Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg er 9 uker på vei og det kom litt brun utflod på papiret når jeg var på do. Har ikke hatt det tidligere i svangerskapet. Er kjempredd for å miste, skal på TUL på mandag.. Noen som har opplevd lignende? 

Anonymkode: ef04b...ecb

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg er 9 uker på vei og det kom litt brun utflod på papiret når jeg var på do. Har ikke hatt det tidligere i svangerskapet. Er kjempredd for å miste, skal på TUL på mandag.. Noen som har opplevd lignende? 

Blødde endel med påfølgende brun utflod i uke 6-7, og er fremdeles gravid 🙏🏻

Blødde litt i første svangerskap også, og har nå en vakker sønn 💙 Så blod trenger ikke bety at det er over. 

Anonymkode: 38a3e...228

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blødde endel med påfølgende brun utflod i uke 6-7, og er fremdeles gravid 🙏🏻

Blødde litt i første svangerskap også, og har nå en vakker sønn 💙 Så blod trenger ikke bety at det er over. 

Tusen takk for beroligende svar❤️Jeg krysser fingrene🙏

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg opplevde nettopp det samme. Uke 5, utviklet seg dessverre til en spontanabort. Men det trenger på ingen måte å bety det samme for deg, krysser fingrene 😊

Anonymkode: 3f1fa...424

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg hadde en spontanabort, så var det rosa, ikke brunt!😊 Mange som spotter/blør i svangerskapet når det går bra

Anonymkode: 7cea5...9a2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde brun utflod ca i uke 9. Sannsynligvis sammenheng med at morkaka på det tidspunktet lå ganske langt ned. Den har flyttet seg opp og bak etter det. 

Anonymkode: 2a258...0ff

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det samme akkurat nå faktisk. Kom dagen etter samleie (da var det 2 uker siden sist samleie). Så vet ikke om dette kan spille inn.

Forrige svangerskap (1.5 år siden) kan jeg ikke si jeg opplevde det.

Anonymkode: 4dcad...295

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det?❤️

AnonymBruker
Skrevet

Lurer også på hvordan det går 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Hei! TS her. Jeg hadde bittelitt spotting påfølgende dag, men har ikke hatt noe siden. Har hatt en del mensmurringer også. TUL på mandag. Er veldig spent🙏

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! TS her. Jeg hadde bittelitt spotting påfølgende dag, men har ikke hatt noe siden. Har hatt en del mensmurringer også. TUL på mandag. Er veldig spent🙏

Lover bra❤️ oppdater oss gjerne!

AnonymBruker
Skrevet

Brunt blod i uke 9 i begge svangerskapene her. Brunt blod er som hovedregel ikke noe farlig.

Anonymkode: 2acdc...f31

AnonymBruker
Skrevet

Brunt blod har for min del betydd missed abortion hver gang. Friskt blod har gått fint. Det vanlige er visstnok motsatt, så det går sikkert bra for din del! Når du har kommet så langt som du har nå, vil du sikkert kunne ha glede av en doppler. Jeg starter hver dag med å høre hjerteslag, så slipper jeg å bekymre meg unødig. 

Anonymkode: f3c06...eb1

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Brunt blod har for min del betydd missed abortion hver gang. Friskt blod har gått fint. Det vanlige er visstnok motsatt, så det går sikkert bra for din del! Når du har kommet så langt som du har nå, vil du sikkert kunne ha glede av en doppler. Jeg starter hver dag med å høre hjerteslag, så slipper jeg å bekymre meg unødig. 

Hei! 

Takk for tipset angående doppler. Jeg er førstegangs og mye er nytt. Mener å ha lest flere steder at daglig bruk av doppler kan være farlig for fosteret, har du snakket med legen om det? 

Og et annet spørsmål: Når du hadde brunt blod, hvordan artet det seg, hadde du spotting over flere dager, var det mye/lite? 

Takk for svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spottet periodisk brun utflod siden 2 dager etter EL og frem til nå. Er 8+4, så med andre ord nesten hele første trimester. Var på tidlig UL og hadde mine tvil og redsler, men der var det jaggu meg et sprekt hjerte som banket 😊 

Virker som det er like vanlig å ha det som å ikke ha det. 

Anonymkode: 615a7...67c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spottet periodisk brun utflod siden 2 dager etter EL og frem til nå. Er 8+4, så med andre ord nesten hele første trimester. Var på tidlig UL og hadde mine tvil og redsler, men der var det jaggu meg et sprekt hjerte som banket 😊 

Virker som det er like vanlig å ha det som å ikke ha det. 

Anonymkode: 615a7...67c

Det var godt og beroligende å høre😊

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Takk for tipset angående doppler. Jeg er førstegangs og mye er nytt. Mener å ha lest flere steder at daglig bruk av doppler kan være farlig for fosteret, har du snakket med legen om det? 

Og et annet spørsmål: Når du hadde brunt blod, hvordan artet det seg, hadde du spotting over flere dager, var det mye/lite? 

Takk for svar. 

Det er ingen forskning som viser at det kan være skadelig. For å være på den sikre siden bruker jeg den likevel bare 10-15 sekunder, bare til jeg finner hjertelyden. Så slår jeg av med en gang. Har gjort det med alle barna mine fram til i uke 13-14 når jeg har kjent liv.

Nei, det var veldig lite blod. Noen dråper, bare. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare en oppdatering her, TS. Var på TUL hvor det ble fastslått MA, fosteret var ikke mer enn 6 uker. Er helt knust.. Har ikke hatt mer blødninger siden forrige uke, og fikk med piller for å ta abort hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare en oppdatering her, TS. Var på TUL hvor det ble fastslått MA, fosteret var ikke mer enn 6 uker. Er helt knust.. Har ikke hatt mer blødninger siden forrige uke, og fikk med piller for å ta abort hjemme. 

Så fælt å lese 💔 Frykter det samme selv. Har blødd jeg og 😭 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...