Gå til innhold

Tips til Kielferga

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Ser folk sutrer over at Stena Line la ned linja mellom Oslo og Fredrikshavn, men de forstår ikke at de selv bidro til det ved å reise på gratisbillett og ikke kjøpe annet ombord enn ei flaske sprit i taxfreen som de drakk på lugaren mens de spiste matpakka si. Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at det gir dårlig inntjening for rederiet.🤷‍♀️

Jeg var nylig på tur med Color Line til Kiel, var ikke i land da det var før grensene åpnet igjen, og synes ikke prisene ombord er høye. Det er god kvalitet på maten ombord. 

De rimeligste alternativene er:

• Mama Bella (promenaden, dekk 7): Italiensk restaurant med greit utvalg av pizza og pasta til mellom 130 og 180 kr for en hovedrett. Pasta Bolognese til 139 kr er et røverkjøp, stor porsjon servert med focaccia til. De har egne retter for barna, disse koster under 100 kr. 
  • Burgerbaren (dekk 13, akterut): Meny med burger, pommes frites og brus til under 150 kr. 2 bratwurst og pommes frites 60-70 kr. Barnemenyer til godt under 100-lappen.
  • Kafeen (promenaden, dekk 7): Smørbrød med masse pålegg til 89 kr, baguetter og wraps til rundt 70 kr, salater, kaker, isdisk med hjemmelaget is. Til frokost pleier de å ha rundstykker.

Jeg synes ikke at frokosten er "sykt overpriset", men så liker jeg å kose meg med hotellfrokost når jeg er på ferie og spiser gjerne både kaldt og varmt. Om man kun spiser ei brødskive eller en yoghurt er det dyrt, den ser jeg.

Anonymkode: dc76e...1ba

Heldigvis trenger vi ikke bruke tid på å bekymre oss for hva andre gjør på ferie. 

Anonymkode: 52ad6...c51

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Turen med Kielferga er laaang, og den innestengte følelsen og den tørre lufta! Må ut på dekk for å få skikkelig luft, men der kan man jo ikke slå seg til fordi det er iskaldt i vinden. Nei, jeg skjønner virkelig ikke at folk orker det der.

Anonymkode: 636d8...d73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turen med Kielferga er laaang, og den innestengte følelsen og den tørre lufta! Må ut på dekk for å få skikkelig luft, men der kan man jo ikke slå seg til fordi det er iskaldt i vinden. Nei, jeg skjønner virkelig ikke at folk orker det der.

Anonymkode: 636d8...d73

Ja, det er forferdelig. Grusomt🙄 Det er jo et "cruise", det ligger i ordet... 

Anonymkode: 52ad6...c51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...