Gå til innhold

Hva slags klær og utstyr trenger toåringen til barnehagen i høst? Vestlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som overskriften sier :) Hvor mye klær og hvor mange sett av de forskjellige trenger han? Pleier de å ha egen sekk når de såvidt har fylt to år?

Endret av Energi-jenta
Videoannonse
Annonse
Gjest Trynefaktor
Skrevet

Om de trenger sekk eller ikke kommer an på barnehagen. Det kan jo være greit for å frakte ting i, men vi bruker ofte IKEA-bager eller sånne handleposer i stoff til det. 
Der jeg jobber får barna mat til alle måltider, barna hos oss trenger da ikke sekk til tur. 

Datteren min har med matpakker til frokost og lunsj, pluss drikkeflaske hver dag. Hun går på tur en dag i uka og trenger da sekk. 

Barnet trenger også:

*Regntøy (jeg foretrekker todelt siden det da kan brukes separat)

*Regnvotter og sydvest 

*Tynn dress på høsten og vinterdress til vinteren 

*Gummistøvler til å begynne med, så cherrox eller en form for forede støvler i gummi 

*Joggesko/Goretex-sko til høst og vinterstøvler til vinteren 

*Tynne votter høst og tykke vinter 

*Fleece eller ullsett som lag to 

*Skiftetøy (minst to sett)

*Tynn ull (Body/genser,longs og sokker)

*Tynn lue høst og tykkere vinter. Jeg liker balaklava (Kivat,Reima,det finnes mange)

*Tøfler eller innesko. Vi har hatt skinntøfler på høsten og ulltøfler på vinteren. 

*Bleier,salve og solkrem. 

*En hel haug med navnelapper. 

Vi bor på sørøstlandet og har ganske milde vintre. Jeg har kjøpt foret regntøy og flere par forede regnvotter da mye av vinteren har regnet bort. Brodder har også vært gull å ha, det selges på XXL blant annet. 

Vi måtte også ha med sovevogn med teppe,pose og myggnetting. Det varierer fra barnehage til barnehage om dere må ha med. 

Du kan få kjøpt masse brukt på Facebook og Finn.no, det er også salg og rabattkoder hele tiden. Lykke til :) 

Skrevet
19 hours ago, Trynefaktor said:

Om de trenger sekk eller ikke kommer an på barnehagen. Det kan jo være greit for å frakte ting i, men vi bruker ofte IKEA-bager eller sånne handleposer i stoff til det. 
Der jeg jobber får barna mat til alle måltider, barna hos oss trenger da ikke sekk til tur. 

Datteren min har med matpakker til frokost og lunsj, pluss drikkeflaske hver dag. Hun går på tur en dag i uka og trenger da sekk. 

Barnet trenger også:

*Regntøy (jeg foretrekker todelt siden det da kan brukes separat)

*Regnvotter og sydvest 

*Tynn dress på høsten og vinterdress til vinteren 

*Gummistøvler til å begynne med, så cherrox eller en form for forede støvler i gummi 

*Joggesko/Goretex-sko til høst og vinterstøvler til vinteren 

*Tynne votter høst og tykke vinter 

*Fleece eller ullsett som lag to 

*Skiftetøy (minst to sett)

*Tynn ull (Body/genser,longs og sokker)

*Tynn lue høst og tykkere vinter. Jeg liker balaklava (Kivat,Reima,det finnes mange)

*Tøfler eller innesko. Vi har hatt skinntøfler på høsten og ulltøfler på vinteren. 

*Bleier,salve og solkrem. 

*En hel haug med navnelapper. 

Vi bor på sørøstlandet og har ganske milde vintre. Jeg har kjøpt foret regntøy og flere par forede regnvotter da mye av vinteren har regnet bort. Brodder har også vært gull å ha, det selges på XXL blant annet. 

Vi måtte også ha med sovevogn med teppe,pose og myggnetting. Det varierer fra barnehage til barnehage om dere må ha med. 

Du kan få kjøpt masse brukt på Facebook og Finn.no, det er også salg og rabattkoder hele tiden. Lykke til :) 

Takk for et utfyllende svar! Supert med liste-format også :)

Gjest Trynefaktor
Skrevet
1 time siden, Energi-jenta skrev:

Takk for et utfyllende svar! Supert med liste-format også :)

Bare hyggelig ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...