Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte det kunne være kjekt med en tråd hvor vi kan bli inspirerte til å bruke opp restegarnet vårt.

Jeg starter: Har litt under 2 nøster med mandarin petit jeg trenger å få brukt opp, noen som har noen forslag til hva jeg kan bruke dem til? Gjerne noe babyrelatert (men finner hovedsakelig dameoppskrifter med det garnet, føler jeg!) :)

Anonymkode: 99cf0...fc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har usannsynlig mye restegarn, som jeg ikke skjønner helt hvor kommer fra... Pleier av og til å strikke babysokker, men kjenner ingen som har baby akkurat nå.

Har lenge hatt planer om å lage et pom pom rug, men å lage pom poms er så kjeeeedelig:sprettoy:. Denne metoden ser dog lovende (og mindre tidkrevende) ut: https://www.instructables.com/id/How-to-Quickly-Make-a-Pompom-Rug/?utm_content=buffer2d13f&utm_medium=social&utm_source=pinterest.com&utm_campaign=buffer

Har en del garn som kan toves, og fått tips om å strikke sitteunderlag

• Liker 1
Gjest Trappetroll
Skrevet

Om dere har Instagram, så kan dere se på hashtaggen #garnrestefest og #strikkoppgarnet.

Av rett over 50 gram av mandarin petite skal du klare å få en lillesøsters romper i minste størrelse. En ankers kyse i minste størrelse vil nok bli ca 19/20gram. 

Har du mange smårester, så veier som regel kyser til baby ca 25 gram i minste størrelsene. Babylabber bruker ikke så mye garn heller ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Rester av bomullsgarn bruker jeg til babysmekker, babyboots, babyleker (feks bitering, trering med feks et heklet dyrehode fyllt med vatt og et kinderegg med ris ).

Anonymkode: 16e05...7a2

Skrevet

Har søkt litt rundt på Pinterest fordi jeg kjeder meg, og jeg må si det er langt mellom gode forslag. Dette er sånn typisk 13-på-dusinet innlegg om "20 måter å bruke opp restegarn":

• Knitted jewellery (earrings, bracelets).

Nei takk. Har ikke bruk for, og det er stygt.

• Headbands for your hair.

Nei takk, jeg er ikke hippie.

• Bookmarks.

Nei takk, jeg bruker en papirlapp som bokmerke og det funker gull.

• Amigurumi.

HVEM har bruk for dette? 

• Scrunchies.

Hallo... 80-tallet ringte, de vil ha moten sin tilbake

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Trappetroll skrev:

Om dere har Instagram, så kan dere se på hashtaggen #garnrestefest og #strikkoppgarnet.

Av rett over 50 gram av mandarin petite skal du klare å få en lillesøsters romper i minste størrelse. En ankers kyse i minste størrelse vil nok bli ca 19/20gram. 

Har du mange smårester, så veier som regel kyser til baby ca 25 gram i minste størrelsene. Babylabber bruker ikke så mye garn heller ☺️

Takk for tips, ser nå at mandarin petit fint skal kunne brukes i stedet for tynn merinoull – finner virkelig mange flere oppskrifter på kyser og bleiebukser da! 😊

Anonymkode: 99cf0...fc8

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk Instagram-kontoen @strikkoppgarnet 

Anonymkode: 75d98...ec8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...