Gå til innhold

spleise på drink-teste fest

Anbefalte innlegg

Gjest Toro_Jenta
Skrevet (endret)

trenger forslag til hvordan man skal få spleiset greit på drink teste fest.

selv har jeg 'mini' bar med diverse alkohol, siruper,og det som trengs til det mest vanlige. Men jeg har noen venninner som har lyst på et spleise drinkparty for å få testet endel.

Personlig mener jeg at hvis alle hadde tatt med noe så hadde det vært greit ,,,,

har noen av dere hatt sånne fester og hvordan ordet dere det ?

:rolleyes:

Endret av Toro_Jenta
Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Hva med å lage en komplett liste, der dere skriver opp hva og hvor mange hver person skal ta med seg. Da slipper dere kanskje de som prøver å sluntre unna.

Skrevet

Eller at dere setter en sum og så handler en person inn?

Skrevet
Eller at dere setter en sum og så handler en person inn?

Hørtes i grunnen ut som det enkleste synes jeg...

Gjest Jamila
Skrevet

Vi har hatt en del coctailpartys og drinkefester.

En er ansvarlig for is. Det går MYE is!

En er ansvarlig for blandevann av forskjellige slag.

To er ansvarlig for siruper etc.

En er ansvarlig for fersk frukt.

To og to går sammen om en halvflaske sprit hver.

En er ansvarlig for snacs.

Selvfølgelig enklere dersom noen har sprit allerede i skapet, men vi har funnet ut at denne måten fordeler kostnader og ansvar.

Skrevet

Vi har gjort dette for en stund siden. En kjøpte da inn. Vi hadde da avkrysningsliste hvor alle skulle krysse av når de tok en drink. og så ble summen regnet ut etterpå.

Problemet med denne ordningen er at folk etterhvert kommer på en snurr og glemmer listen...

Det som er greit er at folk kan velge å drikke en eller to drinker og betale sin andel. I forhold til dem som drikker ti..

Moro er det uansett!!! :ler:

Skrevet

Hva med å lage en oversikt over hva dere trenger og dele innkjøpsprisen på alle som skal være med.

Isbiter får man gratis på McDonald ;)

Gjest Toro_Jenta
Skrevet
Vi har gjort dette for en stund siden. En kjøpte da inn. Vi hadde da avkrysningsliste hvor alle skulle krysse av når de tok en drink. og så ble summen regnet ut etterpå.

Problemet med denne ordningen er at folk etterhvert kommer på en snurr og glemmer listen...

Det som er greit er at folk kan velge å drikke en eller to drinker og betale sin andel. I forhold til dem som drikker ti..

Moro er det uansett!!!  :ler:

:ler::ler::ler::ler:

skjønner løsningen... og problemet

Gjest Toro_Jenta
Skrevet
Vi har hatt en del coctailpartys og drinkefester.

En er ansvarlig for is. Det går MYE is!

En er ansvarlig for blandevann av forskjellige slag.

To er ansvarlig for siruper etc.

En er ansvarlig for fersk frukt.

To og to går sammen om en halvflaske sprit hver.

En er ansvarlig for snacs.

Selvfølgelig enklere dersom noen har sprit allerede i skapet, men vi har funnet ut at denne måten fordeler kostnader og ansvar.

Jeg har allerede masse ting og tang i skapet.. sprit.. siruper og div men hadde lissom ikke tenkt å tømme meg helt :sjenert::sjenert:

Gjest Toro_Jenta
Skrevet

problemet mitt er at jeg ikke vet hvor jeg skal starte med å vurdere innkjøp engang

vet lissom ikke helt hvor mye jeg skal beregne pr person

kanskje ca en liten flaske sprit som utgangspunkt ?hvis partyet skal vare hele kvelden og ut i de små timer

Skrevet
problemet mitt er at jeg ikke vet hvor jeg skal starte med å vurdere innkjøp engang

vet lissom ikke helt hvor mye jeg skal beregne pr person

kanskje ca en liten flaske sprit som utgangspunkt ?hvis partyet skal vare hele kvelden og ut i de små timer

Jeg ville skaffet en del oppskrifter du syns høres gode ut (enten drinkbok, eller så finner du sikkert mye på nettet). Prøv å ha drinker som du kan bruke mye av det samme i, så slipper du å kjøpe sååå mange flasker. Så er det "bare" å beregne ca ut fra det... Det går fort mye vodka, er min erfaring. Og blandevann!

Oi, nå fikk jeg lyst til å ha drink-party igjen... :roll::ler:

Håper dere får en morsm fest! :tommel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...