AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #1 Skrevet 15. juli 2020 Har veldig lyst til å ta en lederutdanning i nærmeste fremtid. Studiet kommer til å være erfaringsbasert, så de kommer ikke til å se på karakterer. Jeg er nettopp ferdig med en bachelorgrad og har fått vitnemålet. Snittet ble litt under C. Jeg er ikke helt fornøyd og vurderer å ta opp 3 fag i løpet av to semestre samtidig som jeg jobber 100% ved siden av. Lurer på om det egentlig er noe vits og lurer på hva jeg får ut av det ettersom at det egentlig ikke er noe karakterkrav for å komme inn på masterstudiet. Hva tenker dere? Bryr dere dere egentlig så mye om hva lederen deres har fått? Har karakterene mine så mye å si senere? Vet jeg kommer til å prestere bedre når jeg tar master om et par år fordi jeg faktisk er motivert. Anonymkode: 61616...0aa
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #2 Skrevet 15. juli 2020 Ledere jobber seg opp, ingen bryr seg om utdanningen i bunn. Anonymkode: 73434...8eb 8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #3 Skrevet 15. juli 2020 Hadde jeg aldri giddi å bruke tid på. Ingen som kommer til å se på karakterene dine (annet enn til nød de som skal ansette deg). De du skal være leder for vil jo ikke vite snittet ditt uten at du forteller det. Nei, det er bare bortkastet tid å ta opp de emnene. Anonymkode: bcb50...d42 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #4 Skrevet 15. juli 2020 Det jeg bryr meg om er om lederen min er mer erfaren enn meg, har en forståelse for det vi driver med, og har en visjon. Ikke karakterer. Jeg er selv langt over snittet smart (mener ikke dette som skryt, men det er fakta), og mine karakterer ligger også på C i snitt. Det betyr ingenting. Anonymkode: 30a15...68e 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #5 Skrevet 15. juli 2020 C i snitt er ikke spesielt bra. Anonymkode: aa2b5...4be 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #6 Skrevet 15. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: C i snitt er ikke spesielt bra. Anonymkode: aa2b5...4be Det er jeg fullstendig klar over. Men i mitt felt er karakterer faktisk ikke så viktige. Grunnen til at jeg i det hele tatt har vurdert å ta opp fag er i tilfelle jeg ønsker å starte på en annen master med karakterkrav. Om jeg husker riktig må man vel ha C eller bedre i snitt for å komme inn på masterstudier. Anonymkode: 61616...0aa
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg bryr meg om er om lederen min er mer erfaren enn meg, har en forståelse for det vi driver med, og har en visjon. Ikke karakterer. Jeg er selv langt over snittet smart (mener ikke dette som skryt, men det er fakta), og mine karakterer ligger også på C i snitt. Det betyr ingenting. Anonymkode: 30a15...68e Ja, tenker også erfaringsbiten er det viktigste. Og forståelse, ikke minst. Kan jeg spørre hvilken bransje du jobber i? TS Anonymkode: 61616...0aa
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #8 Skrevet 15. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, tenker også erfaringsbiten er det viktigste. Og forståelse, ikke minst. Kan jeg spørre hvilken bransje du jobber i? TS Anonymkode: 61616...0aa Uten å spesifisere for presist: klima, miljø, biotek. Har biologiutdannelse selv, så for meg hadde det vært uaktuelt med en "leder" som kommer rett fra fabrikken for å "lede" uten å ha bakgrunnskunnskapene om klima, miljø og grønn teknologi inne. Derav erfaring. Om hun har A eller D i spesifikke fag på bacheloren bryr meg null, så lenge hun har tatt fagene. Men dette er STEM da, så det er kanskje litt anna i humaniora. Hos oss er C en god karakter. Anonymkode: 30a15...68e 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #9 Skrevet 15. juli 2020 Sjefen min har erfaring men ikke utdanning. Hun er den dårligste sjefen jeg noen gang har hatt. Hun klarer ikke å bidra faglig, og klarer ikke å lede. så nei, erfaring er ikke alltid bare bra som leder og utdanning gjør det heller ikke automatisk til en god leder. Anonymkode: 09510...572 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #10 Skrevet 15. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjefen min har erfaring men ikke utdanning. Hun er den dårligste sjefen jeg noen gang har hatt. Hun klarer ikke å bidra faglig, og klarer ikke å lede. så nei, erfaring er ikke alltid bare bra som leder og utdanning gjør det heller ikke automatisk til en god leder. Anonymkode: 09510...572 Har og hatt en leder som absolutt burde satt seg på skolebenken igjen. Hadde null innsikt i personvern, HMS, service ol. Helt håpløst Anonymkode: 4deb6...287 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #11 Skrevet 15. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det jeg bryr meg om er om lederen min er mer erfaren enn meg, har en forståelse for det vi driver med, og har en visjon. Ikke karakterer. Jeg er selv langt over snittet smart (mener ikke dette som skryt, men det er fakta), og mine karakterer ligger også på C i snitt. Det betyr ingenting. Anonymkode: 30a15...68e Du er langt over snittet smart men ligger på en C i snitt? Anonymkode: 45f07...276 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #12 Skrevet 15. juli 2020 Til alle som sier det handler om personlighet osv: ha ha ha. Karakterer og KUNNSKAP er også viktig (ikke alene, for all del, men kunnskap er viktig). Anonymkode: 45f07...276 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #13 Skrevet 15. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uten å spesifisere for presist: klima, miljø, biotek. Har biologiutdannelse selv, så for meg hadde det vært uaktuelt med en "leder" som kommer rett fra fabrikken for å "lede" uten å ha bakgrunnskunnskapene om klima, miljø og grønn teknologi inne. Derav erfaring. Om hun har A eller D i spesifikke fag på bacheloren bryr meg null, så lenge hun har tatt fagene. Men dette er STEM da, så det er kanskje litt anna i humaniora. Hos oss er C en god karakter. Anonymkode: 30a15...68e Okei, for tenker at det avhenger litt av hva salgs bransje man jobber i. Selv jobber jeg i skolesektoren og der er ikke karakterer så viktige. Det er nok personligheten man vektlegger. Anonymkode: 61616...0aa
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #14 Skrevet 15. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er langt over snittet smart men ligger på en C i snitt? Anonymkode: 45f07...276 Einstein ble kasta ut av universitetet han gikk på. Les om intelligente menneske før du prøver deg. Anonymkode: 30a15...68e 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #15 Skrevet 15. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til alle som sier det handler om personlighet osv: ha ha ha. Karakterer og KUNNSKAP er også viktig (ikke alene, for all del, men kunnskap er viktig). Anonymkode: 45f07...276 Tror en god kombinasjon av bra personlighet (med gode lederegenskaper), gode karakterer og interesse for bransjen er en god oppskrift på en bra leder. TS Anonymkode: 61616...0aa
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #16 Skrevet 15. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, for tenker at det avhenger litt av hva salgs bransje man jobber i. Selv jobber jeg i skolesektoren og der er ikke karakterer så viktige. Det er nok personligheten man vektlegger. Anonymkode: 61616...0aa Ledelse i skole? Nå ser jeg for meg at du skal bli rektor, og der er det absolutt erfaring som teller mest. Anonymkode: 30a15...68e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #17 Skrevet 15. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Einstein ble kasta ut av universitetet han gikk på. Les om intelligente menneske før du prøver deg. Anonymkode: 30a15...68e Prøver meg ikke på noe, synes bare det er en smule rart å kalle seg over snittet smart men ikke klare en B. Ikke at en c er dårlig, men når man går så hardt ut er det jo litt underlig. Med mindre... du sammenligner deg selv med Einstein? Anonymkode: 45f07...276 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #18 Skrevet 15. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror en god kombinasjon av bra personlighet (med gode lederegenskaper), gode karakterer og interesse for bransjen er en god oppskrift på en bra leder. TS Anonymkode: 61616...0aa Da har du fattet riktig Anonymkode: 45f07...276 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #19 Skrevet 15. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Prøver meg ikke på noe, synes bare det er en smule rart å kalle seg over snittet smart men ikke klare en B. Ikke at en c er dårlig, men når man går så hardt ut er det jo litt underlig. Med mindre... du sammenligner deg selv med Einstein? Anonymkode: 45f07...276 Grønt kler deg ikke. Men siden du allerede har kledd deg opp: ikke bare er jeg smartere enn deg, jeg er også høyere og mer attraktiv. Anonymkode: 30a15...68e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #20 Skrevet 15. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Grønt kler deg ikke. Men siden du allerede har kledd deg opp: ikke bare er jeg smartere enn deg, jeg er også høyere og mer attraktiv. Anonymkode: 30a15...68e Jeg er ikke så misunnelig egentlig. Jeg gikk ut med et A snitt, men jeg ville aldri kalt meg spesielt smart, jeg har bare jobbet hardt. Men, så er jeg heller ikke Einstein 😂 Anonymkode: 45f07...276 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå