AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #1 Skrevet 15. juli 2020 Jente24 Blir så frustrert og trenger motivasjon/råd😓 Er 171cm høy og har gått fra 107 til 66 kg over 3 år. Jeg går ned kun om jeg ligger på rundt 1200 kalorier om dagen eller mindre, og jeg merker at dette er for lite da jeg har en svært aktiv jobb og hverdag. Jeg klarte å komme ned på 62kg for en stund siden, men følte meg kald, svimmel og hadde lite energi konstant. Noen med råd til hva jeg burde gjøre? Jeg vet jeg er normalvektig nå, men har et ønske om å bli tynn, ikke normal. Jeg vil veie rundt 58kg. Anonymkode: 9ab40...094 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #2 Skrevet 15. juli 2020 Du tror ikke dette er kroppens måte å si at du ikke burde være tynnere? Det er faktisk ikke bra for en kvinne å ha for lite fett på kroppen. Anonymkode: ee242...aba 7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #3 Skrevet 15. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jente24 Blir så frustrert og trenger motivasjon/råd😓 Er 171cm høy og har gått fra 107 til 66 kg over 3 år. Jeg går ned kun om jeg ligger på rundt 1200 kalorier om dagen eller mindre, og jeg merker at dette er for lite da jeg har en svært aktiv jobb og hverdag. Jeg klarte å komme ned på 62kg for en stund siden, men følte meg kald, svimmel og hadde lite energi konstant. Noen med råd til hva jeg burde gjøre? Jeg vet jeg er normalvektig nå, men har et ønske om å bli tynn, ikke normal. Jeg vil veie rundt 58kg. Anonymkode: 9ab40...094 58 er lite for en på din høyde. Er du sikker på at du er realistisk? Jeg er 169 og ser at når vekten er på 60 kg så begynner det å bli lite pent, og jeg merker også at det er litt lite. Det er også vanskelig å holde den vekten ved et helt vanlig kosthold. Naturen vil nok at jeg skal veie 63 kg. Anonymkode: b5904...ed9
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #4 Skrevet 15. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jente24 Blir så frustrert og trenger motivasjon/råd😓 Er 171cm høy og har gått fra 107 til 66 kg over 3 år. Jeg går ned kun om jeg ligger på rundt 1200 kalorier om dagen eller mindre, og jeg merker at dette er for lite da jeg har en svært aktiv jobb og hverdag. Jeg klarte å komme ned på 62kg for en stund siden, men følte meg kald, svimmel og hadde lite energi konstant. Noen med råd til hva jeg burde gjøre? Jeg vet jeg er normalvektig nå, men har et ønske om å bli tynn, ikke normal. Jeg vil veie rundt 58kg. Anonymkode: 9ab40...094 Du må bare stå i det. Jeg ville ha økt mengden mat inn og økt mengden trening av kjernemusklatur. Det er sunt, det bidrar til forbrenning, det former kroppen etc.. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror ikke dette er kroppens måte å si at du ikke burde være tynnere? Det er faktisk ikke bra for en kvinne å ha for lite fett på kroppen. Anonymkode: ee242...aba Ts spør om hvordan hun når en bmi på 19,1. En helt normal vekt helt godt innenfor normalskalaen der de aller fleste kvinner lå «før i tida». Man skal være normalvektig. Det er ikke ok å forherlige usunne vaner ved å påstå det er sunt med «fett på kroppen». 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 58 er lite for en på din høyde. Er du sikker på at du er realistisk? Jeg er 169 og ser at når vekten er på 60 kg så begynner det å bli lite pent, og jeg merker også at det er litt lite. Det er også vanskelig å holde den vekten ved et helt vanlig kosthold. Naturen vil nok at jeg skal veie 63 kg. Anonymkode: b5904...ed9 Når ble det ok å slenge stygge ting retning kvinner eller menn som er slankere enn deg? Folkeskikk. Anonymkode: 7c122...3c9 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #5 Skrevet 15. juli 2020 Tror kroppen din gjør alt den kan for å beholde vekta. Når du spiser mindre, går forbrenningen ned, fordi kroppen vil ikke ned i vekt. Den går i krise-modus Jeg er 165 og veier 55. Gjør alt hva jeg kan for å gå opp i vekt. Jeg vil helst gå opp til 60kg. Det er ikke noe stas å miste både rumpe, hofter og lår. Anonymkode: c1d9a...ded
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #6 Skrevet 15. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 165 og veier 55. Gjør alt hva jeg kan for å gå opp i vekt. Jeg vil helst gå opp til 60kg. Det er ikke noe stas å miste både rumpe, hofter og lår. Anonymkode: c1d9a...ded Drikk øl til maten hver dag og spis cheese doodles hver kveld så kommer du garantert til å legge på deg. Anonymkode: 73dea...d1a
Gjest Albbas Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 Enten må du spise færre kalorier og/eller røre deg mye mer, eller så må du akseptere vekta du har. Personlig ville jeg valgt det siste, kombinert med trening som former kroppen litt (styrke! Men jeg liker styrke da, og når jeg er sterk føler jeg ikke behov for å være tynntynn). Men du må selv vurdere hva som er viktigst for deg... Finnes ingen magisk kur her.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #8 Skrevet 15. juli 2020 Mange tror at de må spise mindre kalorier. Problemet blir om man mister forbrenningen. For å gå ned, må man spise regelmessig. Spis hovedmåltidene når forbrenningen er høyest. Siste måltid bør ikke være etter kl 2000. Anonymkode: c1d9a...ded
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #9 Skrevet 15. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drikk øl til maten hver dag og spis cheese doodles hver kveld så kommer du garantert til å legge på deg. Anonymkode: 73dea...d1a Ja du har nok rett. Jeg prøvde å telle kalorier en dag. Etter frokost, lunsj og middag lå jeg på ca 500 kcal. Etter litt vilje, klarte jeg 1600kcal. Forbrente ca 1500kcal den dagen. Anonymkode: c1d9a...ded
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #10 Skrevet 15. juli 2020 Sliter med det samme TS. Er ca 1,80 og veier i dag ca 71kg. Trivselsvekten min er på ca 65kg så skulle gjerne ned litt, men står vist bom stille 🙈 Ufattelig irriterende. Anonymkode: 1b609...a36
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #11 Skrevet 15. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter med det samme TS. Er ca 1,80 og veier i dag ca 71kg. Trivselsvekten min er på ca 65kg så skulle gjerne ned litt, men står vist bom stille 🙈 Ufattelig irriterende. Anonymkode: 1b609...a36 Du har samme bmi som meg, bmi22. Jeg føler meg sterk på denne vekten og ønsker ikke å gå ned i vekt. Anonymkode: 20fc3...d31
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #12 Skrevet 15. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange tror at de må spise mindre kalorier. Problemet blir om man mister forbrenningen. For å gå ned, må man spise regelmessig. Spis hovedmåltidene når forbrenningen er høyest. Siste måltid bør ikke være etter kl 2000. Anonymkode: c1d9a...ded Det du skriver er ikke sant, det er en myte. Anonymkode: 4576a...c00 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #13 Skrevet 15. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må bare stå i det. Jeg ville ha økt mengden mat inn og økt mengden trening av kjernemusklatur. Det er sunt, det bidrar til forbrenning, det former kroppen etc.. Ts spør om hvordan hun når en bmi på 19,1. En helt normal vekt helt godt innenfor normalskalaen der de aller fleste kvinner lå «før i tida». Man skal være normalvektig. Det er ikke ok å forherlige usunne vaner ved å påstå det er sunt med «fett på kroppen». Når ble det ok å slenge stygge ting retning kvinner eller menn som er slankere enn deg? Folkeskikk. Anonymkode: 7c122...3c9 Hvis du virkelig tror at en kropp uten litt fett er bra så bør du oppdatere deg litt. Har ikke forherliget usunne vaner heller. Slutt å legg ord i munnen på folk. Får da være grenser til hvor krenket man skal bli for ting Anonymkode: ee242...aba 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #14 Skrevet 15. juli 2020 Hvis du ikke trener ville jeg startet med det. Muskler er bra å ha både for å gå ned i vekt og for å holde vekta lettere 🙂 Jeg jobber meg også ned i vekt og har 4-6 kg til jeg vil ned. Har gått ned fra 96 kg til 59,5 kg nå. Trening hjelper meg mye for å fortsette nedgangen, men også for å unngå platå. Har selvfølgelig opplevd vektplatå og meget langsom nedgang. Det som har hjulpet da er å spise mer noen dager. Har lagt meg på ca.2000 kalorier i to-tre dager etter hverandre før jeg går ned igjen til 1500-1600. Har enda tilgode å oppleve at det ikke har hjulpet. Det er verdt å prøve. Du er forøvrig helt normalvektig nå. Tipper at du ser helt fantastisk ut og ikke egentlig trenger å gå ned mer 😊 Anonymkode: 6cf82...b32 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå