Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er ute i offentligheten, føler jeg at alle stirrer på meg, og det er faktisk veldig ubehagelig... Jeg vet at de stirrer på meg fordi de synes at jeg er skikkelig stygg... Hvordan kan jeg slutte å bry meg?

Anonymkode: dd2c3...028

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare innbilling, Ingen stirrer på deg, det er kun i hodet ditt.

Anonymkode: 82fc1...cb2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg er ute i offentligheten, føler jeg at alle stirrer på meg, og det er faktisk veldig ubehagelig... Jeg vet at de stirrer på meg fordi de synes at jeg er skikkelig stygg... Hvordan kan jeg slutte å bry meg?

Regner med det faktisk bare er innbillning. Men gjør du noen rare ting so gjør at folk kjenner deg igjen? Jeg har i hvert fall selv det samme problem, bare at det faktisk er realiteten da. Men jeg ser litt annerledes ut, rett og slett + at jeg gjør ting ganske i rutine og går for det meste isteden for å kjøre eller å ta buss så jeg skiller meg sånnsett litt ut.

Har du prøvd å smile tilbake og si hei ? 

Anonymkode: 61aaa...e54

AnonymBruker
Skrevet

Mulig du har en type utstråling/holdning som gjør at du «tar opp» rommet? Det kan være du utstråler en type energi som gjør at du blir lagt merke til. Tror neppe det er fordi du er stygg. Noen mennesker har ett vesen ved seg som gjør at de blir lagt mere merke til enn andre.

Anonymkode: 6f59e...3d0

AnonymBruker
Skrevet

På mine sykeste dager kjenner jeg også på dette. Jeg blir veldig paranoid, og prøver å gå på steder hvor det er minst mulig folk.

Her om dagen måtte jeg gå gjennom ei gate hvor det satt folk på utekafeer på alle kanter. Det var noen av de som satt der som lo når jeg gikk forbi, og da tenkte jeg automatisk at det var meg de lo av. Jeg snudde meg og jeg så en annen som pekte i retning av der jeg gikk og sidemannen satt å gliste. Seff tenkte jeg at det var meg hun pekte på, og at hun ved siden av gliste av meg. 

Så måtte jeg gå forbi de på vei tilbake også, og da følte jeg ALLE som satt der så på meg. At det liksom ble helt stille og alle bare satt og måååpte. Man blir helt tullerusk oppi hodet av å være så høysensitiv som dette, enkelte ganger er jeg så utmattet etter en liten tur ut at jeg bare må legge meg når jeg kommer hjem. Tviler egentlig på at noen av de menneskene enset meg engang når jeg gikk forbi. Jeg var en i mengden, jeg var en av mange som gikk forbi. 

Den personen som jeg trodde lo av meg lo kanskje av en vits som ble sagt rundt bordet, eller er bilde hun fikk tilsendt på tlf. 

Personen som pekte i samme retning som jeg gikk pekte kanskje på et monument framfor meg, og vedkommende som gliste myste antageligvis bare mot sola som hun fikk rett i trynet.

Og viktigst av alt: følelsen av at alle glodde på meg når jeg gikk tilbake. Et sted må man faktisk se. Sitter man på en kafé og kjeder seg så lar man gjerne blikket hvile på ting i bevegelse. For eksempel et gående menneske. At det denne gangen var meg betyr ikke dermed at jeg ser så stygg og rar ut at folk bare MÅ se på meg. Det var tilfeldig at det var meg. 

Prøv å tenk litt sånn. Hvis det blir FOR ubehagelig så har jeg faktisk pleid å smile til vedkommende som ser litt for lenge på meg. Det alene har ofte vært nok til at han/hun har "våknet" opp og flyttet blikket til noe annet. Ofte når folk står og glor så gjør de det ikke med vilje, de bare står og hviler blikket! :)

Har du prøvd å gå med musikk på øret? Det hjelper hvertfall meg. 

Anonymkode: 935d1...9cd

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være veldig vondt å ha det slik, men jeg er helt sikker på at du ikke er stygg. Det er ikke sikkert de ser på deg, og om de skulle gjøre det så er det nok helt sikkert ikke fordi du er stygg. Jeg kan uansett forstå at det er kjempe ubehagelig å føle seg så beglodd. 

Har du noen å snakke med om disse tankene? :) 

Gjest theTitanic
Skrevet

Uten å ha sett deg så er jeg overbevist om at ikke folk stirrer på deg fordi du er stygg. Det er faktisk svært sjelden noen er så stygge at folk åpenlyst stirrer. Jeg kjente en person som tenkte helt likt som deg, og det var en helt normalt, gjennomsnittlig utseende person. Jeg hadde kjent ham en stund gjennom jobb og aldri tenkt på om han var stygg. Jeg hadde ikke tenkt på utseende hans hverken fra eller til. Grunnen til at folk tittet på ham var at han først hadde tittet på dem for å se om de faktisk tittet....  Føler man øyne på seg så ser man tilbake. Så ble profetien selvoppfyllende. 

Gjest Warrior
Skrevet

Det at du føler de stirrer på deg fordi du er stygg er nok kun i ditt hode. Du må få bedre selvbilde og like utseendet ditt :) 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Warrior said:

Det at du føler de stirrer på deg fordi du er stygg er nok kun i ditt hode. Du må få bedre selvbilde og like utseendet ditt :) 

Du bør begynne å følge dine egne råd! 

Gjest Warrior
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du bør begynne å følge dine egne råd! 

Jeg har bra selvbilde og liker utseendet mitt. Så det rådet følger jeg alt. Det bør alle følge. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan nok heller være at du har god utstråling og er pen/ser bra ut. Mennesker stirrer ofte på andre, det er naturlig, men er ubehagelig når man f.eks er i butikk, eller på offentlig transport.
Personlig liker jeg å ha på meg solbriller når det er sol, det hjelper når folk ikke kan se meg inn i øynene, hvertfall ute.

Hvis man har en dårlig dag, eller periode, har man mindre toleranse for stirring, fordi man føler seg sårbar. Hvis denne følelsen vedvarer og det plager deg, ville jeg oppsøkt noen profesjonelle du kan snakke med for å sortere tankene dine.

Anonymkode: a1805...530

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, theTitanic skrev:

Grunnen til at folk tittet på ham var at han først hadde tittet på dem for å se om de faktisk tittet....  Føler man øyne på seg så ser man tilbake. Så ble profetien selvoppfyllende. 

Er ofte noe i dette. Hvis man føler at folk stirrer på en, så får man ofte en spesiell type utstråling, man kikker litt ubevisst på folk for å se om de glor på en, blir kanskje nervøs hvis man har dårlig selvbilde og blir "oppmerksom"  på omgivelsene sine på en måte som gjør at andre blir oppmerksomme tilbake. Vet ikke om dette er tilfelle med ts, men erfarer ofte dette selv. Sliter med lignende tanker i perioder, og i periodene jeg ikke tenker over det er det heller ingen som "glor" på meg.

Anonymkode: 0b07b...2ca

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med det faktisk bare er innbillning. Men gjør du noen rare ting so gjør at folk kjenner deg igjen? Jeg har i hvert fall selv det samme problem, bare at det faktisk er realiteten da. Men jeg ser litt annerledes ut, rett og slett + at jeg gjør ting ganske i rutine og går for det meste isteden for å kjøre eller å ta buss så jeg skiller meg sånnsett litt ut.

Har du prøvd å smile tilbake og si hei ? 

Anonymkode: 61aaa...e54

Nei, men lurt forslag!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Uatskillelig skrev:

Det må være veldig vondt å ha det slik, men jeg er helt sikker på at du ikke er stygg. Det er ikke sikkert de ser på deg, og om de skulle gjøre det så er det nok helt sikkert ikke fordi du er stygg. Jeg kan uansett forstå at det er kjempe ubehagelig å føle seg så beglodd. 

Har du noen å snakke med om disse tankene? :) 

Nei...

Gjest theTitanic
Skrevet

Nei, men lurt forslag!

Er det? Om du ser om noen ser på deg, så ser de tilbake fordi du så på dem.. og du sier hei. Da har du som ukjent både smugtittet på dem og tatt initiativ til kontakt. Tror du ikke noen av motsatt kjønn lurer på om du legger Ann på dem? 

Jeg har nemlig sett folk i øynene et sekund for lenge mang en gang, og det blir av menn raskt oppfattet som interesse. Noe som det ikke er, så blir alt kleint. 

Skrevet

Nei du er nok ikke stygg, ingen er stygge. De lo nok ikke av deg, noen ler av andre, men de sliter med sitt. Folk som ler av andre sliter, men tror nok ikke de som satt der lo av deg, lo mest sannsynlig av noe de holdt på med. Noen blikk kan være ubehagelig, da tar man egentlig automatisk bort blikket sitt. Nei bare ha selvtillit i orden og gå med rak rygg og si pene tanker til deg selv.😇

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...