Gå til innhold

Mysimba på resept

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaringer med dette? Skal snakke med legen om det i morgen. Sliter veldig med å gå ned i vekt. 

FØR DU KOMMENTERER: jeg vet hva som skal til for å gå ned i vekt, har gjort det før. Vær så snill og ikke kommenter med mindre det er om medisinene og dine/andre sine erfaringer. 

Anonymkode: 8e163...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaringer med dette? Skal snakke med legen om det i morgen. Sliter veldig med å gå ned i vekt. 

FØR DU KOMMENTERER: jeg vet hva som skal til for å gå ned i vekt, har gjort det før. Vær så snill og ikke kommenter med mindre det er om medisinene og dine/andre sine erfaringer. 

Det er ikke rart at du ikke går ned i vekt når du har en slik holdning ovenfor andre folk og deres erfaringer, råd og velmente ord. Du aner ikke hva som skal til for å gå ned i vekt, da hadde du klart å gå ned i vekt. Og ikke minst hadde du skjønt at slike produkter, enten det er på resept eller ei, bare er bullshit, bortkastet penger og på lang sikt vil det ikke hjelpe deg. Den medisinen du får på resept kan hjelpe deg litt på vei, men du vil hverken klare å gå ned eller holde vekta om du kun bruker denne medisinen. 

Har forøvrig lest om Mysimba. Mange klager over stygge bivirkninger. Å gå ned i vekt ved å spise normal mat, men mindre, og fysisk aktivitet, har POSITIVE bivirkninger. Ingen negative what so ever. Men likevel vil mange heller ta medisiner fremfor å gjøre det som faktisk fungerer, og som i teorien er enklest mulig????

Anonymkode: 9854c...045

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner brukte den ei uke, fikk mange bivirkninger og det var rett og slett ikke verdt det. Og det var på en tablett om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde de i forfjor. De første dagene merka jeg lite virkning, men ved første opptrapping, blei jeg så kvalm og dårlig at jeg blei sengeliggende, og kom meg ikke på jobb. Kvalme er dessverre det eneste som kan stagge ulvehungeren min, men «dessverre» får man ikke sykemelding for å prøve ut medisiner for noe slikt, så måtte bare avbryte. Ikke gått noe bedre sida dengang 😞

Anonymkode: 88b84...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det høres ut som du bør ta tak i depresjonen, først og fremst. Å ta disse pillene vil jo være å behandle symptom, ikke årsak. 

Anonymkode: 83d94...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil råde deg til å snakke med legen din. Du må få behandling for depresjonen din først, du må ta tak i selve grunnen som gjør at du overspiser 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som du bør ta tak i depresjonen, først og fremst. Å ta disse pillene vil jo være å behandle symptom, ikke årsak. 

Anonymkode: 83d94...97e

Jeg går til psykiater. Legen min er klar over depresjonen og angst. Hun vil hjelpe meg å gå ned i vekt da dette forverrer depresjonen min. Legen og psykiateren min samarbeider. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Gull vaffel skrev:

Jeg vil råde deg til å snakke med legen din. Du må få behandling for depresjonen din først, du må ta tak i selve grunnen som gjør at du overspiser 

Disse pillene må man få av legen, så jeg har snakket med henne. Jeg henviser til svaret mitt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Jeg prøvde Mysimba forrige uke, startet fredag og det ble med den ene dagen 😂 jeg fikk beskjed av legen å lese hvilke bivirkninger som kunne poppe opp før jeg startet. Kan godt hende at jeg var kjempe stresset når jeg tok den første pillen som gjorde at ting ble litt verre (placebo). Jeg ble ganske svimmel og kvalm, samt fikk en fæl hodepine som ikke gikk bort med Paracet..  Så mens jeg lå der i sengen og hatet livet, bestemte jeg meg for at jeg heller ville kutte ut sukker i ukedagene og heller spise det i helgene, og slippe disse helvetespillene😅 så sånn sett så funker de, da jeg heller vil spise mindre sukker enn å ta de 😂

Jeg har et familiemedlem som går på de, og hun har hatt positive resultater. Gått ned 7 kg på 4 uker.  Eneste bivirkningen hun merker er forstoppelse. 

Jeg tenker det ikke er dumt å prøve det. Da vet du om det er noe som fungerer eller om du må prøve en annen løsning 😊

Anonymkode: 46ea2...5b7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 15.7.2020 den 17.44, AnonymBruker skrev:

Dyrt, koster en tusenlapp. Brukte det i noen mnd, men måtte slutte pga fikk så høyt blodtrykk. Merket lite til nedgang før jeg kom over på full dose. Gikk like mye ned som jeg gjør når jeg teller kalorier, merket ikke noe særlig til mindre sult så jeg passet på å spise lite uansett. 

Vil ikke anbefale dem, mer bivirkninger enn effekt.

Anonymkode: e21a5...782

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg prøvde Mysimba forrige uke, startet fredag og det ble med den ene dagen 😂 jeg fikk beskjed av legen å lese hvilke bivirkninger som kunne poppe opp før jeg startet. Kan godt hende at jeg var kjempe stresset når jeg tok den første pillen som gjorde at ting ble litt verre (placebo). Jeg ble ganske svimmel og kvalm, samt fikk en fæl hodepine som ikke gikk bort med Paracet..  Så mens jeg lå der i sengen og hatet livet, bestemte jeg meg for at jeg heller ville kutte ut sukker i ukedagene og heller spise det i helgene, og slippe disse helvetespillene😅 så sånn sett så funker de, da jeg heller vil spise mindre sukker enn å ta de 😂

Jeg har et familiemedlem som går på de, og hun har hatt positive resultater. Gått ned 7 kg på 4 uker.  Eneste bivirkningen hun merker er forstoppelse. 

Jeg tenker det ikke er dumt å prøve det. Da vet du om det er noe som fungerer eller om du må prøve en annen løsning 😊

Anonymkode: 46ea2...5b7

Takk for svar ☺️

Begynte på dem selv på fredag. Ingen bivirkninger til nå, blir bare veldig fort mett. Har prøvd å kutte ut snop i ukedagene men er veldig vanskelig, spesielt siden det er liksom det enste som motiverer meg for tiden. Legen min hadde gått på disse selv, så det hjalp når hun kunne fortelle sine erfaringer. 

Men det er jo forskjellig fra person til person, som du opplever selv. Du ble dårlig mens ditt familiemedlem ikke ble det. Bank i bordet, om at bivirkningene holder seg unna for meg 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyrt, koster en tusenlapp. Brukte det i noen mnd, men måtte slutte pga fikk så høyt blodtrykk. Merket lite til nedgang før jeg kom over på full dose. Gikk like mye ned som jeg gjør når jeg teller kalorier, merket ikke noe særlig til mindre sult så jeg passet på å spise lite uansett. 

Vil ikke anbefale dem, mer bivirkninger enn effekt.

Takk for svar. 

Jeg får dem på blå resept, så koster ikke så mye for meg. Har gått på den i noen dager uten bivirkninger. Blir fortere mett, noe som er meningen med disse.

Jeg vet pillene ikke er magiske og at jeg ikke kommer til å gå ned uten problemer mens jeg trykker i trynet på junkfood. Uansett om jeg spiser sunt eller ikke, klarer jeg ikke å stoppe å spise. Det jeg håper med disse er at de skal hjelpe meg med akkurat det. Gjøre meg mett lenge før enn det jeg pleier, så jeg ikke fysisk klarer å spise mer uten å kaste opp. 

Til nå har jeg bare gode erfaringer, men tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Jeg får dem på blå resept, så koster ikke så mye for meg. Har gått på den i noen dager uten bivirkninger. Blir fortere mett, noe som er meningen med disse.

Jeg vet pillene ikke er magiske og at jeg ikke kommer til å gå ned uten problemer mens jeg trykker i trynet på junkfood. Uansett om jeg spiser sunt eller ikke, klarer jeg ikke å stoppe å spise. Det jeg håper med disse er at de skal hjelpe meg med akkurat det. Gjøre meg mett lenge før enn det jeg pleier, så jeg ikke fysisk klarer å spise mer uten å kaste opp. 

Til nå har jeg bare gode erfaringer, men tiden vil vise.

Hvis du ikke har bivirkninger og du merker effekt allerede på lav dose, så tenker jeg du kan like godt fortsette. Men for de av oss hvor effekten ikke er særlig stor så er utbyttet vrs prisen altfor lite til at det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns du og legen bør fokusere på å behandle depresjonen først. Det å nå få masse ubehagelige bivirkninger, i tillegg til å miste den eneste mestringsstrategien du tydeligvis har, er oppskriften på at dette prosjektet går rett i dass. First thing first, man behandler sykdommen, ikke symptomene. Du begynner i feil ende!

Anonymkode: 5250d...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du og legen bør fokusere på å behandle depresjonen først. Det å nå få masse ubehagelige bivirkninger, i tillegg til å miste den eneste mestringsstrategien du tydeligvis har, er oppskriften på at dette prosjektet går rett i dass. First thing first, man behandler sykdommen, ikke symptomene. Du begynner i feil ende!

Anonymkode: 5250d...9e2

Jeg har slitt med angst hele livet. Depresjon er ikke noe nytt for meg. Jeg går ukentlig til psykiater, og jeg prater med legen om psykiateren ikke er tilgjengelig. Depresjon er et symptom fra angsten, som jeg får behandling for. 

Hvis disse tablettene kan hjelpe meg å gå ned noen kilo, hvor jeg får litt bedre selvtillit, syns jeg noen bivirkninger er verdt det. Det er uutholdelig sånn jeg har det nå, med angst og depresjon, så skal overvekt komme på toppen av det hele? Hjelper ikke pillene, så hjelper de ikke. Får jeg for mye bivirkninger, stopper jeg.

Jeg startet denne tråden før jeg begynte på dem for å høre andres erfaringer. Jeg tar godt i mot tips, men jeg har prøvd mye. Jeg blir bare lei av å høre det samme. Så klart kan jeg gå ned i vekt uten pillene. Men jeg har ikke nok krefter til å slåss i mot de demonene. Så om pillene gjør meg mettere, hvor jeg fysisk ikke klarer å spise mer, er jeg fornøyd. Hvis ikke... vel, det vil tiden vise. Ned i vekt skal jeg uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd om depresjonen blir bedre med endring i kosthold? Jeg vet mange har opplevd at depresjonen forsvinner når de kutter ut planter og spiser bare kjøtt, såkalt carnivore-kosthold. Her er en norsk FB-gruppe og her er en internasjonal FB-gruppe

Anonymkode: aa5ea...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Hei. Jeg er veldig positiv til maysimba. Start vekt på 107 kg, Har nå gått på disse i 1 mnd i dag, gått ned 7 kg, normal kosthold og lett trening ( går 1 time hver dag) + aktiv på jobb :). Gikk grei med oppstart, litt små kvalm, men nå er bivirkningene borte. Før overspiste jeg til neste alle måltider, nå klarere jeg ikke dette lenger. Jeg får en metthetsfølelse fort, klarer ikke å spise normal Middags porsjon :) vi spiser sein middag her i huset, ca 18.00, så jeg tar tabletter ca en 30 min før. Selvfølgelig kan dette varierer fra person til person, men de virker på meg :) Gleder meg til fortsettelsen. 

Anonymkode: ba23e...7d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts, det ligger en laaaang tråd om dette på kropp og helse hvis du søker der (søk på Mysimba så kommer det sikkert opp, den er på 8-10 sider)

Anonymkode: 2e255...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...