Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei! Vi krangler seriøst annen hver dag, om ikke hver dag! Jeg var alene på ferie i 1 uke, og allerede første timen jeg kom hjem så startet vi å krangle.

Noen som har opplevd det samme? Hvordan løste dere det?

Jeg kan ærlig innrømme at jeg sikkert trigger 99% av disse kranglene, men han irriterer og skuffer meg så innmari mye og ofte. Ikke forbedrer han seg heller når jeg sier ifra om ditt og datt. 

Et eksempel: Jeg HATER å ha det rotete og skittent rundt meg. Han derimot gir blanke faen og kan sikkert leve på en søppeldynge. Jeg rydder, vasker og skifter sengetøy titt og ofte. Han derimot må jeg mase på 50 ganger, og selv da gjør han ikke en jævla dritt! Så jeg ender opp med å måtte gjøre det, og selvfølgelig blir jeg irritert da. 

Vi er inne i en ond sirkel og jeg vet ikke hvordan vi skal komme oss ut av det. Har vært sammen i 3 år nesten, aldri vært så ille som nå. 

Anonymkode: e44b7...488

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ikke hatt det så ille, men jeg hadde en kjæreste en gang jeg kranglet mye med. Det varte ett år og jeg skulle gjerne hatt hele greia ugjort. Etter det møtte jeg han jeg har vært gift med i mange år nå, og vi krangler nesten aldri.

Anonymkode: 2cb7f...f8b

• Liker 1
Skrevet

Dump!

Du er ikke tjeneren hans.

Og for guds skyld: IKKE FÅ BARN MED DENNE MANNEN!!  Det blir bare vil bli verre!

Du har blitt sammen med noen som åpenlyst ikke er voksen enda. 

Det beste forsøket du kan gjøre er å sette deg ned med han og rolig forklare at dere lever så ulike liv i forhold til dette med husarbeid, og hva slags holdning dere har til dette, at dere har vokst fra hverandre, og du makter ikke mer. Han må da enten endre seg eller miste deg. Ikke la det være noe tredje alternativ. Om han rett og slett ikke klarer å endre seg, så kom deg vekk så snart som mulig!!!!!!!

• Liker 13
Skrevet

Høres ut som forholdet er dødsdømt. Når man begynner å forakte partneren og irriterer seg over hver minste ting, så er det ikke mye kjærlighet igjen. 

Jeg kan forstå du mistrives i rot, men da er det viktig å finne noen som er lik en selv. Like barn leker best, er en god oppskrift på et godt langvarig forhold. Motsetninger tiltrekker fungerer kun i starten, men etter stormforelskelsen har lagt seg kommer hverdagen, og da er det viktig å være enig om grunnleggende ting som gjør en glad og fornøyd. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Der fins ryddige og renslige menn som ikke trenger kvinner til å ta husarbeidet for seg liksom, så hvorfor ikke heller ta en en mann som er selvgående fremfor en som oppfører seg som et barn? Der er liksom fundamentalt feil å ha seg med noen som ikke klarer skifte sengetøy engang..

Anonymkode: 2a598...480

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette mennesket respekterer deg ikke. Respekter deg selv. Du fortjener bedre. 

Anonymkode: e4b1e...eb7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han var jo ikke sånn da jeg møtte han. Da skulle han jo imponere meg, så alt var ryddig og fint hjemme hos han. 
Skal dere høre hva det verste er? Vi bor ikke sammen, men jeg er 80% av tiden hos han. Det er han sitt hjem, og jeg er den som oftest rydder😩

Ryddingen er jo bare en liten ting jeg irriterer meg over. Det er jo masse annet, men jeg tror det er jeg som er problemet, ikke han. Jeg er så gretten hele tiden... Jeg er redd følelsene mine har blitt mindre...

• Liker 5
Skrevet

Alt som trigger og irriterer deg, viser deg hva du bør heale.

Det er ikke noen andres feil at du blir irritert, det er bare deg og dine forventinger som står bak.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han var jo ikke sånn da jeg møtte han. Da skulle han jo imponere meg, så alt var ryddig og fint hjemme hos han. 
Skal dere høre hva det verste er? Vi bor ikke sammen, men jeg er 80% av tiden hos han. Det er han sitt hjem, og jeg er den som oftest rydder😩

Ryddingen er jo bare en liten ting jeg irriterer meg over. Det er jo masse annet, men jeg tror det er jeg som er problemet, ikke han. Jeg er så gretten hele tiden... Jeg er redd følelsene mine har blitt mindre...

Hvilke andre ting irriterer du deg over?

Det er nok ikke bare du som er problemet. Det tar to stk til å krangle...

Anonymkode: 27967...be6

AnonymBruker
Skrevet

Du prøver å bestemme hvordan han skal ha det hos seg? Hjelpes. Hadde noen oppført seg slik hos meg, hadde jeg temmelig kjapt vist dem ytterdøra. 

Noen mener man bør skifte sengetøy hver uke. Andre mener annenhver uke holder. Kommer jo mye an på om man svetter mye og om man alltid legger seg ren eller ikke også. Dere må snakke om hva dere synes er greit, og på sikt finne noe som passer for begge. Men enn så lenge er du på besøk hos ham, og da er det rett og rimelig at han har siste ordet.

Anonymkode: 38816...10d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, MarieLo skrev:

Alt som trigger og irriterer deg, viser deg hva du bør heale.

Det er ikke noen andres feil at du blir irritert, det er bare deg og dine forventinger som står bak.

Jeg er veldig klar over det. Jeg jobber jo med å holde tilbake. Noen ganger har jeg ikke blitt irritert en gang, han blir irritert på meg og da starter det jo?

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke andre ting irriterer du deg over?

Det er nok ikke bare du som er problemet. Det tar to stk til å krangle...

Anonymkode: 27967...be6

For eksempel når han ikke klarer å snakke om fremtiden med meg. Før snakket han masse om det, nå klarer han ikke engang si at han vil vi skal gifte oss og få barn. Alt han gjør er å si at det er 10 år frem i tiden og ikke noe å snakke om nå. Det er irriterende og sårende

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du prøver å bestemme hvordan han skal ha det hos seg? Hjelpes. Hadde noen oppført seg slik hos meg, hadde jeg temmelig kjapt vist dem ytterdøra. 

Noen mener man bør skifte sengetøy hver uke. Andre mener annenhver uke holder. Kommer jo mye an på om man svetter mye og om man alltid legger seg ren eller ikke også. Dere må snakke om hva dere synes er greit, og på sikt finne noe som passer for begge. Men enn så lenge er du på besøk hos ham, og da er det rett og rimelig at han har siste ordet.

Anonymkode: 38816...10d

Han vet hvor mye det påvirker meg å ha det ryddig vs rotete. Det handler om å ta hensyn til mine ønsker også. Jeg tenker at å skifte sengetøy 1 gang i måneden ikke er mye å be om. Han har ikke skiftet siden i Mai/Juni!

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.

Det virker som du må velge rett og slett. Tingene du irriterer deg over kan du overse eller gjøre noe med. Du kan løse problemet ved at dere bare oppholder dere hos deg, feks. Eller du aksepterer at du må gjøre mesteparten av ryddingen. 

Hva slags gode sider har han? Snill? Økonomisk? Bra sex? Smart? Bra humor? Hvis du ikke greier å finne ting som veier opp for de dårlige egenskapene, vel da bør valget være enkelt. 

Du må velge hvilke ting du kan leve med og hva som er umulig. Å forandre ham er umulig hvis han selv ikke vil endre seg. 

Så enkelt. 

Anonymkode: 646bb...7a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Kanskje han ikke har lyst å snakke om giftemål osv fordi han egentlig ikke vil. 

Jeg tror jeg ville dumpa. Uansett hvem som er "verst" er det jo ikke greit å leve med å krangle hver dag.

Anonymkode: f8896...7c5

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig klar over det. Jeg jobber jo med å holde tilbake. Noen ganger har jeg ikke blitt irritert en gang, han blir irritert på meg og da starter det jo?

Vil ikke anbefale å holde tilbake. Det er som å ignorere et problem og håpe det forsvinner av seg selv. Man bør finne ut hvorfor en blir irritert, og så bearbeide enten de forventingene eller snakke om hvordan du ikke liker å bli behandlet.

Og hvis han blir irritert, så er det han som trenger å heale og evt bearbeide forventinger, eller snakke om hvordan han ikke liker å bli behandlet.

Det hjelper ikke å bli irritert hvert fall, irritasjon fungerer ikke som noe annet enn gift.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Er det x- mannen min du er sammen med?? 

Stikkordet være X!! 

Levde med han Aaaalt for lenge! Fikk barn også! Når jeg skilte meg fikk jeg plutselig bare 2 barn og ta meg av, og ikke 3! Beste følelsen i verden!! 

Har vært innom han noen gang ifm henting av barna, og det er bare ROT OG SKIT der!!  

Anbefaler deg å bare gå ifra han! Han kommer IKKE til å endre seg! 

Lykke til! 

Anonymkode: 5f703...24b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der er liksom fundamentalt feil å ha seg med noen som ikke klarer skifte sengetøy engang..

Anonymkode: 2a598...480

Nemlig!

Det gir pedovibber!

Anonymkode: c1a95...c27

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å rydde i hans hjem!!! Hvis du synes det er skittent der, så gå igjen. Vær glad dere ikke bor sammen!! Hvorfor han ikke vil snakke om barn? Fordi han er lei av at du klager over rotet hans. Hver gang i fremtiden han gjør noe dumt, så kommer han til å vri det til at det er klagingen din som er problemet. Vil du ha mindre å klage over? Finn deg en normalt ryddig og hygienisk fyr!

Anonymkode: cac33...b08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har veldig ulike personligheter og ender nok i mange krangler pga dette. Han mener sannsynligvis ikke noe vondt ved å være mindre ryddig enn deg, og han forsøker ikke å provosere deg. Men for han er det rett og slett ikke like viktig, og han skjønner ikke hvorfor du maser sånn om det. 

Om dere krangler hver dag er nok toget gått. Det ser ikke ut som dette er mannen du skal bli gammel med. 

Anonymkode: 5051d...dc3

Skrevet

Tenk hardt igjennom hvorfor du fortsatt skal være i forholdet. Det beste tidspunktet å gå fra hverandre er før dere har flytta sammen og fått barn. Er det slik du vil ha det resten av livet? 

Jeg er også sammen med en mann som ser mindre rot enn meg. Han er ikke sånn som din fyr, da. Han vil gjerne ha det ryddig og rent, men han ser ikke detaljer. Vi løser det med at jeg får lov til å komme med påminnelser, og da gjør han det jeg spør om ganske raskt. Han har blitt litt flinkere og har sine faste oppgaver som han alltid gjennomfører. Så vi har funnet en balanse og krangler ikke om husarbeid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har levd som deg. Det var et helvete hver dag. Feriene (inkl barn) var et helvete. Han skrek så å si hele tiden til meg, med barna i baksetet. Prøvde å inngå avtale med han hver dag om å ikke krangle fremfor barna... etter noen minutter begynte han igjen. Han er nå min x!

Anonymkode: 574f7...742

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...