Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte mennesker er svært dedikerte selgere. Tenker ikke kun på de som f.eks jobber med salg direkte, men også de som jobber døgnet rundt med å markedsføre bedriften eller partiet sitt.   Tenker på folk som Petter Stordalen, Listhaug, osv. 

Det jeg lurer på er om slike mennesker har samme personligheten på privaten som når de er I mediene og på jobb. Skyter de uhemmet av seg selv på privaten,  er flinke til å pynte på sannheten, osv Eller skrur de helt av og lader batteriene med alenetid?

Anonymkode: d6978...52b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner bare en selger privat. Og selv om han kanskje ikke skryter helt uhemmet av seg selv setter han ikke sitt lys under en skjeppe, for å si det sånn. 😁 

Jeg tenker at mange av de som trives best i selgeryrket kanskje er av en viss personlighetstype, og at dette gjenspeiler seg på privaten også? 

Anonymkode: d8657...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan de er, men er skråsikker på at alle er helt like. Akkurat som menn og kvinner.

🙄

Anonymkode: ac889...bcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som selger i mange år, før jeg har denne jobben jeg har nå. For meg er det en maske/rolle. Utadvendt og meget sosial på jobb, men er introvert på privaten. Jeg blandet ikke jobb og privat, men mest fordi jeg var for sjenert til å avsløre familie og venner hvordan jeg var på jobb og vice versa. 

Familie og venner tror jeg er redd min egen stemme og har mest lyst til å bare gjemme meg under dyna. Og det er dessverre helt sant🙈

Jeg trivdes veldig godt i jobben min, for jeg fikk lov til å være en person/rolle jeg ønsket å være, men som er langt fra meg. 

Anonymkode: 799c2...5f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selger og en drivende dyktig en også. 
Privat er jeg mer innadvendt enn på jobb, men merker at jeg lett kan snurre folk rundt lillefingeren, uten å egentlig mene det.
Jeg er dyktig å diskutere og jeg er dyktig på å selge inn mine meninger og verdier.
Som partner ser jeg alltid etter noen som jeg ikke kan snurre rundt lillefingeren, jeg trenger noen som kan stå imot min ubevisste påvirkning.
Jeg er også fryktelig flørtete, selv om jeg ikke mener noe med det, men endel av salgsteknikken min er å være "flørtete" dvs få folk til å føle seg sett og verdsatt, dette skaper litt problemer for meg da jeg blir trodd at jeg prøver meg på venners kjærester osv, noe som ikke er tilfelle. Gode venner kjenner meg så de er det ikke noe problem med, er mer problem med mer perifere bekjentskaper.

Folk som treffer meg gjennom jobb tror sikkert at jeg er en av de som kaster meg i fallskjerm og står på ski hver vinter.
Sannheten er at jeg foretrekker å kose meg med en god kopp kakao foran peisen med en god bok, har ikke engangs ski og fjell er best på bilder.

Anonymkode: afeac...d87

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke fordra selgere. En bunch med halv-psykopater hele gjengen. Usympatisk yrkesgruppe, altså.

Anonymkode: 2a98b...b11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...