AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #1 Skrevet 16. juli 2020 Jeg og min samboer er dypt uenige om dette. vi har en sønn på 3 år og en nyfødt. min mor, altså barnas bestemor, elsker å være med barna våre. Hun tar ofte iniativ til å være med og å ha eldstemann på overnatting. barnas farmor og farfar er litt eldre enn min mor og er ikke noe særlig på eller virker særlig interessert.. hun har sovet 2-3 ganger totalt hos min samboers foreldre og min mor har han sovet maaange flere ganger hos. Kanskje en gang i mnd. Min sønn spør ofte etter bestemor og ønsker selv å være med henne/sove der. nå sier samboer at det er nok overnatting hos bestemor for sønnen vår. Han sier at det blir «for mye». Sist var for 3 uker siden og bestemor ville låne henne en natt i helgen også.. jeg er uenig og synes bare det er koselig. Ikke har vi noen planer heller denne helga.. jeg tenker at det kanskje er litt sårt at hans foreldre ikke er så på.. men jeg vet ikke. Burde vi ikke sette pris på bestemor?! Vi har mange venner som ikke har samme mulighet som vi og som aldri har avlastning eller besteforeldre på sine sider.. Anonymkode: a9624...9f5
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. juli 2020 #2 Skrevet 16. juli 2020 Skikkelig dårlig gjort av samboeren din! Mer er det egentlig ikke å si om den saken!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #3 Skrevet 16. juli 2020 Nyt å ha en bestemor som orker og har lyst - og tenk for et flott forhold barnet deres får til sin mormor/bestemor. Mannen din må ta seg sammen! Anonymkode: 15ca1...e45 14
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #4 Skrevet 16. juli 2020 Det blir vel aldri for mye? Hvem er det som ikke setter pris på at barnet får være hos bestemor? Dette er jo bare fantastisk, og hun burde selvfølgelig få ha barnebarnet på overnatting. Tenk for et godt forhold de har nå, og kommer til å ha resten av livet. Både jeg og min mor passet eldstemann hos min søster masse, de sa aldri nei. Han kunne komme og jeg vet at han fortsatt kan spørre om å ligge over, og det synes jeg er så utrolig fint. Særlig nå når dere har en nyfødt, tenk å få bruke tiden sammen bare dere 3 samtidig som at eldstemann får masse oppmerksomhet hos din mor! Nei jeg hadde sendt han på overnatting, om ikke så får pappaen legge planer for far/sønnhelg. Barnet skal da aldeles ikke sitte inne hjemme kun fordi at far mener at han har sovet for mye hos besta. Anonymkode: 4f4e3...c0a 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #5 Skrevet 16. juli 2020 Så lenge barnet vil, og hun blir tatt godt vare på, så et det en velsignelse å ha en besteforelder som elsker barnet og vil ha det på overnatting! Besteforeldre er unike, de gir barnet en annen form for kjærlighet og opplevelser. Det er så sunt for barnet at det opplever at det er andre i familien som er så glad i det! Samboeren din har vokst opp i en annen type familie, kanskje mer kjølig emosjonelt, og det gjenspeiler seg i at hans foreldre ikke er særlig på. Barnet deres kommer til å ha en trygghet i at bestemor alltid er der, og vil selv være en god besteforelder en gang i fremtiden. Anonymkode: 713ad...5f8 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #6 Skrevet 16. juli 2020 Hvordan foregår resten av helgen når det er overnatting? Går det timesvis av lørdagen til å levere, og timesvis av søndagen for å hente? Du syns sikkert det bare er koselig fordi det er din mor, men synes han det? Er det mulig han synes det er hyggelig med din mor, men at dere ser henne veldig ofte og at det blir for mye? Du vet, nøyaktig de ordene han brukte... Kanskje han synes dere får for lite tid som en kjernefamilien. Du sier dere har ikke planer denne helgen, har dere hatt det de andre helgene 3åringen er hjemme? Kan det hende han faktisk ønsker å tilbringe tid med familien sin? Jeg er i din samboers sko, med veldig engasjerte svigerforeldre og egne foreldre med dårlig helse som ikke har mulighet til å være like engasjerte. Det er så slitsomt fra alle kanter. Mine foreldre som er så såret over at vi ikke tilbringer like mye tid med dem og som uttrykker det delvis til meg, delvis til resten av slekten. Hans foreldre som aldri får nok og aldri blir fornøyde uansett. Timesvis med kaffebesøk på lørdagen for å levere og enda flere timer på søndagen og middagsbesøk for å hente. Hele helgen går med til å tilpasse for overnatting, for å få noen få timer "barnefri" fra eldste på kvelden når vi uansett har minste hos oss. Har vi en helg uten planer så er det bare mas om overnatting. Jeg er så møkk lei av at jeg ikke kan få ha en helg til å være spontan - eller "bare sitte hjemme" - med min egen lille familie uten mas. Jeg har fått barn fordi jeg ønsket å tilbringe tid med dem, ikke fordi jeg ønsket å sette dem bort hver eneste gang alle har fri, jeg er så lei av å måtte forsvare at jeg faktisk ønsker å være med barna mine - særlig i helger, som ikke kun er hverdagsrutine! I tillegg er det favoriseringen som allerede er så tydelig. Her er minste ett år, og de fikk tilbud om en dag med kun minste. Da var det uaktuelt og vi måtte avlyse eldste sine planer dersom de skulle ha minste, for tenk om eldste hadde mer lyst til å være hos dem enn planene vi hadde for eldste. Mens eldste som på tilsvarende alder var enebarn selvfølgelig fikk masse alenetid med dem. Beklager om det ble litt mye klaging fra min side TS, men her traff du en nerve hos meg. Kanskje noe av dette gjelder hos dere også. Anonymkode: f2eb4...02b 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #7 Skrevet 16. juli 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan foregår resten av helgen når det er overnatting? Går det timesvis av lørdagen til å levere, og timesvis av søndagen for å hente? Du syns sikkert det bare er koselig fordi det er din mor, men synes han det? Er det mulig han synes det er hyggelig med din mor, men at dere ser henne veldig ofte og at det blir for mye? Du vet, nøyaktig de ordene han brukte... Kanskje han synes dere får for lite tid som en kjernefamilien. Du sier dere har ikke planer denne helgen, har dere hatt det de andre helgene 3åringen er hjemme? Kan det hende han faktisk ønsker å tilbringe tid med familien sin? Jeg er i din samboers sko, med veldig engasjerte svigerforeldre og egne foreldre med dårlig helse som ikke har mulighet til å være like engasjerte. Det er så slitsomt fra alle kanter. Mine foreldre som er så såret over at vi ikke tilbringer like mye tid med dem og som uttrykker det delvis til meg, delvis til resten av slekten. Hans foreldre som aldri får nok og aldri blir fornøyde uansett. Timesvis med kaffebesøk på lørdagen for å levere og enda flere timer på søndagen og middagsbesøk for å hente. Hele helgen går med til å tilpasse for overnatting, for å få noen få timer "barnefri" fra eldste på kvelden når vi uansett har minste hos oss. Har vi en helg uten planer så er det bare mas om overnatting. Jeg er så møkk lei av at jeg ikke kan få ha en helg til å være spontan - eller "bare sitte hjemme" - med min egen lille familie uten mas. Jeg har fått barn fordi jeg ønsket å tilbringe tid med dem, ikke fordi jeg ønsket å sette dem bort hver eneste gang alle har fri, jeg er så lei av å måtte forsvare at jeg faktisk ønsker å være med barna mine - særlig i helger, som ikke kun er hverdagsrutine! I tillegg er det favoriseringen som allerede er så tydelig. Her er minste ett år, og de fikk tilbud om en dag med kun minste. Da var det uaktuelt og vi måtte avlyse eldste sine planer dersom de skulle ha minste, for tenk om eldste hadde mer lyst til å være hos dem enn planene vi hadde for eldste. Mens eldste som på tilsvarende alder var enebarn selvfølgelig fikk masse alenetid med dem. Beklager om det ble litt mye klaging fra min side TS, men her traff du en nerve hos meg. Kanskje noe av dette gjelder hos dere også. Anonymkode: f2eb4...02b Slik er det ikke her i det hele tatt. Vi har ingen planer. Vi har en nyfødt hjemme liksom. Han ser heller ikke svigermor like ofte som min sønn. Min samboer klager mye over at han sover lite Anonymkode: a9624...9f5 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #8 Skrevet 16. juli 2020 Da håper jeg at han gjør masse med sønnen og lar deg og den nyfødte få masse ro- samtidig som storebror har det supergøy med far. Anonymkode: ebfcc...f54
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #9 Skrevet 16. juli 2020 Kanskje han bare vil tilbringe tid med barnet sitt? Jeg hadde ikke villet at barnet mitt sov borte flere ganger i mnd. Godt forhold til besteforeldre kan man få uten også Anonymkode: 68e02...fda 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #10 Skrevet 16. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min samboer er dypt uenige om dette. vi har en sønn på 3 år og en nyfødt. min mor, altså barnas bestemor, elsker å være med barna våre. Hun tar ofte iniativ til å være med og å ha eldstemann på overnatting. barnas farmor og farfar er litt eldre enn min mor og er ikke noe særlig på eller virker særlig interessert.. hun har sovet 2-3 ganger totalt hos min samboers foreldre og min mor har han sovet maaange flere ganger hos. Kanskje en gang i mnd. Min sønn spør ofte etter bestemor og ønsker selv å være med henne/sove der. nå sier samboer at det er nok overnatting hos bestemor for sønnen vår. Han sier at det blir «for mye». Sist var for 3 uker siden og bestemor ville låne henne en natt i helgen også.. jeg er uenig og synes bare det er koselig. Ikke har vi noen planer heller denne helga.. jeg tenker at det kanskje er litt sårt at hans foreldre ikke er så på.. men jeg vet ikke. Burde vi ikke sette pris på bestemor?! Vi har mange venner som ikke har samme mulighet som vi og som aldri har avlastning eller besteforeldre på sine sider.. Anonymkode: a9624...9f5 Vi har det omvendt, er mine foreldre som ikke har på overnatting. Hva ville du selv synes om barnet var hos svigerforeldrene dine ofte men aldri hos dine? Hvis det ikke ville plaget deg så får du forklare det til samboeren din Anonymkode: 3f0cc...86e 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #11 Skrevet 16. juli 2020 gjør han masse med barnet når han er hjemme da? Han er nok bare litt snurt fordi dinmor stiller mer opp enn hans. Ha en ordentlig samtale om dette, og spør om hvorfor han ikke vil at barnet skal ha god relasjoen til bestemor? Anonymkode: 9a427...dc5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #12 Skrevet 16. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har det omvendt, er mine foreldre som ikke har på overnatting. Hva ville du selv synes om barnet var hos svigerforeldrene dine ofte men aldri hos dine? Hvis det ikke ville plaget deg så får du forklare det til samboeren din Anonymkode: 3f0cc...86e Jeg hadde såklart syns det var sårt om det var mine foreldre som ikke stilte opp på samme måte, men jeg hadde ikke nektet hans foreldre å være med barnebarna sine!? Anonymkode: a9624...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #13 Skrevet 16. juli 2020 Dårlig gjort av samboeren din. Her er barnet på overnatting hos besteforeldre til sammen kanskje seks netter i året - dere er veldig heldige og burde utnytte sjangsen. Så fremt det ikke går fryktelig mye tid til henting og levering? At de bor i nærheten? Anonymkode: 4e216...012
Sinte-my Skrevet 17. juli 2020 #14 Skrevet 17. juli 2020 Jeg var et sånt barn som var ofte på overnatting hos besteforeldre. Minste barnebarnet på ene siden, og første på andre siden. Og var alene minst barnebarn i mange år. Det var hytteturer og overnatting titt og ofte. Med det resultat at jeg hadde et veldig tett og nært forhold til besteforeldre helt til de døde da jeg var i voksen alder. Tror aldri forholdet hadde vært så tett uten kontakten i barneår. Dere er heldige som har samme mulighet med deres barn! 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #15 Skrevet 17. juli 2020 Bare tull. Hun har det kjempefint hos bestemor og å overnatte en gang i mnd er gull, både for forholdet til bestemor og som avlastning for dere som er hjemme med nyfødt. Vi har hatt samtaler på Familiesenteret i kommunen (helsesøster og barnevern) pga sykdom og vanskelige tider, og ble faktisk anbefalt å prøve å ha en ordning der ungene var hos besteforeldre en helg i mnd, så skadelig er det i alle fall ikke! Anonymkode: 7cf66...74f 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. juli 2020 #16 Skrevet 17. juli 2020 Hva mener han med nå er det nok? Hva er begrunnelsen hans?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå