AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #1 Skrevet 15. juli 2020 Jeg skal arrangere en fest for 20 personer. Kommer til å være fra 18-03. Derfor ønsker jeg å servere noe som metter litt mer enn snacks. Men jeg ønsker ikke bruke flere tusen kroner. Har noen forslag til mat? Bør være litt enkelt og bør kunne spises stående også. Anonymkode: 70772...ff4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #2 Skrevet 15. juli 2020 Sist vi hadde stor fest hadde vi pølsefest. Kjøpte mange forskjellige typer pølser i alle prisklasser. I tillegg hadde vi masse digg tilbehør og salater. Det var den mest vellykkede matserveringen vi har hatt så langt for alle finner noe de liker Og restene er gode også. Men ta deg tid til å lage et par salater som er skikkelig gode. Anonymkode: 4604f...ef7 3
mercury_ Skrevet 15. juli 2020 #3 Skrevet 15. juli 2020 Gryterett med ris eller poteter til? Typ lapskaus eller boeuf bourgignon.
Brunhilde Skrevet 16. juli 2020 #5 Skrevet 16. juli 2020 7 hours ago, mercury_ said: Gryterett med ris eller poteter til? Typ lapskaus eller boeuf bourgignon. Boeuf bourguignon bir fort dyrt om man skal lage til 20 mennesker. Men det er veldig godt, spesiet hvis den er laget skikkelig med lang koketid i ovnen. Jeg er i tvil om hva jeg ville servere til såpass mange, men sannsynligvis hadde jeg endt opp på en stor gryte med chili con carne og hatt hjemmelaget brød/rundstykker og smør ved siden av. Det er også mange gode supper, det er også ganske lett og ikke nødvendigvis så dyrt å lage til mange. Begge alternativene kan gjøres klar på forhånd, så er det gjort. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #6 Skrevet 16. juli 2020 Jeg ville definitivt ha laget en buffet med focaccia, pastasalater, paier, kjøttboller, laks, osv. Anonymkode: 23c49...c06 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #7 Skrevet 16. juli 2020 Gryterett i/med pitabrød. Anonymkode: 836ae...228
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #8 Skrevet 16. juli 2020 Focaccia, aioli, en couscoussalat, kokte småpoteter med olje og persille, noe spekemat, skål med oliven, vannmelon Anonymkode: 21b9d...727 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #9 Skrevet 16. juli 2020 Du må ha nok proteiner som metter. Hvor formell er denne festen? I hvilken anledning? Anonymkode: 7a8d1...3fa 1
Skalperud Skrevet 16. juli 2020 #10 Skrevet 16. juli 2020 Bakt potet med masse deilig fyll. Forskjellige typer kryddersmør, smårettskinke, mais, rømme, revet ost, Champions, løk. Kanskje kjøttdeig og bacon og. Sykt enkelt og digg. eller lasagne i langpanneformer
Luckiness Skrevet 16. juli 2020 #11 Skrevet 16. juli 2020 Lasagne? Kan lages på forhånd og varmes opp igjen før servering. Mulig å lage i slike engangs-folieformer hvis du ikke har nok ildfaste former. Tapas Gryterett, feks. Chili con carne Lage eller bestille pizza Taco (men blir en god del kutting av grønnsaker 😅. Men fult mulig å gjøre det klart en dag i forveien)
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #12 Skrevet 16. juli 2020 Hot dog, pizzasnurrer, chilli con carne, pai, vårruller (billig å lage, men tar litt tid), lapskaus. Anonymkode: 5bb3d...85c 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #13 Skrevet 16. juli 2020 Lag pizzasnurrer eller snurrer med ost og skinke (ev horn)! Litt jobb i forkant av festen med gjærdeig, men både ost og skinke kan kuttes opp på forhånd og da går det fort å kjevle ut en deig og ha på. Anonymkode: 15f7a...485
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #14 Skrevet 16. juli 2020 Pizzasnurrer eller pølser. Hvis festen ikke er så formell Anonymkode: a5f00...b7c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #15 Skrevet 16. juli 2020 Ville gått for pizzasnurrer tror jeg. Tror ikke jeg hadde turt å servere noe som lett kan søles av berusede mennesker i sofa ol, som f.eks gryterett🙈 Anonymkode: dc398...48d 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #16 Skrevet 16. juli 2020 Jeg hadde gått for vegetar, fordi det garantert vil være noen festen som foretrekker det, og fordi det er billigere og mindre pes. Hadde laget et par enkle marokkansk-inspirerte salater som kan stå i kjøleskapet fram til festen: en tabbouleh av bulgur, mynte/persille, tomat og granateple, og en salat med kikerter og koriander. Bare å skvette over olivenolje og sitron, så blir det nydelig Kjøp et par halloumi-oster som du skjærer i skiver og gir en rask omgang i panna før gjestene kommer, skal ikke stekes lenge, bare til den er gylden. Ferdigkjøpt hummus og yoghurt i skåler, pitabrød, gode oliven, og du har en fest for sansene som verken koster skjorta eller krever mye innsats. Om du i tillegg har en eksotisk sjappe i nærområdet så får du mye av dette til en svært rimelig penge. Anonymkode: 4759d...089 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #17 Skrevet 16. juli 2020 Suppe og foccacia Anonymkode: 42fc9...cf8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #18 Skrevet 17. juli 2020 Fikk servert chili sin carne(uten kjøtt altså) i en fest en gang. Servert i pappkopper med skje og tortillachips til. Var skikkelig digg, såpass digg at jeg husker det nå mange år etter! Og rimelig/enkelt for verten 😊 Anonymkode: aba98...019
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå