Gå til innhold

Bekymrer meg at det kommer så mange turister til landet, gjør ikke dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når vi endelig har kjempet hardt for å få ned antall smittetilfeller, hvorfor åpne igjen nå?

Anonymkode: cf1b4...3a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke råd til å holde stengt. 

Anonymkode: ff82c...325

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig.

Anonymkode: c867a...f10

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bekymret for de som kommer til Norge. Det er stort sett camping turister, fiskere og annet friluftsfolk. 

Jeg er derimot dypt bekymret for nordmenn som reiser til syden... Flatfylla og gonore. De som drar nå er hovedsakelig de som bryr seg minst om smittevern ( erfaring fra de som alt er i syden som tyskerne og engelskmenn). Regner med de driter å teste seg om de blir småsyk etter de kommer hjem også.

Anonymkode: f45ee...8b3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er derimot dypt bekymret for nordmenn som reiser til syden... Flatfylla og gonore. De som drar nå er hovedsakelig de som bryr seg minst om smittevern ( erfaring fra de som alt er i syden som tyskerne og engelskmenn). Regner med de driter å teste seg om de blir småsyk etter de kommer hjem også.

In before furtne, krenka upper class nordmenn som skal besøke slekt på en avsides vingård in 3...2..1...

Det er nemlig bare slike turister på KG. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

In before furtne, krenka upper class nordmenn som skal besøke slekt på en avsides vingård in 3...2..1...

Det er nemlig bare slike turister på KG. 

Haha. Har lagt merke til det :) Det er ingen her som skal på butikken, eller noe som helst. Tryggere i syden enn hjemme (den kommer den også).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også mer bekymret for hva nordmenn kommer hjem med fra «Syden». 

Anonymkode: fe2d6...505

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bekymret. Bor på et lite sted som tyskerne elsker. De kommer i horder hvert år og fisker opp all fisken, kjøper alt first price syltetøyet, parkerer bobilene sine på alle mulige ulovlige plasser og stjeler dopapiret (!) fra de offentlige toalettene. Jeg jobber i butikk. Ikke lyst til dette turisthelvettet i år. 

Anonymkode: 6e3d3...d64

• Liker 2
Skrevet

Er ikke bekymret. Kan like godt bli smittet av Ola/Kari Nordmann + jeg har innsett at dette er et virus som vi må leve med, akkurat som alle andre virus. Har akseptert at det har kommet for å bli, og at noen kommer til å dø (Selv om vi skulle få vaksine)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke bekymret for de som kommer til Norge. Det er stort sett camping turister, fiskere og annet friluftsfolk. 

Enig. Turistene kommer fra land med strengere tiltak enn oss/langvarig lockdown. De kommer med smittevern i ryggmargen. Nordmenn oppfører seg som om pandemien ikke eksisterer fordi vi har vært flinke en periode, og smitten er lav.  

Anonymkode: 26adc...964

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg cringer litt, men må begynne en plass 😊 viruset forsvinner ikke uansett.

Anonymkode: 5c341...8b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikle å bekymre meg over noe som jeg likevel ikke kan gjøre noe med. 

Anonymkode: 83b70...684

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er ikke bekymret. De som kommer er også fra land med lav smitte. 

Anonymkode: 459ec...0f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utrolig bekymret nå. Jeg driver hudpleiesalong, og vil være en av de som må stenge igjen dersom det blir ny smittebølge.

Da er jeg konk.

Anonymkode: 6c72e...a79

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bekymret. Bor på et lite sted som tyskerne elsker. De kommer i horder hvert år og fisker opp all fisken, kjøper alt first price syltetøyet, parkerer bobilene sine på alle mulige ulovlige plasser og stjeler dopapiret (!) fra de offentlige toalettene. Jeg jobber i butikk. Ikke lyst til dette turisthelvettet i år. 

Samme her. Så i går handlet jeg for minst to uker. Har ikke lyst til å gå inn i trange butikker som er stappfulle av turister.

Og forresten, de kjøper alle pakkene med First Price baguetter også, så jeg har hamstret. First Price baguetter uten pålegg er nemlig det eneste jeg klarer å få i meg når den kroniske sykdommen min er på det verste.

Anonymkode: afca0...50e

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i et slikt område nå, men her er helt fullt av norske og også noen danske turister. Lurer på hvor vi skal få plass om alle tyskerne kommer som vanlig. Ikke bare det, jeg føler på meg turister som vanligvis ikke kommer til Norge kommer i år. Fordi vi har lav smitte, ingen maske påbud, og alt er åpent +++. Frykter i vårt område at det blir helt håpløst mye turister. Kjørte gjennom byen mandag og barna sa det var som 17 mai.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor de egentlig kom i fra, men jeg sto i en kø i går, og holdt sosial distanse. Dama bak meg lo bare da den snørrete ungen gikk inni meg, og da de begynte å rante om tullet med alle retningslinjer sa jeg at det handlet om sosial distansering. Fikk beskjed om at jeg var hjernevasket. 🤬

Da de gikk, så tok hun og hosta falskt på meg. 😳

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når vi endelig har kjempet hardt for å få ned antall smittetilfeller, hvorfor åpne igjen nå?

Anonymkode: cf1b4...3a1

Det er jo det som er hele poenget med å få kontroll - å åpne opp igjen. 

Covid-19 er ikke en spesielt dødelig sykdom. Den dreper et sted mellom 0,4 og 5 % av befolkningen. Noe som er, selv om enkelte tyr til hysteri, helt udramatiske tall. Sykdommer vi er redde for (meslinger, feks) dreper mellom 20-40% av befolkningen. Verden 2020 er så overbefolket og det dør årlig så få at vi ikke trenger sperre oss inne i bunkersene våre for 1-5%.

Du skal uansett dø av noe. Og innen den tid skal du fokusere på å leve.

Anonymkode: a4ca7...e50

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Covid-19 er ikke en spesielt dødelig sykdom. Den dreper et sted mellom 0,4 og 5 % av befolkningen. Noe som er, selv om enkelte tyr til hysteri, helt udramatiske tall. Sykdommer vi er redde for (meslinger, feks) dreper mellom 20-40% av befolkningen. Verden 2020 er så overbefolket og det dør årlig så få at vi ikke trenger sperre oss inne i bunkersene våre for 1-5%.

Du skal uansett dø av noe. Og innen den tid skal du fokusere på å leve.

Anonymkode: a4ca7...e50

Rart hvordan ingen helsearbeidere eller helsemyndigheter er enig med deg. 

Kan det hende at du tar feil? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jippi , endelig kommer turistene. Reiselivsnæringen trenger at det kommer turister og legger igjen masse penger nå.

Anonymkode: 91b27...694

• Opprett ny...