Gå til innhold

Kjedelige besteforeldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alenemor, Jeg pleier og invitere foreldrene mine med til dyreparken eller bergen akvarium (jeg har bil) Som kan være litt kjekt for mitt barn for 17 måneder siden hun er så ivrig og nysgjerrig, Foreldrene mine prøver alltid og ta med nevøen min på 5 så han og kan være med men så fort søsteren min sier nei til foreldrene mine om og «låne litt» nevøen min, så begynner de med at «nei det blir så kjedeligt» osv.. siden han ikke kan være med.. Og at barnet mitt er så lite at hun kommer bare til og sove.. At det ikke er vits og dra.. Synes det er litt sårt at det bare skal handle om nevøen min hele tiden av at de glemmer barnet mitt :(  Er det virkelig dumt av de og tenke slikt?

Anonymkode: c5901...f6c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig gjort av dem😒en på 17 mnd sover da vel ikke så mye? Har en på samme alder selv,det siste vi gjør er å kjede oss😅full fart hele tiden!

Anonymkode: 522de...33a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jamen kjære deg, du skjønner vel dette er fordi det er forskjell på et barn på 5 år, og en baby på 1 år? Er vel ikke like gøy å tilbringe tid med et lite menneske på 5 vs en liten menneskeklump på 1 år. 

Anonymkode: 5a31e...a23

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jamen kjære deg, du skjønner vel dette er fordi det er forskjell på et barn på 5 år, og en baby på 1 år? Er vel ikke like gøy å tilbringe tid med et lite menneske på 5 vs en liten menneskeklump på 1 år. 

Kjøre deg, et barn på ett år og fem måneder er ingen baby!

Anonymkode: 45414...0e3

• Liker 15
Skrevet

Det kan være lurt å ta problemstillingen opp med foreldrene dine tidligst mulig da det kommer til å bli vanskeligere desto eldre barnet ditt blir. De kommer til å bli blinde på sin egen oppførsel da "de alltid har gjort sånn og sånn, og da var det greit for dere" (siden du ikke sa noe før).

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver. Vi har ei lita på 1,5 år og ei på 4,5 år. Besteforeldrene foreslår ofte om eldste kan være på diverse aktiviteter. Det er jo kjekt. Så spør jeg om minsten også kan bli med. Da er svaret nei. Dette skjer gang på gang. 

Neste gang dette skjer så må jeg sette foten ned. Det må enten være hver sin tur, begge eller ingen. Sånn forskjellsbehandling er ikke greit!

Anonymkode: b6c02...58b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen i det du skriver. Vi har ei lita på 1,5 år og ei på 4,5 år. Besteforeldrene foreslår ofte om eldste kan være på diverse aktiviteter. Det er jo kjekt. Så spør jeg om minsten også kan bli med. Da er svaret nei. Dette skjer gang på gang. 

Neste gang dette skjer så må jeg sette foten ned. Det må enten være hver sin tur, begge eller ingen. Sånn forskjellsbehandling er ikke greit!

Ikke noe kjekt nei.. Barnet mitt har mye energi og synes det er kjekt med dyr. «klappe, klappe», Hun vil nokk sove bare en time, ikke hele dagen som de for det til og høres ut, Etter vert vil hun nok føle at bare søskenbarnet for hele oppmerksomheten. Jeg prøver og invitere dem så de kan få kose seg litt med jenta mi men blir jo ikke det om nevøen min skal værme vær eneste gang, Da blir bare han fokuset deres. Jeg skjønner at det kanskje er veldig stas med at han er med men ikke når alt handler om han, siden han er større. 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøre deg, et barn på ett år og fem måneder er ingen baby!

Sammenlignet med en 5-åring er en 1,5-åring en baby.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at en 1,5-åring ikke kan ha glede av å være sammen med besteforeldrene sine i dyreparken? Jeg forstår ikke poenget ditt? 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må man jo slutte å sammenligne de da. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er nevøen din han som alltid stjeler lekene til datteren din?

Anonymkode: 16009...473

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært annderledes om barnet er under 1 år som ikke kan gå enda og ikke forstår hva som skjer rundt seg helt enda

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er nevøen din han som alltid stjeler lekene til datteren din?

Anonymkode: 16009...473

hvor kommer dette fra? Har ikke skrevet noe sånt, lol

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke! Ettåringen er liten i forhold til femåringen, men fremdeles ingen baby!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at en 1,5-åring ikke kan ha glede av å være sammen med besteforeldrene sine i dyreparken? Jeg forstår ikke poenget ditt? 

Poenget mitt er at besteforeldrene ikke får glede av det! Trodde jeg fikk dette fram. Men altså, det jeg mener er at det å tilbringe tid med et lite menneske er mye mer givende enn med en menneskeklump som man må drasse på og passe på konstant. En 5-åring er mye mer uavhengig, givende, og morsom å bruke tid på - spesielt når dette ikke er ditt eget barn. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alenemor, Jeg pleier og invitere foreldrene mine med til dyreparken eller bergen akvarium (jeg har bil) Som kan være litt kjekt for mitt barn for 17 måneder siden hun er så ivrig og nysgjerrig, Foreldrene mine prøver alltid og ta med nevøen min på 5 så han og kan være med men så fort søsteren min sier nei til foreldrene mine om og «låne litt» nevøen min, så begynner de med at «nei det blir så kjedeligt» osv.. siden han ikke kan være med.. Og at barnet mitt er så lite at hun kommer bare til og sove.. At det ikke er vits og dra.. Synes det er litt sårt at det bare skal handle om nevøen min hele tiden av at de glemmer barnet mitt :(  Er det virkelig dumt av de og tenke slikt?

Jeg sliter med å forstå hvem det er som sier at det er kjedelig? Er det besteforeldrene? Eller er det søstera di? (Sikkert jeg som ikke klarer å lese tydelig nok her..) 

Søstera di mener jeg du bare må drite i. Kanskje blir hennes barn sjalu på ditt barn? Og dette er en måte å unngå det på? Kanskje synes hennes barn at ditt barn er kjedelig siden det er så lite. Det må du også bare ha en viss "forståelse" for, i den form av at din nevø ikke kan være "påtvungen" lekekamerat for ditt barn på 1,5år. Jeg skjønner at ditt barn sikkert synes nevøen er spennende, men for nevøen så gjengjeldes kanskje ikke følelsen. Da er det ingen vits i å tvinge frem noe..

Men, om du inviterer besteforeldre, og de dropper å dra fordi nevøen ikke vil bli med (som de har invitert med videre) - så synes jeg det er skikkelig kjipt! Da må faktisk besteforeldrene klare å dele opp "tida" si mellom barnebarna, om den ene part sier at den ikke vil være med. det er værtfall ikke DEN parten som sier den ikke vil være med, som skal få mest oppmerksomhet fra besteforeldrene!

Hvor ofte er dere sammen med besteforeldrene? Er det snakk om hver uke? synes de kanskje det blir litt mye?

Jeg anbefaler deg også å bare invitere besteforeldrene på en bedre middag. Server dem, og gjør stas på dem. Se noe på TV sammen, vær sammen som familie uten at det nødvendigvis krever at de skal stille opp på barna sine premisser hele tiden. Server dem god mat og et godt glass med rødvin, og send dem hjem i Taxi ;) Gjør noe på deres premisser også for å dyrke frem relasjonen mellom ditt barn og besteforeldre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt er at besteforeldrene ikke får glede av det! Trodde jeg fikk dette fram. Men altså, det jeg mener er at det å tilbringe tid med et lite menneske er mye mer givende enn med en menneskeklump som man må drasse på og passe på konstant. En 5-åring er mye mer uavhengig, givende, og morsom å bruke tid på - spesielt når dette ikke er ditt eget barn. 

Jeg blir bare oppgitt av kommentaren din. Har du noen gang møtt en "menneskeklump" på 1,5 år. Det er ikke bare en klump, men et lite menneske med ekte følelser. Hvorfor gidder du å svare? Du vet ikke hva du prater om. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:overrasket:

WTF..??! Ehh.. Nei! Det har da ingenting med alder å gjøre! Om man skal begynne å snakke om besteforeldre sin "preferanse" i forhold til barnebarn har det vel heller med kjemi å gjøre enn barnets alder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til dere som svarer at et barn på  17 mnd er kjedelig. Vel, her ønsker besteforeldre å passe fordi det er så gøy å passe, fordi hun er så mye med, fordi hun blir så fasinert av det meste. Hun er 19 mnd og elsker å lære nye ord og oppleve ting. 17 mnd er ikke en baby som sover hele tiden, det er ett lite utforskende barn. 
Ja det er mer stress enn en på 5, men så utrolig givende å ha på besøk i følge besteforeldre og tanter her.
Er slik at jeg må sette ned foten og si nei innimellom, for jeg vil ha henne noen helger selv.

Anonymkode: 287e3...055

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev:

Jeg sliter med å forstå hvem det er som sier at det er kjedelig? Er det besteforeldrene? Eller er det søstera di? (Sikkert jeg som ikke klarer å lese tydelig nok her..) 

Søstera di mener jeg du bare må drite i. Kanskje blir hennes barn sjalu på ditt barn? Og dette er en måte å unngå det på? Kanskje synes hennes barn at ditt barn er kjedelig siden det er så lite. Det må du også bare ha en viss "forståelse" for, i den form av at din nevø ikke kan være "påtvungen" lekekamerat for ditt barn på 1,5år. Jeg skjønner at ditt barn sikkert synes nevøen er spennende, men for nevøen så gjengjeldes kanskje ikke følelsen. Da er det ingen vits i å tvinge frem noe..

Men, om du inviterer besteforeldre, og de dropper å dra fordi nevøen ikke vil bli med (som de har invitert med videre) - så synes jeg det er skikkelig kjipt! Da må faktisk besteforeldrene klare å dele opp "tida" si mellom barnebarna, om den ene part sier at den ikke vil være med. det er værtfall ikke DEN parten som sier den ikke vil være med, som skal få mest oppmerksomhet fra besteforeldrene!

Hvor ofte er dere sammen med besteforeldrene? Er det snakk om hver uke? synes de kanskje det blir litt mye?

Jeg anbefaler deg også å bare invitere besteforeldrene på en bedre middag. Server dem, og gjør stas på dem. Se noe på TV sammen, vær sammen som familie uten at det nødvendigvis krever at de skal stille opp på barna sine premisser hele tiden. Server dem god mat og et godt glass med rødvin, og send dem hjem i Taxi ;) Gjør noe på deres premisser også for å dyrke frem relasjonen mellom ditt barn og besteforeldre. 

vi ser dem enten 1 gang i uken til annen vær uke. De ser kanskje nevøen min litt mer. De liker ikke så godt og dele opp tia,  Og føler at slike aktiviteter kan være kjekke for nevøen min. Var også slikt før jeg fikk jenta mi, Da jeg spurte min mor om og gå ut på restaurant da ville hun også invitere nevøen min for og lufte han litt ut. Så den vanen er alltid vært der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...