Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurder det, men usikker. Jeg er i 30-årene og har fast jobb. Men problemet er at jeg er lei både sjefen og selveste butikkjobben. Blir ikke behandlet med gjensidig resept og han eier meg på en måte. Har lyst å begynne å studere bioingeniør neste år. Jeg kommer nok ikke til å gjøre meg ferdig med fagene på 1 år dersom jeg skal jobbe som jeg nå gjør. Han setter meg også opp på vakter på mine faste fridager når det passer han selv og da får jo jeg et problem ift undervisningen på skolen. Noen synspunktet? Synes alt er så skummelt, har jobbet der i 15 år nå. Jeg er en person som tviholder på trygghet. Jeg er også redd for å si opp, for reaksjonen til sjefen og hvordan jeg skal gjøre det. Fint med noen råd her:)

Anonymkode: b1aed...1fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

GJØR DET! You go girl! Du vil kanskje angre et år eller noe, men etter en stund når ting faller mer på plass vil du se at det var verdt det.

Anonymkode: 31b62...ec3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Er du singel? Har barn? Forpliktelser? 
Som student får du lån med det er ikke nok å leve av. 

Har du tenkt gjennom det praktiske? Har du sparepenger? 

Anonymkode: ed42c...2ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra og med i sommer får studenter over 30 år ekstra lån fra lånekassen på 100 000 per studie år. Dette er det riktige tidspunktet å gjør dette, ts. Heier på deg!  

Anonymkode: 8a1d6...12c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta fagene som privatist, les selv og ta eksamen :) Trenger ikke undervisning på dagtid :)

Anonymkode: bf500...0a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurder det, men usikker. Jeg er i 30-årene og har fast jobb. Men problemet er at jeg er lei både sjefen og selveste butikkjobben. Blir ikke behandlet med gjensidig resept og han eier meg på en måte. Har lyst å begynne å studere bioingeniør neste år. Jeg kommer nok ikke til å gjøre meg ferdig med fagene på 1 år dersom jeg skal jobbe som jeg nå gjør. Han setter meg også opp på vakter på mine faste fridager når det passer han selv og da får jo jeg et problem ift undervisningen på skolen. Noen synspunktet? Synes alt er så skummelt, har jobbet der i 15 år nå. Jeg er en person som tviholder på trygghet. Jeg er også redd for å si opp, for reaksjonen til sjefen og hvordan jeg skal gjøre det. Fint med noen råd her:)

Go for it. Livet er for kort til å mistrives, ta sjansen. Gjør deg selv glad. Jobb, slit, bit tenna sammen, det er så forbaska verdt det. 

Anonymkode: 17cb7...356

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta fagene som privatist, les selv og ta eksamen :) Trenger ikke undervisning på dagtid :)

Jeg har gjort det med 2 fag, men jeg er veldig god til å gjøre alt mulig annet og er ikke så flink til å være strukturert dessverre. Og er helt avhengig av å få 5ere på eksamen for å være helt sikker på å komme inn, ellers har jeg brukt masse tid og energi på å ikke oppnå noe. TS

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du singel? Har barn? Forpliktelser? 
Som student får du lån med det er ikke nok å leve av. 

Har du tenkt gjennom det praktiske? Har du sparepenger? 

Anonymkode: ed42c...2ac

Har mann og barn. Han tjener greit, betaler kun 6500 kr i mnd på lån. Har også penger på bok, men ønsker å bruke minst mulig av pengene da....  TS

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det!😃

Anonymkode: fd2ce...42e

• Liker 1
Skrevet

Gjør det😄 Har akkurat gjort noe lignende selv, og gleder meg som et barn til å studere igjen😄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg være litt mer the glass is half empty. Hva hvis du sier opp jobben - og ikke kommer inn? Det er ikke bare bare å få ny jobb for tiden. Hva gjør du da? Det er tryggere å ta studiekompetanse på kveldstid over et par år. 

Anonymkode: b763e...8f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Nieve skrev:

Gjør det😄 Har akkurat gjort noe lignende selv, og gleder meg som et barn til å studere igjen😄

Sa du opp fast jobb for å ta generell studiekompetanse?

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa du opp fast jobb for å ta generell studiekompetanse?

Ja, jeg gjorde det en gang. Så tok jeg høyere utdanning, jobbet i masse år, men følte meg aldri hjemme innenfor det feltet. Så nå har jeg gjort det på nytt, sagt opp jobben, og søkt meg inn på skole for å bli noe annet. 

• Liker 2
Skrevet

Ville ha jobbet litt på siden, men generell studiekompetanse på 1 år er helt oppnåelig 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sokkar skrev:

Ville ha jobbet litt på siden, men generell studiekompetanse på 1 år er helt oppnåelig 😊

Jeg håper å kunne være ringehjelp, sånn at jeg ikke fast bundet. Det er vanskelig på jobbet grunnet underbemanning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det med 2 fag, men jeg er veldig god til å gjøre alt mulig annet og er ikke så flink til å være strukturert dessverre. Og er helt avhengig av å få 5ere på eksamen for å være helt sikker på å komme inn, ellers har jeg brukt masse tid og energi på å ikke oppnå noe. TS

Men du er helt avhengig av å være det som fremtidig student. Der må du strukturere deg selv, passe på at du kommer gjennom alt, og legge opp en leseplan som passer deg. Så se på det som trening! 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du søke jobb i en ny butikk i mellomtiden? Jeg syns du skal satse på å studere, tenk på hvor du kan være om 5 år vs. hvor du er nå. Som nevnt over får studenter over 30 år ekstra fra lånekassen fra i høst av, så kjør på! 😄 

Anonymkode: a8594...a97

AnonymBruker
Skrevet

Bare gjør det, ts. Så sant du har «normale» utgifter og tar opp maks studiestøtte så kommer du til å klare det. Du har jo sikkert litt oppsparte feriepenger som du får ved oppsigelse, og så kan du jo få deg en ny jobb innen det du vil studere eller fortsette der du er som ringehjelp. Jeg sa opp alt jeg hadde og flyttet til nytt sted for å studere på fulltid da jeg var 32, ordna seg fint det:)

Anonymkode: 09981...d30

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare gjør det, ts. Så sant du har «normale» utgifter og tar opp maks studiestøtte så kommer du til å klare det. Du har jo sikkert litt oppsparte feriepenger som du får ved oppsigelse, og så kan du jo få deg en ny jobb innen det du vil studere eller fortsette der du er som ringehjelp. Jeg sa opp alt jeg hadde og flyttet til nytt sted for å studere på fulltid da jeg var 32, ordna seg fint det:)

Anonymkode: 09981...d30

Så godt å høre! Jeg skal ikke ta opp studielån, har planer om å kunne ta av litt av pengene jeg har i banken om det trengs. Jeg har arvet en stor sum, så føler det er vel anvendte penger å bruke litt av de. TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg over 30 har hus, mann, barn og har gjort det samme :) sa opp fast stilling og tok studiekompetanse. Jobbet hver andre helg i tillegg til studielån :) go for it! Du kommer ikke til å angre! 

Anonymkode: 7d8db...caa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...