktisk liker fargen grå? Jeg har likt grått så lenge jeg kan huske. Og selvom man har grå vegger kan man tilføre farger via andre ting i en stue. 

Endret av Nerine_
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Hvit lin fra Jotun. Lun og fin gråfarge syntes jeg. 

Anonymkode: ac2d5...198

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skagengrå er fin 🙂

Anonymkode: f5a48...9db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Morgendis er fin, har den på 2 vegger i stua. Veldig lys og nøytral i vårt hus hvertfall😊

Anonymkode: fa216...1b6

AnonymBruker
Skrevet

Ikke velg Sheer gray fra Jotun I alle fall. Malte kjøkkenet i den fargen og hold på å bli tussete fordi kjøkkenet så lyselilla ut🙈 

Anonymkode: a4a36...b6a

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Morgendis er fin, har den på 2 vegger i stua. Veldig lys og nøytral i vårt hus hvertfall😊

Kald

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kald

Jotun kaller den nøytral, og den føles ikke kald i vår stue men har kombinert den med annen varm farge så kanskje derfor den oppfattes slik😊

AnonymBruker
Skrevet

Jotun kaller den nøytral, og den føles ikke kald i vår stue men har kombinert den med annen varm farge så kanskje derfor den oppfattes slik😊

En kald gråfarge vil få listene til ts til å se veldig gule ut. Disse kalde gråfargene som var på sitt mest trendy for snart 10 år siden trenger enten Chi eller klassisk hvit ved siden av seg. 

Ts: Anbefaler å se litt på disse artiklene fra Jotun 

https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/shades-of-grey/

https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/den-perfekte-grafargen/

https://boligpluss.no/diy/slik-velger-du-riktig-grafarge

Ellers er det mer og mer farger som blir in nå, og 2020 kartet til Jotun har utrolig mange fine farger 

Anonymkode: 3f79a...6e0

AnonymBruker
Skrevet

Har lysegrå stue, og elsker den!
Aner dessverre ikke fargekoden, for var sånn når jeg flytta inn, men om du liker lyse, nøytrale farger så gå for det :) Mange merker har jo små prøvebeger til ca 30 kr, så du kan jo kjøpe noen av de og male på ett område og se hvilken du liker best. 

Vet at farger er på vei inn igjen, men jeg har aldri likt disse fargetrendene, og lurer på hvorfor folk vil ødelegge husene sine med grelle farger ;)

Anonymkode: 2a666...47c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har grå stue, den er ikke grå og trist. 
Stuen er blitt mye mer koselig og trivelig enn når den var hvit, vi har grått gulv også. 
Vi har blå gardiner og det passer veldig godt sammen.

• Liker 2
Skrevet

Enig i at gråfargen burde være varm hvis listene er bomull. Er ikke enig i at grå stue trenger å være trist. Det avhenger jo helt av farge på gulv, møbler og "stæsj".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...