Gå til innhold

Pris for bompasseringer i Oslo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører ikke bil selv, lurer på om noen kan fortelle meg hva denne turen koster i bompenger (overslag holder lenge):

Bilen starter på Tveita, drar via Oslo sentrum, venter litt på en person der før det kjøres ut av Oslo. Oslogrensa passeres da to minutter etter at det har gått en time fra første passering.

Grunnen til at jeg lurer: Sjåføren er ekstremt stressa for bompenger og jeg er drittlei av å høre på det samme «foredraget» og formaninger om å «skynde seg» hver gang vi tar denne turen. (Jeg sitter da i bilen som passasjer og dette stresset smitter over på meg fordi jeg syns situasjonen er så ubehagelig og flau.) Tenkte nå å sette inn en sum på kontoen til sjåføren i et håp om at neste tur får en hyggeligere start.

Kjøpte for øvrig autopass som del av bursdagsgave til vedkommende i år, i håp om å ikke høre mer gnål. Men det hjalp ikke. Så er spent på om et innskudd på kontoen med riktig tekst vil være flaut nok til at personen roer ned... 😂)

Anonymkode: 5a649...427

AnonymBruker
Skrevet

I følge 1881 koster turen 34 kr en vei med bensinbil, og 38 kr for dieselbil. Hvis du kjører i rushtiden blir det henholdsvis 42 og 46 kr. Med elbil koster turen 8 kr en vei. Ved rushtidstrafikk, 16 kr. Du passerer to bommer. Eksempelet er basert på ruten Tveita senter - Karl Johan. 

Anonymkode: 3723b...a0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...