Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34 år gammel og mannen min er 50 år gammel. Vi begynte å prøve for å få barn for fire år siden. Etter ingjen suksess fikk jeg Femara tabletter det andre år for å stimulere eggløsning. Jeg ble gravid 3 ganger men ingjen varte mer enn 3 uker innen tre år. Vi begge har sjekket frukbarhet hos gynekolog og det ser ut vanlig.  Mannen min har ikke problemer med sædceller og jeg har nok  gode eggceller. VI bestemte oss for å gå til privat klinikk for en andre menning. VI hadde kromosome test og det var  veldig normal . jeg fikk  andre test for endo, polycysts, thyroid hormonforstyrrelse og  auto-immune sykdomer, Alle ser ut normal og det er ikke noe alvrolig. Jeg forstår ikke hva kan gjøre og hvor lenge kan vente å prøve.  Snart skal jeg bli 35 år og min gynekelog synes at jeg prøvde ikke nok. I tillegg anbefaler hun meg ikke å prøve IVF for at jeg er under 35 år og kroppen min reagerer veldig dårlig på injeksjoner.

Jeg er ikke norsk men mannen min er norsk. jeg kjenner ikke dette systemet fordi i mitt hjemland kan jeg gå til spesialist når jeg kan men ikke her i Norge får jeg en time etter 6 eller 8 måneder. Jeg fikk inntrykk  at min gyneokolog tar meg ikke på alvor

Også som at jeg hørte denne gynekologen er veldig dyktig og profesjonell. Men jeg stoler ikke på henne 

PS: Beklager for min dårlig norsk 

Anonymkode: 0383f...900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den øvre grensen for oppstart av ivf i det offentlige i Norge er 38 (tror jeg), så jeg ville 100% bedt om henvisning til ivf siden dere har prøvd så lenge. 

Lykke til! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gå til fastlegen (din fastlege eller mannen din sin fastlege) og be om henvisning til ivf. Forkle legen hvor lenge dere har prøvd, hvilke tester som er gjort. Alle prøvesvar må sendes videre til sykehuset der dere får prøverørsbehandling. Vet ikke om det er noe aldersgrense på menn og ivf? Sikkert ikke, siden han har gode svømmere. 

Anonymkode: 4a8c9...d35

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gå til privat behandling, så lenge du har råd. Ingen problem.

Anonymkode: 9f7cf...fdd

AnonymBruker
Skrevet

Menns sædkvalitet blir dårligere med årene, på lik linje med kvinners egg. Det at han er 50 er nok i seg selv til å gjøre graviditet vanskelig. I tillegg økes sjansene for genfeil how fosteret med så gammel far. 

Anonymkode: 6eca2...3f1

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Menns sædkvalitet blir dårligere med årene, på lik linje med kvinners egg. Det at han er 50 er nok i seg selv til å gjøre graviditet vanskelig. I tillegg økes sjansene for genfeil how fosteret med så gammel far. 

Anonymkode: 6eca2...3f1

Det kjenner jeg, Men min gynekolog sier det skal gå bra og vi må prøve igjen og igjen. Det er slitsomt. Vi bedt om noe behandling pga mannens alder. Hun svarte nei det skulle ta litt lengre  tid men mannen sæder kan svømme så det skulle gå bra 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Mona.sof said:

Det kjenner jeg, Men min gynekolog sier det skal gå bra og vi må prøve igjen og igjen. Det er slitsomt. Vi bedt om noe behandling pga mannens alder. Hun svarte nei det skulle ta litt lengre  tid men mannen sæder kan svømme så det skulle gå bra 

Så gå til privat gynekolog, da. Eller privat IVF. 

Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Gå til fastlegen (din fastlege eller mannen din sin fastlege) og be om henvisning til ivf. Forkle legen hvor lenge dere har prøvd, hvilke tester som er gjort. Alle prøvesvar må sendes videre til sykehuset der dere får prøverørsbehandling. Vet ikke om det er noe aldersgrense på menn og ivf? Sikkert ikke, siden han har gode svømmere. 

Anonymkode: 4a8c9...d35

det har vi gjorde  Men det ble avlyste  min fastlege sendte et brev til sykehus  for ivf henvisning. De svarte at vi måtte gå til gynekolog først  

Endret av Mona.sof
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så gå til privat gynekolog, da. Eller privat IVF. 

ja vi tenker på det i fremtid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...