AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #1 Del Skrevet 16. juli 2020 Mitt barn på 20 mnd fikk øredren for noen uker siden, nå har hn begynt å ta seg til ørene pga smerter, på det verste så gråter barnet høyt og er helt utrøstelig. Er dette normalt når man allerede har fått innsatt dren? Noen som har erfaringer med dette her?❤️ Anonymkode: 99bab...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #2 Del Skrevet 16. juli 2020 Ehh, du lar vel ikke barnet går rundt med smerter uten å kontakte lege? Anonymkode: 3aef9...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #3 Del Skrevet 16. juli 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehh, du lar vel ikke barnet går rundt med smerter uten å kontakte lege? Anonymkode: 3aef9...663 Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Men i dette tilfellet har jeg fått beskjed om at jeg skal bruke smertestillende hvis det skulle være noen smerter. Nå vil jeg høre om hvilke erfaringer andre har rundt dette. Anonymkode: 99bab...f47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkløver Skrevet 16. juli 2020 #4 Del Skrevet 16. juli 2020 Barnet kan fint få ørebetennelse med dren i ørene. Det har vi fått i hus flere ganger. Eneste forskjellen er at det nå ikke kan gå hull på trommehinnen, og væsken renner stort sett ut av øret fremfor å bygge seg opp og danne trykk (som gjør fryktelig vondt). Har dere fått spesialist som skal følge dere opp? Vi måtte sette opp time til ønh-spesialist 6 uker etter operasjon for kontroll. Deretter kontroll hver 3-6 mnd. Dersom barnet får ørebetennelse eller væsker fra øret ringer vi til kontoret og drar på ekstra kontroll. Det varierer fra sykehus til sykehus om de følger dere opp på poliklinikk eller hos en privatpraktiserende ønh-spesialist med driftstilskudd. Kort tid etter operasjon ville jeg absolutt sjekket barnet hos lege dersom det har vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #5 Del Skrevet 16. juli 2020 14 minutter siden, Skogkløver skrev: Barnet kan fint få ørebetennelse med dren i ørene. Det har vi fått i hus flere ganger. Eneste forskjellen er at det nå ikke kan gå hull på trommehinnen, og væsken renner stort sett ut av øret fremfor å bygge seg opp og danne trykk (som gjør fryktelig vondt). Har dere fått spesialist som skal følge dere opp? Vi måtte sette opp time til ønh-spesialist 6 uker etter operasjon for kontroll. Deretter kontroll hver 3-6 mnd. Dersom barnet får ørebetennelse eller væsker fra øret ringer vi til kontoret og drar på ekstra kontroll. Det varierer fra sykehus til sykehus om de følger dere opp på poliklinikk eller hos en privatpraktiserende ønh-spesialist med driftstilskudd. Kort tid etter operasjon ville jeg absolutt sjekket barnet hos lege dersom det har vondt. Vi skal på oppfølgingstime neste uke, hadde bare ikke trodd at ørebetennelser skulle komme tilbake så fort ts Anonymkode: 99bab...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkløver Skrevet 16. juli 2020 #6 Del Skrevet 16. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal på oppfølgingstime neste uke, hadde bare ikke trodd at ørebetennelser skulle komme tilbake så fort ts Anonymkode: 99bab...f47 Så bra dere har time neste uke, da kan nok legen svare på spørsmål men husk å ta kontakt før timen dersom det væsker fra øret. Det kan godt være snørr (væske fra bihulene), men greit å få sjekket dersom det kommer sammen med smerter. Vi får ikke lov å bade i basseng med barnet vårt dersom ørene væsker eller hun har vondt. Noe å tenke på i disse ferietider. Vi skal helst bade så lite som mulig i offentlige basseng, og barnet får aldri dukke under. I Syden ( ikke et problem i år) får bare barnet bade i sjøen, aldri i basseng. vi gikk fra ørebetennelse hver 2-4 uke til ca 2 i året etter å ha satt in dren. En helt annen verden 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #7 Del Skrevet 16. juli 2020 16 minutter siden, Skogkløver skrev: Så bra dere har time neste uke, da kan nok legen svare på spørsmål men husk å ta kontakt før timen dersom det væsker fra øret. Det kan godt være snørr (væske fra bihulene), men greit å få sjekket dersom det kommer sammen med smerter. Vi får ikke lov å bade i basseng med barnet vårt dersom ørene væsker eller hun har vondt. Noe å tenke på i disse ferietider. Vi skal helst bade så lite som mulig i offentlige basseng, og barnet får aldri dukke under. I Syden ( ikke et problem i år) får bare barnet bade i sjøen, aldri i basseng. vi gikk fra ørebetennelse hver 2-4 uke til ca 2 i året etter å ha satt in dren. En helt annen verden 😊 Takk for svar Barnet har vært litt snørrete den siste uken men det falt meg ikke inn at det kunne ha noe med ørebetennelser å gjøre, bør jeg da kontakte legen? Det kommer ingenting fra ørene. ts Anonymkode: 99bab...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkløver Skrevet 16. juli 2020 #8 Del Skrevet 16. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Barnet har vært litt snørrete den siste uken men det falt meg ikke inn at det kunne ha noe med ørebetennelser å gjøre, bør jeg da kontakte legen? Det kommer ingenting fra ørene. ts Anonymkode: 99bab...f47 Jeg mente at du trenger bare å kontakte legen dersom det renner fra øret. Det hender at væske fra øret er snørr og ikke "bakterie/virusvæske". Vi hadde et tilfelle der det rant fra øret i 2 uker, uten smerter. Da var bare barnet forkjølet uten infeksjon i øret. Men det er alltid greit å sjekke før sikkerhets skyld, dersom det renner fra ørene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå