AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #1 Skrevet 15. juli 2020 Jeg har en venninne i et annet land. Vi er begge opptatt av spanking og det var sånn vi møttes. Men nå har hun bestemt seg for å komme ut av skapet til alle vennene sine om at hun liker det. Jeg har prøvd å spørre henne litt om hvorfor hun mener at dette er viktig. Jeg kan skjønne at man gjerne forteller noen som man er veldig nær som man kanskje forteller om sex, men ikke alle venner. For meg er det litt som sex. Jeg deler ikke alle detaljer om hva jeg liker og gjør med alle, selv om jeg kan snakke om sex. For henne er det en del av hennes identitet og nå vil hun at alle vennene hennes skal vite det. Jeg er bare redd for at hun blir såret hvis noen syns det er ubehagelig at hun deler noe så personlig. 😕 Jeg forstår ikke hvorfor hun må komme ut av skapet med sine kink. Hun er mer aseksuell og vil egentlig ikke ha sex, så hun mener at det er viktig at folk forstår at det sånn hun er. Hun vil ikke ha sex, men hun syns spanking er bra. Jeg er ganske privat av meg og jeg tenker og litt sånn at "Det er ikke alle vennene mine som har lyst å vite om mitt kink." Greit at de aksepterer at folk har forskjellige preferanser, men... jeg vet ikke. Jeg føler at for henne er det viktigere å si til folk noe som er personlig enn å tenke over at personen kanskje ikke vil vite det. 😕 Er jeg bare drittsekk her? Anonymkode: f298a...e82
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #3 Skrevet 15. juli 2020 Akkurat nå, Katten.2.0 skrev: Har det noe å si for deg? Nei. Jeg bare vil ikke at hun skal bli lei seg hvis noen syns det er too much information. Anonymkode: f298a...e82
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #4 Skrevet 15. juli 2020 Nei, det er ikke normalt. Internett har visket ut en del grenser som ikke burde blitt visket ut. Seksuelle preferanser er et privat tema, og å drive å eksponere alle andre for sine kinks er dårlig folkeskikk. Anonymkode: de4d0...35a 1
GammelKaktus Skrevet 15. juli 2020 #5 Skrevet 15. juli 2020 Så lenge hun er fornøyd så er jo det det viktigste. Er vel med kinks som det er med religion, man skal velge sine tilhørere med omhu.😁 3
MarieLo Skrevet 15. juli 2020 #6 Skrevet 15. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg bare vil ikke at hun skal bli lei seg hvis noen syns det er too much information. Anonymkode: f298a...e82 Hun velger det selv i så fall. Hvis det blir negativt så er det en lekse hun skaper for seg selv. Og folk bør ikke nekte andre i lære det de vil lære.
Bamseklemmer Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greit at de aksepterer at folk har forskjellige preferanser, men... jeg vet ikke. Jeg føler at for henne er det viktigere å si til folk noe som er personlig enn å tenke over at personen kanskje ikke vil vite det. 😕 Kanskje hun har kjent på sexpress fra vennene sine? Da er det jo en fin måte å si det, for å "vaske" bort noen venner🙄
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #8 Skrevet 16. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke normalt. Internett har visket ut en del grenser som ikke burde blitt visket ut. Seksuelle preferanser er et privat tema, og å drive å eksponere alle andre for sine kinks er dårlig folkeskikk. Anonymkode: de4d0...35a Hun innrømmet at hun ene ville sikkert være litt judgy. Altså denne personen hun snakker om... jeg tror ikke hun er imot selve kinket (fordi jeg tror hun er litt kinky selv), men jeg tror ikke hun har lyst å vite det om venninnen min. Altså venninnen min er klar over at denne personen er ganske privat og mener at noen ting deler man og andre ting ikke, men likevel har hun planer om å fortelle henne om det. Hun vet jo at hun sikkert ikke vil sitte pris på den samtalen, så hvorfor skal hun da fortelle henne om det? 😕 Jo... fordi det er viktig for henne. Hun sammenligner det med å komme ut av skapet som skeiv... og det er det ikke. Jeg er skeiv. Jeg vet at det viktig å være ute av skapet som skeiv fordi jeg vil kunne være like åpen om min kjærlighet som heterofile. Altså, det er ganske fint å kunne gå hånd i hånd med den man elsker uten å bli banka opp. Men jeg trenger ikke fortelle hele verden at jeg liker å bli dasket på baken liksom! Anonymkode: f298a...e82
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #9 Skrevet 16. juli 2020 Her tenker jeg at hun ikke bare bør tenke på seg selv. Det er faktisk ikke alle som ønsker å ufrivillig få vite om andres lyster og sexliv. Sex er mellom to personer (eller flere om man ønsker), men det er mellom de, ikke andre. Venninner snakker jo ofte om ulike tema og kan komme inn på sex. Noen deler mer og andre mindre. Jeg tenker det er greit å fortelle om sine fantasier/fetisjer hvis det plutselig blir et tema. Men det skal ikke være påtvunget. Andre kan føle det ubehagelig fordi de kanskje føler det er forventet at alle skal dele noe uten at de selv ønsker det. Jeg har f.eks en slik venninne. Hun deler ALT. Og hun forventer at vi andre skal dele like mye som henne. Spør og graver. Godtar ikke svar om at man vil holde ting privat. Da kan hun finne på å si at jeg er barnslig, hvorfor jeg er så flau for å snakke om sex osv. Men jeg har ikke behov for å prate om sexlivet til meg og mannen. Jeg kan gjerne dele litt dersom sex er et tema. Men da er det mer generelt som hvor ofte vi har sex eller anbefaling av sexleketøy. Men jeg forteller f.eks ikke om sexleketøyene vi har knyttet til en spesiell fantasi vi har. Min mann har nok ikke noe i mot at jeg prater om oss og vårt sexliv, men jeg synes likevel det er noe som er mellom oss og ikke andre. Hvordan i all verden har hun tenkt å ta dette opp? Ut av det blå? Og hvorfor vil hun egentlig dele det? Føler hun det som en byrde? Uansett skal vel ingen av venninnene hennes ha sex med henne, så hvorfor må de vite? Det er vel langt mer viktig at sexpartnere vet om det. Ellers vil jeg nå si at jeg hadde synes det kunne vært behagelig dersom man kommer i en "spanking-situasjon". Her kan vi finne på gi et klaps på baken som tøys. Da ville jeg synes det var litt ubehagelig å vite at kanskje hun tente på det. For jeg vil ikke ufrivillig være en del av andres seksualitet. Det er litt det samme som BDSM. Jeg og mannen driver litt med dette. Men mine venner vet ikke noe særlig om det. Annet enn helt generelt. Altså ting som vi tilfeldig har kommet innpå hvor det har vært en "åpen" samtale hvor man kunne velge å dele og ikke. Da har jeg holdt meg til å fortelle at jeg liker at han tar litt kontrollen. Men ikke lagt ut om spanking, pisk, underkastelse osv. Dessuten ville jeg synes det var svært ubehagelig om noen av mine venner hadde trodd at vi har en seksuell ladet tone mellom oss til en hver tid. F.eks er det jo de som har et ordentlig sub/dom-forhold. Og jeg har faktisk møtt på et par hvor dette var tydelig, spesielt for oss som vet litt om temaet. Da føler man seg ufrivillig dratt inn i deres seksualitet. Det er ubehagelig å se at en gir et nikk til konen som betyr at nå får hun lov til å reise seg, spise, gå på toalettet osv. Dette er jo et valg hun selv tar, men jeg synes du godt kan ta praten med henne. Du kan kanskje vinkle ting fra et annet ståsted. Få frem at kanskje ikke alle ønsker å vite om det. Og at det kan bli ganske ubehagelig for de som blir informert uten å kanskje ville det. Og hva vil hun oppnå? At dere skal rope "hurra!" og fortelle hvor flink hun var som kom ut av "skapet"? Kinks er ikke det samme som å fortelle at en er lesbisk, homofil, bifil osv. Det er en legning. Seksualitet er noe man har selv og velger å dele med den/de man har sex med. Anonymkode: 7049e...f08 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #10 Skrevet 16. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo et valg hun selv tar, men jeg synes du godt kan ta praten med henne. Du kan kanskje vinkle ting fra et annet ståsted. Få frem at kanskje ikke alle ønsker å vite om det. Og at det kan bli ganske ubehagelig for de som blir informert uten å kanskje ville det. Og hva vil hun oppnå? At dere skal rope "hurra!" og fortelle hvor flink hun var som kom ut av "skapet"? Kinks er ikke det samme som å fortelle at en er lesbisk, homofil, bifil osv. Det er en legning. Seksualitet er noe man har selv og velger å dele med den/de man har sex med. Anonymkode: 7049e...f08 Jeg tror hun har sett en del på Jillian Keenan i det siste. Tror hun er blitt litt fan. Jillian er en som skriver om og lager videoer om spanking, og hun mener bestem at hennes "legning" er spanko. Jeg syns det er latterlig, og mener at hun finner opp nye definisjoner for hva en legning er, men jeg tror venninnen kjenner seg igjen i det. Det noen innen spanko miljøet som omtrent bare bryr seg om spanking og egentlig ikke bryr seg noe særlig om sex, og noen av dem er enig i Keenan at spanko kan være en legning. Jeg syns at Keenan gjør mye bra, hun har for eksempel greid å stopp en del spanko barnemishandlere på nett (folk som lager grupper på Facebook hvor de deler bilder av og oppfordrer andre til å slå barn) ved å rapportere dem til politiet og til og med på FBI innblandet. Jeg har respekt for henne, men jeg ser ikke opp til henne som en slags autoritet på spanking og fetisjer. Venninnen min oppdaget nylig Keenan, hun så alle videoene hennes i løpet av to dager, og har alle rede lest bøkene hennes. Jeg tror hun har blitt fan. Anonymkode: f298a...e82
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #11 Skrevet 16. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i all verden har hun tenkt å ta dette opp? Ut av det blå? Og hvorfor vil hun egentlig dele det? Føler hun det som en byrde? Uansett skal vel ingen av venninnene hennes ha sex med henne, så hvorfor må de vite? Det er vel langt mer viktig at sexpartnere vet om det. Ellers vil jeg nå si at jeg hadde synes det kunne vært behagelig dersom man kommer i en "spanking-situasjon". Her kan vi finne på gi et klaps på baken som tøys. Da ville jeg synes det var litt ubehagelig å vite at kanskje hun tente på det. For jeg vil ikke ufrivillig være en del av andres seksualitet. Anonymkode: 7049e...f08 Jeg aner ikke. Eller... de første hun fortalte det til var jo alle rede kinky fra før. Jeg skjønner ikke helt hvorfor hun bare ikke sa det til dem for lenge siden, fordi hun visste at de drev med bdsm. En av dem er visste veldig flink med shibari. Med disse vennene kan jeg skjønne det, fordi det er venner som alle rede er aktive innen det samme miljøet. Men hun har også sagt det til andre venner som ikke er bdsmere, og hun planlegger å si det til flere. Jeg skjønner ikke det i det hele tatt. Jeg vet ikke hvordan hun har tenkt til å si det heller. Jeg har prøvde å finne ut hvorfor det er så viktig, men jeg skjønner ikke forklaringen hennes. Jeg kan skjønne at det er fint å ha venner som vet om det... men jeg tenker det er viktigere å ha venner som vet om det som liker det samme. Jeg liker å ha venner som også liker spanking, fordi jeg liker å kunne prate med noen om det. Men jeg vil ikke dra andre som ikke liker det inn i min fetisjverden. Det er ikke deres greie, og jeg trenger ikke dele den delen av livet mitt med dem. Anonymkode: f298a...e82
Gjest Alterego666 Skrevet 16. juli 2020 #12 Skrevet 16. juli 2020 Jeg er redd for hvordan venner og familie ville reagere dersom alle fikk vite om alle kinksene mine. Jeg er ikke redd for fordømmelse, men for at min seksualitet skal ta alt for mye plass i deres bilde av meg. Jeg er også redd for at kunnskap om seksualiteten min skal flyte inn i jobbmiljøet mitt. Jeg har en jobb som stiller ekstra store krav til integritet, og der er jeg reelt redd for at enkelte kan spørsmålsstille integriteten dersom de vet om en del av kinksene mine. Det tar jeg rett og slett ikke sjansen på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå