AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #1 Skrevet 15. juli 2020 Heisann! Vi skal kjøre Kielferga tur/retur senere denne måneden med barn. Hvilke tips har dere til hva man kan gjøre, ikke bør gjøre, hva man kan ta med? Og hva som er fint å gjøre de timene man er i land? Kan man ta med mat ombord? Frokosten er vilt overpriset. Og greit å ha med litt snacks? Anonymkode: 52ad6...c51
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #2 Skrevet 15. juli 2020 Vi kjørte tur-retur Kiel i høstferien. Det var endel program for barn der, skattejakt osv. Dette gjorde vi: -Hadde med oss mat selv, kjøpte kun middag på pizzarestauranten på ferja. Polarbrød med salami er populært hos oss, minimalt med søl og kliss, men godt til frokost/kveldsmat. Samt God Morgen eller tilsvarende. -Var på både barneshow og voksenshow, stilte oss tidlig i kø slik at vi fikk fine plasser. Veldig gøy! -Spilte på automater/i spillesalen, kjørte bil-race mot hverandre osv. Dette er ting vi aldri gjør ellers. -Tax free snop og snacks, artig for barna å handle litt selv, hvis de får lit penger de skal disponere selv. Husker ikke alle detaljene, men tida gikk kjempefort på båten, både på vei opp og ned. Vi var med på alt som skjedde, da. Hvis det var annonsert ballongdyr i handlegata, fikk vi det med oss, og barna fikk hvert sitt dyr. I Kiel gikk vi en tur i handlegata, barna handlet tegnesaker osv som de brukte på båten og på puben da vi voksne tok en øl. Kjøpte tysk is og spiste mat, og de fire timene går kjempefort. Barna har mast om å få ta samme turen igjen snart Dere får det sikkert kjempefint. Anonymkode: 459f4...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #3 Skrevet 15. juli 2020 https://forum.kvinneguiden.no/topic/730416-hva-gjør-man-egentlig-på-kiel-ferga/ Her har du flere sider med svar på det du måtte lure på. Alt i fra resturantene, ta med egen mat og hvordan bli uvenner med tyskerne. Anonymkode: 1f8fd...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #4 Skrevet 15. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi kjørte tur-retur Kiel i høstferien. Det var endel program for barn der, skattejakt osv. Dette gjorde vi: -Hadde med oss mat selv, kjøpte kun middag på pizzarestauranten på ferja. Polarbrød med salami er populært hos oss, minimalt med søl og kliss, men godt til frokost/kveldsmat. Samt God Morgen eller tilsvarende. -Var på både barneshow og voksenshow, stilte oss tidlig i kø slik at vi fikk fine plasser. Veldig gøy! -Spilte på automater/i spillesalen, kjørte bil-race mot hverandre osv. Dette er ting vi aldri gjør ellers. -Tax free snop og snacks, artig for barna å handle litt selv, hvis de får lit penger de skal disponere selv. Husker ikke alle detaljene, men tida gikk kjempefort på båten, både på vei opp og ned. Vi var med på alt som skjedde, da. Hvis det var annonsert ballongdyr i handlegata, fikk vi det med oss, og barna fikk hvert sitt dyr. I Kiel gikk vi en tur i handlegata, barna handlet tegnesaker osv som de brukte på båten og på puben da vi voksne tok en øl. Kjøpte tysk is og spiste mat, og de fire timene går kjempefort. Barna har mast om å få ta samme turen igjen snart Dere får det sikkert kjempefint. Anonymkode: 459f4...6d5 Takk for mange tips! Hvordan var prisene i pizzarestauranten? Anonymkode: 52ad6...c51
Knirke Skrevet 16. juli 2020 #5 Skrevet 16. juli 2020 Please ikke vær en av de som reiser på gratisbillett og tar med seg 2 kiwi bæreposer med mat hjemmefra. Det er frekt. Snacks kjøper du i Taxfree butikken. 9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 Pass opp for evt luftsmitte. Anonymkode: 6a538...329
mercury_ Skrevet 17. juli 2020 #8 Skrevet 17. juli 2020 Det er små kjøleskap på lugarene, så det er fint å ta med noe yoghurt osv. Jeg ville tatt med matpakker, det er sykt dyrt med mat på restaurantene. Pizzarestauranten er helt ok Kjøp masse digg i Kiel til turen hjem! På Sofienhof kjøpesenteret som ligger rett ved kaia. De hat sykt mye godt og billig på bakeriene (kaker, påsmurte rundstykker, gjærbakst osv), pluss masse godt på matbutikken Edeka. Godis, frukt, juice, drikkeyoghurt, energibarer osv. Vi spiser aldri på båten på vei hjem igjen siden vi da har hamstret masse godt i Kiel. Kos dere! 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #9 Skrevet 18. juli 2020 Husk å ta med munnbind til dere skal handle i Kiel. Det er påbudt i bl.a. butikker i Tyskland. Hvis du googler koronaregler i Tyskland, husk å sjekke for rett delstat (i dette tilfellet Schleswig-Holstein) Anonymkode: a4bcf...199
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #10 Skrevet 18. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk å ta med munnbind til dere skal handle i Kiel. Det er påbudt i bl.a. butikker i Tyskland. Hvis du googler koronaregler i Tyskland, husk å sjekke for rett delstat (i dette tilfellet Schleswig-Holstein) Anonymkode: a4bcf...199 Har kjøpt munnbind. Finner ingen annen informasjon om delstaten enn at det er påbudt? Anonymkode: 52ad6...c51
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #11 Skrevet 19. juli 2020 På 16.7.2020 den 10.28, Knirke skrev: Please ikke vær en av de som reiser på gratisbillett og tar med seg 2 kiwi bæreposer med mat hjemmefra. Det er frekt. Snacks kjøper du i Taxfree butikken. Helt enig. Ser folk sutrer over at Stena Line la ned linja mellom Oslo og Fredrikshavn, men de forstår ikke at de selv bidro til det ved å reise på gratisbillett og ikke kjøpe annet ombord enn ei flaske sprit i taxfreen som de drakk på lugaren mens de spiste matpakka si. Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at det gir dårlig inntjening for rederiet.🤷♀️ Jeg var nylig på tur med Color Line til Kiel, var ikke i land da det var før grensene åpnet igjen, og synes ikke prisene ombord er høye. Det er god kvalitet på maten ombord. De rimeligste alternativene er: Mama Bella (promenaden, dekk 7): Italiensk restaurant med greit utvalg av pizza og pasta til mellom 130 og 180 kr for en hovedrett. Pasta Bolognese til 139 kr er et røverkjøp, stor porsjon servert med focaccia til. De har egne retter for barna, disse koster under 100 kr. Burgerbaren (dekk 13, akterut): Meny med burger, pommes frites og brus til under 150 kr. 2 bratwurst og pommes frites 60-70 kr. Barnemenyer til godt under 100-lappen. Kafeen (promenaden, dekk 7): Smørbrød med masse pålegg til 89 kr, baguetter og wraps til rundt 70 kr, salater, kaker, isdisk med hjemmelaget is. Til frokost pleier de å ha rundstykker. Jeg synes ikke at frokosten er "sykt overpriset", men så liker jeg å kose meg med hotellfrokost når jeg er på ferie og spiser gjerne både kaldt og varmt. Om man kun spiser ei brødskive eller en yoghurt er det dyrt, den ser jeg. Anonymkode: dc76e...1ba 5
Brunello Skrevet 19. juli 2020 #12 Skrevet 19. juli 2020 På 17.7.2020 den 10.57, mercury_ skrev: Det er små kjøleskap på lugarene, så det er fint å ta med noe yoghurt osv. Jeg ville tatt med matpakker, det er sykt dyrt med mat på restaurantene. Pizzarestauranten er helt ok Kjøp masse digg i Kiel til turen hjem! På Sofienhof kjøpesenteret som ligger rett ved kaia. De hat sykt mye godt og billig på bakeriene (kaker, påsmurte rundstykker, gjærbakst osv), pluss masse godt på matbutikken Edeka. Godis, frukt, juice, drikkeyoghurt, energibarer osv. Vi spiser aldri på båten på vei hjem igjen siden vi da har hamstret masse godt i Kiel. Kos dere! Restaurantene er ikke sykt overpriset. De er billige om man sammenligner med norske restauranter. God kvalitet på maten i a la carte-restaurantene. 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #13 Skrevet 19. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Ser folk sutrer over at Stena Line la ned linja mellom Oslo og Fredrikshavn, men de forstår ikke at de selv bidro til det ved å reise på gratisbillett og ikke kjøpe annet ombord enn ei flaske sprit i taxfreen som de drakk på lugaren mens de spiste matpakka si. Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at det gir dårlig inntjening for rederiet.🤷♀️ Jeg var nylig på tur med Color Line til Kiel, var ikke i land da det var før grensene åpnet igjen, og synes ikke prisene ombord er høye. Det er god kvalitet på maten ombord. De rimeligste alternativene er: Mama Bella (promenaden, dekk 7): Italiensk restaurant med greit utvalg av pizza og pasta til mellom 130 og 180 kr for en hovedrett. Pasta Bolognese til 139 kr er et røverkjøp, stor porsjon servert med focaccia til. De har egne retter for barna, disse koster under 100 kr. Burgerbaren (dekk 13, akterut): Meny med burger, pommes frites og brus til under 150 kr. 2 bratwurst og pommes frites 60-70 kr. Barnemenyer til godt under 100-lappen. Kafeen (promenaden, dekk 7): Smørbrød med masse pålegg til 89 kr, baguetter og wraps til rundt 70 kr, salater, kaker, isdisk med hjemmelaget is. Til frokost pleier de å ha rundstykker. Jeg synes ikke at frokosten er "sykt overpriset", men så liker jeg å kose meg med hotellfrokost når jeg er på ferie og spiser gjerne både kaldt og varmt. Om man kun spiser ei brødskive eller en yoghurt er det dyrt, den ser jeg. Anonymkode: dc76e...1ba Selv har jeg gang på gang vært skuffet over pizzaen på Mama Bella, burgerne på burgerbaren er sånne ekle frosne gatekjøkkenburgere som jeg ikke ville bestilt etter en natt på fylla en gang, og isen i kafeen er god, men ikke hjemmelaget! Nå høres jeg ut som den snobben, men jeg syns at når man er tvunget til å spise det som tilbys ombord (jada, jada, det er ingen som tvinges til å dra med CL i det hele tatt), så skulle jeg ønske det smakte litt bedre. For du har rett i at pizzaene ikke er dyrere enn de er på land i Oslo, og om man liker sånn gatekjøkkenburger så er jo det helt supert! Selv syns jeg det er koselig å dra med båten, og kjøper heller en del cocktails i barene, og shopper litt i butikkene, enn å bruke pengene mine på restaurantene jeg ikke liker. Og hvis jeg virkelig skal unne meg feriefølelsen, så spiser jeg på à la carte restauranten. Der har jeg som oftest vært fornøyd, selv om det er av type restaurantbesøk jeg ikke ville unnet meg i Oslo en gang. Så bare fordi jeg syns mye er dårlig og overpriset tror jeg ikke det er jeg som bidrar med at tilbud som dette går konk. Jeg tenker litt på det som at jeg tar med meg matpakke på fly også, selv om det selvfølgelig er kortere reiser. Anonymkode: 1bf05...523
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #14 Skrevet 19. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Selv har jeg gang på gang vært skuffet over pizzaen på Mama Bella, burgerne på burgerbaren er sånne ekle frosne gatekjøkkenburgere som jeg ikke ville bestilt etter en natt på fylla en gang, og isen i kafeen er god, men ikke hjemmelaget! Nå høres jeg ut som den snobben, men jeg syns at når man er tvunget til å spise det som tilbys ombord (jada, jada, det er ingen som tvinges til å dra med CL i det hele tatt), så skulle jeg ønske det smakte litt bedre. For du har rett i at pizzaene ikke er dyrere enn de er på land i Oslo, og om man liker sånn gatekjøkkenburger så er jo det helt supert! Selv syns jeg det er koselig å dra med båten, og kjøper heller en del cocktails i barene, og shopper litt i butikkene, enn å bruke pengene mine på restaurantene jeg ikke liker. Og hvis jeg virkelig skal unne meg feriefølelsen, så spiser jeg på à la carte restauranten. Der har jeg som oftest vært fornøyd, selv om det er av type restaurantbesøk jeg ikke ville unnet meg i Oslo en gang. Så bare fordi jeg syns mye er dårlig og overpriset tror jeg ikke det er jeg som bidrar med at tilbud som dette går konk. Jeg tenker litt på det som at jeg tar med meg matpakke på fly også, selv om det selvfølgelig er kortere reiser. Anonymkode: 1bf05...523 Har du prøvd gourmetrestauranten? Jeg synes de har veldig god mat og hyggelig pris for en 5 retter med vinpakke🙂. Synes også at frokosten i loungen er verd oppgraderingen til suite (samt fri tilgang til spa). Jepp, vi liker å kose oss når vi først er på tur😋. Neste gang skal vi ha med svigers, og da blir det innvendig lugar og buffet. De er av den eldre generasjon som synes det er mer enn bra nok. Anonymkode: ad257...24a 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #15 Skrevet 19. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd gourmetrestauranten? Jeg synes de har veldig god mat og hyggelig pris for en 5 retter med vinpakke🙂. Synes også at frokosten i loungen er verd oppgraderingen til suite (samt fri tilgang til spa). Jepp, vi liker å kose oss når vi først er på tur😋. Neste gang skal vi ha med svigers, og da blir det innvendig lugar og buffet. De er av den eldre generasjon som synes det er mer enn bra nok. Anonymkode: ad257...24a Og vi liker å reise for å oppleve kultur, ikke sløse. Anonymkode: 52ad6...c51 3
-jk- Skrevet 19. juli 2020 #16 Skrevet 19. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selv har jeg gang på gang vært skuffet over pizzaen på Mama Bella, burgerne på burgerbaren er sånne ekle frosne gatekjøkkenburgere som jeg ikke ville bestilt etter en natt på fylla en gang, og isen i kafeen er god, men ikke hjemmelaget! Nå høres jeg ut som den snobben, men jeg syns at når man er tvunget til å spise det som tilbys ombord (jada, jada, det er ingen som tvinges til å dra med CL i det hele tatt), så skulle jeg ønske det smakte litt bedre. For du har rett i at pizzaene ikke er dyrere enn de er på land i Oslo, og om man liker sånn gatekjøkkenburger så er jo det helt supert! Selv syns jeg det er koselig å dra med båten, og kjøper heller en del cocktails i barene, og shopper litt i butikkene, enn å bruke pengene mine på restaurantene jeg ikke liker. Og hvis jeg virkelig skal unne meg feriefølelsen, så spiser jeg på à la carte restauranten. Der har jeg som oftest vært fornøyd, selv om det er av type restaurantbesøk jeg ikke ville unnet meg i Oslo en gang. Så bare fordi jeg syns mye er dårlig og overpriset tror jeg ikke det er jeg som bidrar med at tilbud som dette går konk. Jeg tenker litt på det som at jeg tar med meg matpakke på fly også, selv om det selvfølgelig er kortere reiser. Anonymkode: 1bf05...523 Jeg er helt enig ang. pizzaen og burgerne. Det er fastfood uten særlig kvalitet, så de stedene pleier vi å unngå (ihvertfall burgerbaren). Á la carte-restauranten har topp mat, og frokostbuffeten er helt super. Ikke så glad i middagsbuffet, så den unngår vi også. Kafeen har forøvrig et flott utvalg av gode kaker, så vi unner oss gjerne et par kakestykker der. Og selvfølgelig drinker på kvelden, fortrinnsvis i den baren med live jazzmusikk (husker ikke hva den heter). Ellers enig ang. fly, vi tar med mat da. Det har ikke med pris å gjøre, men kvaliteten på flymaten. Pleier å spise på flyplassen før vi drar og kjøper med en baguette eller lignende til selve flyturen. 2
-jk- Skrevet 19. juli 2020 #17 Skrevet 19. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og vi liker å reise for å oppleve kultur, ikke sløse. Anonymkode: 52ad6...c51 Riktignok har de et bra show og live jazz på Kiel-ferga, men det er vel ikke den turen man tar for de store kulturopplevelsene... 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #18 Skrevet 19. juli 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Og vi liker å reise for å oppleve kultur, ikke sløse. Anonymkode: 52ad6...c51 Dra på Kielferga for å oppleve kultur... Jaja. Neste år blir det Ullared, eller? Anonymkode: ad257...24a 3
Kragebein Skrevet 19. juli 2020 #19 Skrevet 19. juli 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Kragebein, adm
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #20 Skrevet 19. juli 2020 2 timer siden, -jk- skrev: Riktignok har de et bra show og live jazz på Kiel-ferga, men det er vel ikke den turen man tar for de store kulturopplevelsene... Nei, og det har jeg heller ikke sagt. Siden reisesituasjonen i år er annerledes enn tidligere, blir det Norgesferie og en tur med denne båten. Så sparer vi penger til vi kan reise igjen. At andre har et problem med det får så være. Anonymkode: 52ad6...c51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå