Gå til innhold

Normalt å prute seg ned til gratis på finn.no?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min selger en dobbelseng på finn.no  Den var ganske dyr som ny,  men fungerer som den skal. Vi valgte å selge den til en symbolsk sum ( 300 kroner) , så kommer en melding inn:

Please give it to me free,  I am a student.

Vi har forsåvidt råd til å gi den vekk, 300 er ikke all verdens og ønsker egentlig å frigi plass og få vekk sengen fort som mulig siden den tar plass i stua, så det er ikke det at vi er gjerrige. Lurer bare på om det er vanlig på finn.no å prute seg ned  gratis til noe som egentlig koster? Har noen andre vært borti det?

Anonymkode: f83ff...96a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har vært borti folk som vil ha ting gratis. Men det er frekt. Tror ikke de hadde spurt sånn om det var et reelt behov, de bare prøver seg. 

Anonymkode: b8aac...0f2

• Liker 12
Skrevet

Tror mange tenker at det er lov å prøve seg, men personlig så synes jeg bare det blir frekt. Har selv noen opplevelse med at enkelte sender melding om å få klær jeg har til salgs gratis, dvs de tilbyr å betale bare for porto. Så ikke bare er de frekke nok til å ville ha det gratis, men de mener også at jeg i tillegg til å gi det bort skal ta bryderiet med å pakke det inn og stikke på posten for å sende det. Eller styre med helthjem. Gratis. Har sluttet å svare sånne folk, orker ikke 

Vil jeg gi bort noe gratis så skriver jeg gis bort også får folk hente selv 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Noen maser seg til varer gratis på Finn og legger det så ut for salg selv etterpå, for å tjene på det. Det er en hobby for mange, å leite opp billige ting på Finn og gjøre noen kupp, for så å selge den samme gjenstanden dyrere etterpå.

Eksen min hadde det som hobby når det gjaldt bil-relaterte produkter som skiboks til taket osv. Fant noen til en bra billig pris (enten priset sånn i utgangspunktet eller prutet ned) og så la han dem bare ut igjen til en dyrere pris selv. Kunne tjene alt fra noen hundrelapper til tusenlapper pr ting på det. Det var nesten en ekstrainntekt for han en god stund.

Anonymkode: 9ee78...67c

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren min selger en dobbelseng på finn.no  Den var ganske dyr som ny,  men fungerer som den skal. Vi valgte å selge den til en symbolsk sum ( 300 kroner) , så kommer en melding inn:

Please give it to me free,  I am a student.

Vi har forsåvidt råd til å gi den vekk, 300 er ikke all verdens og ønsker egentlig å frigi plass og få vekk sengen fort som mulig siden den tar plass i stua, så det er ikke det at vi er gjerrige. Lurer bare på om det er vanlig på finn.no å prute seg ned  gratis til noe som egentlig koster? Har noen andre vært borti det?

Anonymkode: f83ff...96a

Ja, mange forsøker seg på å få ting gratis. Tilsvarende kan du se at hvis du først forsøker å selge (til en rimelig pris) så får du nesten null respons. Idet du setter varen til "gis bort" er innboksen stappfull av folk som vil hente med en gang. 

• Liker 2
Skrevet

Finn(og lignende steder) kryr av personer med totalt mangel på folkeskikk og skam.

Meldingen du fikk var strengt tatt ikke så ille ut fra mange jeg har sett før. Om det er noen trøst :)

Hvorvidt du skal gi den gratis bort eller ikke må dere ta stilling til selv. Større og finere ting jeg bare vil bli kvitt gir jeg gratis til lokale gjennbruksbutikker, fretex eller lignende. De gir dette videre til noen som trenger det eller selger det og bruker overskuddet på formålet sitt. Noen av de som henter gratis ting på finn og facebook selger dette videre til egen vinning. Noe som er helt greit, men skal jeg først bidra til at noen tjener penger vil jeg helst at det skal være noen som gjør noe samfunnsnyttig(men det er bare min mening).

Mindre nips og småting med lav verdi legges ut gratis mot henting. Med tydelig beskjed om at jeg sender ikke, jeg leverer ikke, jeg har ikke andre ting du kan få samtidig og jeg venter ikke på at du dukker opp. Ta kontakt om du vil ha det, førstemann som kommer til avtalt tid og henter etter avtale får det gratis. Etter to-tre uker så fjerner jeg annonsen og kaster eller leverer det til en gjenbruksbutikk når jeg kjører forbi neste gang.

Legger du noe ut for høy pris har du alltid noen som skal prute den ned skammelig langt ned i pris.
Legger du noe ut for lav pris har du alltid noen som vil ha det gratis.
Legger du ut noe gratis har du alltid noen som vil at du sender det gratis til de eller leverer gratis(det stod jo gratis).

Kjipt det skal være sånn at det nesten er mindre stress å kaste fult brukbare ting.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De fleste ganger jeg legger ut noe på Finn er det pruting. Blir nesten verre jo billigere noe er. 

Anonymkode: 38af6...6b0

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er galt å spørre. Det er uansett deres avgjørelse om dere gir bort eller vil ha penger for den :)

Anonymkode: 69519...cdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer bare på om det er vanlig på finn.no å prute seg ned  gratis til noe som egentlig koster? Har noen andre vært borti det?

Vet ikke hvor vanlig det er, men jeg har i alle fall aldri opplevd det.

Anonymkode: df08f...c06

AnonymBruker
Skrevet

Bare å ignorere slikt mas. 300 kr for en seng har selv studenter råd til. Dette er bare frekkhet. Mvh student. 

Anonymkode: 373ef...91c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen hadde vært frekke nok til å spørre om å få gratis og i tillegg på engelsk eller dårlig norsk så hadde bare latt være å svare, av erfaring så er det alt for my problemer med enkelte typer mennesker.

Jeg kaster heller tingen på skroten enn å gi bort til sånne personer. 

Anonymkode: f8673...f83

• Liker 5
Skrevet

Ja, noen driver på med det konsekvent og jeg tror de har det som en sport. Jeg har solgt litt der, satt ned prisen
dugelig på en "prøvd en gang"-ting og skrev at dette er en fast pris og den MÅ hentes hos meg. (tung komfyr)
Folk byr som regel lavere og ei var frekk og ville egentlig ha den gratis og om jeg kunne bære den hjem til henne
for henne. Hun var ikke syk eller handicappet for å si det slik. I schwarte schwingene da! :angry: Jeg trakk meg ut
av forhandlingene og jeg ga den bort til ei niese etter litt. Frekk person som forsøker å få den gratis får frem
sterk uvilje hos meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er den del som tråler etter å få ting gratis som de igjen selger for noen kroner. Ingen intensjon om å beholde selv...

Anonymkode: 757c6...dcc

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Frekt kalles det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha belønnet slik frekkhet.

Anonymkode: b396e...629

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har tenkt p selge den videre.

Anonymkode: 412a0...061

AnonymBruker
Skrevet

Folk prøver isåfall å prute. Noen ganger godtar jeg dersom det er en vare med lite etterspørsel. Er etterspørsel stor så skriver jeg bare at det er flere som har spurt om den og at jeg selger til den som vil gi satt pris. 

Anonymkode: a4a75...322

Skrevet

Pruter selv, men venter til varen har vært på Finn noen uker, prute samme dag er drøyt såfremt prisen er feil.  Selge ting som selges i butikk til lavere pris, noe jeg gjerne gjør.  De fleste innser da at prisen var satt høyt eller noen faktisk prøver å tjene på det og avviser pruting, de kjøper inn fler om de får salg til angitt pris.  Men å forvente ting gratis er ikke noe jeg synes er greit, annet enn der det spesifikt annonseres at det gis bort mot henting.

Skrevet

Må alltid ignorere en del meldinger når jeg selger ting på Finn. Skriver at jeg ikke ønsker pruting og at dingsen må hentes, men det er alltid, uten unntak, en del som vil ha ned prisen, få den gratis eller ha meg til å sende. Ofte skriver de meldinger fulle av feil, så antar dette ikke er de lureste menneskene i skuffen, men hadde satt pris på om de leste annonsen to ganger.

Skrevet

Da jeg jobbet i bruktbutikk var det ofte innvandrere ville ha ting gratis. Synes det er merkelig oppførsel, men. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...