Søta Skrevet 12. juli 2005 #1 Skrevet 12. juli 2005 Hei Håper på litt hjelp og inspirasjon fra dere! Vi skal ha vielsen ute ved sjøen. Jeg har gjort et desperat forsøk påå finne noen som kan spille - men lkkes ikke i disse ferietider! Noen som kjenner noen i Kristiansand? Evt andre tips som kan gjøre musikken i vielsen spesiell? Skal ha en inngangsmarsj - og antagelig en sang mens folk gratulerer oss, evt "utgangsmarsj". Håper på rask hjelp og inspirasjon fra dere!!!!
Gjest Guest Skrevet 12. juli 2005 #2 Skrevet 12. juli 2005 Jeg tok kontakt med musikkskoler, og fikk napp på det. Men jeg gjorde det jo i forkant av ferien.. Bryllupet er om snaue to uker. Spre ut blandt venner, familie og naboer at du trenger noen til å spille - kanskje det dukker opp noen unge musikere (musikkskolebarn) som kan gjøre susen?
Søta Skrevet 13. juli 2005 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2005 Ja - har vel prøvd alt det du gjest.... Kan jo hende jeg er heldig n¨r det næremer seg - men nå må jeg finne på noe annet enn levende musikk... Hvordan kan jeg gjøre musikken fra cd litt mer spennende? Hvor skal den stå? Høyt over fosamlingen - inni et hus fra åpne vinduer, i bilen bak meg, idt i folkemengden - noen gode ideer??????? Noen ideer om litt spesiell, fin og elegant sang - kanskje ikks så mye brukt! trenger hjelp er jo bare 1 mnd igjen i dag! Ingen på forumet som spiller??? Eller har ideer om intenettsider / noen i Kristiansand jeg kan kontakte nå?????
Gjest Guest Skrevet 14. juli 2005 #4 Skrevet 14. juli 2005 Hvis jeg var deg, ville jeg søkt på nettet etter f.eks korps eller kor i Kristiansand og forsøkt å kontakte noen der. Alle kan da ikke være bortreist. Det er alltid noen i et korps som kan spille solo, eller noen i et kor som kan synge. Jeg spiller selv trompet, men jeg er langt fra Kristiansand når du gifter deg...
Søta Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2005 Hvis jeg var deg, ville jeg søkt på nettet etter f.eks korps eller kor i Kristiansand og forsøkt å kontakte noen der. Alle kan da ikke være bortreist. Det er alltid noen i et korps som kan spille solo, eller noen i et kor som kan synge. Jeg spiller selv trompet, men jeg er langt fra Kristiansand når du gifter deg... ← Det var da synd! Har prøvd å søke på korps Kristiansand - får bare opp et - og de skal ha konsert den kvelden... Har sendt rundt mail til noen i Christiansand symfoniorkester tror jeg det va - så er det bare å håpe!
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2005 #6 Skrevet 15. juli 2005 Er det ikke folkemusikkaktivitet på den delen av landet? Jeg spiller selv fele i en slik gruppe, men bor langt unna, men jeg vet at de jeg spiller med ofte blir spurt om å akkompagnere brykkup mot et lite vederlag. Det er kanskje slik på sørlandet også? Ellers: hva med at gjestene SYNGER dere inn? Eller noen av dem, som kan være et lite kor?
Gjest Guest Skrevet 15. juli 2005 #7 Skrevet 15. juli 2005 Dersom man forhører seg med unge amatører som er skoleelever/studenter ved siden av at spiller et instrument som hobby, kan man spørre de mot et honorar man blir enige om. Det er den som blir spurt som bestemmer honoraret, og står fri til å si nei hvis det er for lite. Hvis man spør profesjonelle om du nevner, fra et symfoniorkester eller andre korps), kan det koste deg ganske så dyrt. Profesjonelle musikere er høgskole/universitetsutdannede (4-6 år), så det kan koste flesk. Ellers finnes det mye på musikkmarkedet som andre marked. Skal man ha de beste (de profesjonelle eller de flinkeste amatørene) koster det deretter.
Søta Skrevet 16. juli 2005 Forfatter #8 Skrevet 16. juli 2005 Jeg har vel prøvd det meste nå.... Har prøvd korps også. MEN - er det da noen som har noen forslg til hvordan jeg kan ha musikk uten at noen spiller. Hvor kan jeg ha htalerne? Skal musikken komme fra bilen som jeg stiger ut av. midt i folkemengden, fra huse, ??? Noen gode forslag?????????
Gjest Guest Skrevet 17. juli 2005 #9 Skrevet 17. juli 2005 Hei! Jeg er fra Kristiansand og hadde ikke trodd det skulle være så vanskelig å få tak i noen til å spille! Men du har tydeligvis gjort mange forsøk, så fortvilende! Vet ikke om du helst vil ha voksenkorps eller litt yngre musikanter? Har du prøvd Janitsjarkorpset, eller hva med Christiansand storband? Forsøk denne linken: http://www.kristiansandstorband.no/booking.asp Eller hva med å forsøke å kontakte Vågsbygd Videregående, de har musikklinje - kanskje ikke så lett å få tak i nå som det er ferietid, men kanskje verdt et forsøk? Lykke til!! Hilsen Iris
Gjest Guest Skrevet 17. juli 2005 #10 Skrevet 17. juli 2005 Høres forresten nydelig ut med vielse ved sjøen, hvordan ordnet dere det? Hvor skal dere være? Og hva med lokaler etterpå? Hilsen Iris som såvidt er i gang med planlegging av Kristiansands-bryllup
Søta Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #11 Skrevet 18. juli 2005 Nå prøvde jeg og og booke gjennom den linken du sendte - har vært inne på den siden - sendt mail til de som stod der - men ikke til den emailadr.. Så nå får vi bare håpe!!! Iris: nå har jeg planlagt bryllup i 1 år og vært innom mange steder i Kristiansand - så ta gjerne kontakt om du lurer på noe! Vi skal ha vielsen på Vågsbygd seilforening med påfølgende middag og fest der. Svigerfar kjenner en byrettsdommer - så vi er så heldige at han vil ta det for oss! Jeg kommer gjerne med tips - det var vanskelig å finne ut av ting i Kristiansand... så send meg en pm så skal jeg prøve å hjelpe deg.
Gjest Guest Skrevet 20. juli 2005 #12 Skrevet 20. juli 2005 Tusen takk! Hvor mange middagsgjester er det forresten plass til i Vågsbygd Seilforening? Jeg trenger et sted hvor jeg kan ta med alt av mat og drikke - og det blir vel mellom 50-70 gjester tenker jeg, har du noe godt forslag til lokaler? Håper det ordner seg med musikk til vielsen, det må jo være noen i Kristiansand som kan spille!
Gjest Guest Skrevet 20. juli 2005 #13 Skrevet 20. juli 2005 VET AT DET ER NOEN SOM HAR HATT 50 I SEILFORENINGA I VÅGSBYGD. ER DEKKTØY TIL 50. MEN TROR NOK IKKE DU FÅR PLASS TIL FLERE!! MEN JA - ER EN VELDIG FIN PLASS PÅ SOMMEREN - SKAL SI IFRA OM JEG KOMMER PÅ FLERE PLASSER. OFFISERSMESSA PÅ GIMLEMOEN TAR NOK FLERE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå