AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #1 Skrevet 15. juli 2020 Hei, jeg har et lite problem.. eller ganske stort. fant ut jeg er gravid, skjønner ikke hvordan det har skjedd, siden jeg har hatt p stav siden februar. men tok meg en graviditetstest bare for å være sikker og andre streken kom, den er svakere enn kontroll. Men ser den ganske godt:/ vurderer å ta ny i morgen for å være sikker at det ikke er falsk positiv. men greia er at jeg ble voldtatt og har klamydia, tar en ganske sterk antibiotika og er ferdig i morgen, men jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp med legen.. ingen vet jeg har blitt voldtatt, og at jeg tok den testen. jeg bare måtte sjekke, fordi jeg har ikke fått mensen som det skal. Selv om jeg har lest man kan miste mensen etterhvert.. men jeg har jo blødd helle tiden før det skjedde. Jeg føler meg helt alene med dette og er bare lei meg, tenker mye vondt og vil bare forsvinne; ikke dø altså. hva bør jeg gjøre? Anonymkode: c356f...eca
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #2 Skrevet 15. juli 2020 Bestill deg legetime i morgen. Og ring amatea og snakk med dem. Du trenger å snakke med noen. Lykke til! Anonymkode: 2e98e...acd 9
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #3 Skrevet 15. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bestill deg legetime i morgen. Og ring amatea og snakk med dem. Du trenger å snakke med noen. Lykke til! Anonymkode: 2e98e...acd Legen min er på ferie:/ Anonymkode: c356f...eca
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #4 Skrevet 15. juli 2020 Sender deg en klem ❤️ Ring amathea (eller fins det andre steder man kan ringe for å prate?) du har rett på legetime hos fastlegen selvom fastlegen ikke er der! Anonymkode: d61c5...751
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #5 Skrevet 15. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sender deg en klem ❤️ Ring amathea (eller fins det andre steder man kan ringe for å prate?) du har rett på legetime hos fastlegen selvom fastlegen ikke er der! Anonymkode: d61c5...751 OK, skal prøve å ringe i morgen. jeg vet ikke om sider man kan ringe, har aldri hørt om amathea egentlig Anonymkode: c356f...eca
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #6 Skrevet 15. juli 2020 Vil starte med å sende deg en klem, ts ❤️ Vet du ca. hvor langt du er på vei og når fastlegen din kommer tilbake fra ferie? Hvis det er mulig går det kanskje å vente til legen er tilbake, ellers be om å få time hos en annen for å snakke om hvilke muligheter du har. Synes du skal forsøke å fortelle legen om voldtekten, du behøver ikke være alene i dette ❤️ Anonymkode: 03c00...17d 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil starte med å sende deg en klem, ts ❤️ Vet du ca. hvor langt du er på vei og når fastlegen din kommer tilbake fra ferie? Hvis det er mulig går det kanskje å vente til legen er tilbake, ellers be om å få time hos en annen for å snakke om hvilke muligheter du har. Synes du skal forsøke å fortelle legen om voldtekten, du behøver ikke være alene i dette ❤️ Anonymkode: 03c00...17d Nei, jeg vet ikke:(( men burde ikke være langt på vei, skjedde for noen uker siden. Vil ikke engang huske det, men er bare så lei meg at jeg blir kvalm uansett... skal prøve å ringe i morgen.. hvis ikke kan jeg jo vente til fast legen er tilbake tror jeg. Anonymkode: c356f...eca
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #8 Skrevet 15. juli 2020 Dette var veldig leit å høre ts. Vil råde deg til å kontakte amathea slik det er nevnt over her. I tillegg kunne det nok være lurt å ta kontant med noen innafor dette feltet. https://dinutvei.no/utsatt/254-orker-du-ikke-legevakt-eller-politi-na https://www.dixi.no/ I teorien kan man ta kontakt med hvilken som helst lege for å få behandling, selv om de ikke er fastlegen din. Du kan også ta kontakt med helsestasjonen i ditt nærområde og snakke med en jordmor der. Skjønner at det ikke virker sånn nå, men det blir bedre ❤️ det kan nok ta litt tid og du kommer desverre til å være igjennom en berg og dalbane av følelser og tanker fremover. Men med tiden så blir det heldigvis bedre og tilslutt vil hverdagen bli tilnærmet normal. Jeg ønsker deg lykke til, og husk at ingen av valgene er mer riktig eller feil enn det andre. Det viktigste nå er at du gjør det som skal til for at du skal leges og at du skal få det bra ❤️ Anonymkode: 319fe...177
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #9 Skrevet 15. juli 2020 Utrolig vondt å høre, får vondt i hjertet. Sender deg mange gode tanker Du kan ringe rett til sykehuset og bestille time til abort. der får du ultralyd og samtale. Trenger du å snakke mer, kan de ordne det for deg Anonymkode: 5e5f9...06c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #10 Skrevet 16. juli 2020 Sender deg en klem❤️ Jeg hadde tatt abort i ditt tilfelle av flere grunner. 1. Barnet kan ligne voldtektsmannen og stadig minne deg på hva som skjedde. 2. Barnet kommer en dag til å spørre om hvem pappa er. Hva skal du svare da? Sannheten vil ødelegge mye, men en løgn som etter hvert blir avslørt vil ødelegge mer. 3. Å være alenemor er tøft, spesielt hvis det ikke var planlagt å bli det. Anonymkode: 18c24...700 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #11 Skrevet 16. juli 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Legen min er på ferie:/ Anonymkode: c356f...eca Der skal være vikar. Du og kontakte legevakt på dagtid. Hvis du bor i en større by har de gjerne tilbud som er rettet mot de som har vært utsatt for vold. Anonymkode: 747d7...4bc
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #12 Skrevet 16. juli 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har et lite problem.. eller ganske stort. fant ut jeg er gravid, skjønner ikke hvordan det har skjedd, siden jeg har hatt p stav siden februar. men tok meg en graviditetstest bare for å være sikker og andre streken kom, den er svakere enn kontroll. Men ser den ganske godt:/ vurderer å ta ny i morgen for å være sikker at det ikke er falsk positiv. men greia er at jeg ble voldtatt og har klamydia, tar en ganske sterk antibiotika og er ferdig i morgen, men jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp med legen.. ingen vet jeg har blitt voldtatt, og at jeg tok den testen. jeg bare måtte sjekke, fordi jeg har ikke fått mensen som det skal. Selv om jeg har lest man kan miste mensen etterhvert.. men jeg har jo blødd helle tiden før det skjedde. Jeg føler meg helt alene med dette og er bare lei meg, tenker mye vondt og vil bare forsvinne; ikke dø altså. hva bør jeg gjøre? Anonymkode: c356f...eca Hvordan ble du voldtatt? Anonymkode: beb9b...fad
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #13 Skrevet 16. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ble du voldtatt? Anonymkode: beb9b...fad Hvorfor er det relevant???????? Anonymkode: 9fd8a...4be 10
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #14 Skrevet 16. juli 2020 Altså, har du LYST på barn nå da? Hvor gammel er du, hvordan er livssituasjonen din ellers? Er du klar for å takle en graviditet og evt en oppvekst hvor du stadig kan bli påminnet denne voldtekten? Anonymkode: 548d5...51d 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #15 Skrevet 17. juli 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, har du LYST på barn nå da? Hvor gammel er du, hvordan er livssituasjonen din ellers? Er du klar for å takle en graviditet og evt en oppvekst hvor du stadig kan bli påminnet denne voldtekten? Anonymkode: 548d5...51d Nei, vil ikke ha barnet.. er 7 uker fant de ut:) så skal ta abort med narkose så føler jeg ingenting, syns det er best Anonymkode: c356f...eca
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #16 Skrevet 17. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, vil ikke ha barnet.. er 7 uker fant de ut:) så skal ta abort med narkose så føler jeg ingenting, syns det er best Anonymkode: c356f...eca Da er jo den saken grei. Håper du får den hjelpen du trenger! Anonymkode: 548d5...51d
tussi84 Skrevet 18. juli 2020 #17 Skrevet 18. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, vil ikke ha barnet.. er 7 uker fant de ut:) så skal ta abort med narkose så føler jeg ingenting, syns det er best Anonymkode: c356f...eca Er du sikker på at du får en utskrapning på sykehuset med narkose? De fleste steder nå vil at kvinnen skal ta medisinsk abort (blør ut fosteret) i første trimester nå, og utfører derfor ikke den andre metoden med minfre det er gode grunner.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #18 Skrevet 18. juli 2020 37 minutter siden, tussi84 skrev: Er du sikker på at du får en utskrapning på sykehuset med narkose? De fleste steder nå vil at kvinnen skal ta medisinsk abort (blør ut fosteret) i første trimester nå, og utfører derfor ikke den andre metoden med minfre det er gode grunner. Å være traumatisert etter overgrep er mer enn god nok grunn. Da er ikke det å måtte presse inn abortpiller i vagina det beste, kun uker etter voldtekt som regel fører til lengre ubehag og vondte følelser knyttet til underlivet Anonymkode: 5e5f9...06c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå