Gå til innhold

Hvem skal jeg velge som forlover?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig blitt forlovet. Og da innså jeg plutselig at det vil være veldig vanskelig for meg å velge hvem jeg vil ha som forlover. Jeg har 5 venninner. Men de siste to årene har vi vært lite sammen. Jeg føler egentlig at vi faller mer og mer fra hverandre. Jeg vet at 2 av de er mye sammen mens de 3 andre er mye sammen. Og jeg føler meg faktisk litt tilsidesatt. Jeg flyttet til nabobyen for 1 år siden. Det tar 1,5t å kjøre. Men for meg gjør det ingenting å kjøre frem og tilbake i helgene, heller ikke en ukedag om jeg har fri. Dette har jeg også sagt. Men de inviterer sjeldent. Jeg tok en del initiativ til å begynne med. Både ifht å reise til de, men inviterte også alle til meg. Men det er sjeldent de kan, likevel er de en del sammen. Når vi er sammen så er alt som før, men samtidig synes jeg ikke det veier helt opp for at vi er så sjeldent sammen. 

Men så har jeg blitt litt kjent med et vennepar av min forlovede. Det var hun som først ble venninne med han. Så det er jo "hans" venninne. Men jeg har vært mye mer med de enn med mine venninner. Jeg føler også at vi er mer lik. Og jeg tror faktisk hun kjenner meg bedre enn mine venninner da jeg føler jeg har utviklet meg og endret meg en del de par siste årene (noe som jeg føler og tror at mine venninner ikke har fått med seg). Så jeg har lurt litt på å forsøke å være litt mer med henne, gjerne bare vi to. For så å vurdere å spørre om hun vil bli min forlover. 

Men er det teit å velge "hans" venninne? Jeg er også redd familie og venner vil synes det er rart. Og jeg synes det er flaut å ikke føle at jeg har noen skikkelig nære venner. 

Anonymkode: 65afd...72a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dump han, avlys bryllupet så slipper du å ta valget.

det blir sikkert skillsmisse om noen år uansett, 90% av menn er utro

Anonymkode: 0b1b3...08c

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du blander begrepene og forskjellene, og skyter litt fra hofta 😂

- forlover: brudens/brudgommens utvalgte hjelper 

- forlovede: fremtidig ektefelle

Anonymkode: 45d0a...976

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øh nei. Hvor fælt er livet ditt, og hva for et menneske er du som ikke klarer å glede seg på andres vegne og kjærlighet? Sier mye om deg som menneske og din verdi, for å si det mildt... Vær med kona mi siden vi var 18, nå er vi over 50. Elsker henne høyere enn livet, og kunne aldri såret henne. Hadde dødd for henne. Og over 50% av ekteskap varer lykkelig livet ut.
Såklart finnes det dårlige personer (som deg f.eks, i min mening) som ikke egner seg i forhold/famile - men er heldigvis mange som gjør det.

Til TS: Ikke teit. Kona mi valgte søsteren min som forlover, da de er nære. Hun valgte henne fremfor barndomsveninner, da de hadde sklidd litt fra hverandre, men fortsatt var nære.Ingen sa noe på det :)

Anonymkode: fc01b...ebb

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig blitt forlovet. Og da innså jeg plutselig at det vil være veldig vanskelig for meg å velge hvem jeg vil ha som forlover. Jeg har 5 venninner. Men de siste to årene har vi vært lite sammen. Jeg føler egentlig at vi faller mer og mer fra hverandre. Jeg vet at 2 av de er mye sammen mens de 3 andre er mye sammen. Og jeg føler meg faktisk litt tilsidesatt. Jeg flyttet til nabobyen for 1 år siden. Det tar 1,5t å kjøre. Men for meg gjør det ingenting å kjøre frem og tilbake i helgene, heller ikke en ukedag om jeg har fri. Dette har jeg også sagt. Men de inviterer sjeldent. Jeg tok en del initiativ til å begynne med. Både ifht å reise til de, men inviterte også alle til meg. Men det er sjeldent de kan, likevel er de en del sammen. Når vi er sammen så er alt som før, men samtidig synes jeg ikke det veier helt opp for at vi er så sjeldent sammen. 

Men så har jeg blitt litt kjent med et vennepar av min forlovede. Det var hun som først ble venninne med han. Så det er jo "hans" venninne. Men jeg har vært mye mer med de enn med mine venninner. Jeg føler også at vi er mer lik. Og jeg tror faktisk hun kjenner meg bedre enn mine venninner da jeg føler jeg har utviklet meg og endret meg en del de par siste årene (noe som jeg føler og tror at mine venninner ikke har fått med seg). Så jeg har lurt litt på å forsøke å være litt mer med henne, gjerne bare vi to. For så å vurdere å spørre om hun vil bli min forlover. 

Men er det teit å velge "hans" venninne? Jeg er også redd familie og venner vil synes det er rart. Og jeg synes det er flaut å ikke føle at jeg har noen skikkelig nære venner. 

Anonymkode: 65afd...72a

For å være helt ærlig tror jeg du tenker mye mer på dette enn noen av gjestene/familien kommer til å gjøre. Giftemål/bryllup er stort for deg, men for de aller fleste andre faller det fort relativt langt ned på listen over ting man tenker på/over.

Jeg, f.eks, synes det er veldig hyggelig med giftemål og at folk finner en partner osv.. men selve bryllupet? Det er mye stress, dyrt og i grunn er man der som tilskuer til andres lykke.. Hvem som fyller ut de ulike rollene bryr jeg meg minimalt om så lenge maten er ok og toastmasteren greier å holde folk litt i skinnet.

For de aller fleste skjer det mye i vennskapsforhold i perioden etter endt studietid og senere. Mer hektiske dager med flere jern i ilden samt at man gjerne endrer seg litt, gjør at dynamikken gjerne endres. Så hvordan du føler deg er en ting, men realiteten er nok enkelt og greit at den "gamle" gjengen vokser litt fra hverandre. Videre tviler jeg virkelig om noen kommer til å reflektere over hvordan du ble kjent med forloveren din. :)

Skrevet

Gå gjerne for hans venninne. Ser ikke noe galt med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit å velge hans venninne hvis hun selv syns det er ok

Anonymkode: 8d9af...b37

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke en søster eller et nært familiemedlem du kan ha som forlover da? 

Anonymkode: 88160...6bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...