Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg er ferdig utdannet sivilingeniør om 3 år. Har fast sommerjobb frem til det i et firma og håper og satser på at jeg kan få jobb der etter endt studie. Jeg eier leilighet og har trygg familie i nærheten. Kjæresten min studerer arkitektur på AHO og er ferdig med studie 1,5 år etter meg. 

Jeg er utrolig babysyk og klarer ikke å se for meg at jeg kan vente 4,5 år med å bli gravid, jeg merker faktisk at det tærer litt på humøret mitt når jeg tenker for mye på det.. og jeg vil også bli 29 år det året og ønsker meg 3 barn.

Trenger bare litt tanker rundt det egentlig. Noen som kjenner noen som har fått barn under arkitekturstudiet og masteren der?
Hilsen verpesyk jente☺️

Anonymkode: 35bab...930

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fikk barn under sykepleiestudiet. Fødte i september og tok permisjon fra hele påfølgende skoleår. Da mannen startet i sin permisjon hadde jeg sommerjobb frem til studiestart. Hadde også sommerjobb i månedene før jeg fødte. 
For min del var det gunstig økonomisk å få barn i studietiden.  Du og mannen bør virkelig vurdere å ha en jobb ved siden av studiene - det gir rett på foreldrepenger og kommer veldig godt med. Da får du støtte både fra NAV og fra lånekassen. 
Fordelen med å være student når du har barn er også at du er mer fleksibel i hverdagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...