AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #1 Skrevet 15. juli 2020 Har begynt å spise tofu. Legger det i forskjellig marinade og lar det stå i kjøleskapet en stund. Likevel synes jeg det smaker veldig lite. Noen tips?? Anonymkode: d0eb8...183
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #2 Skrevet 15. juli 2020 Du må presse tofuen. Pakk inn i papir, og legg noe tungt oppå en halvtimes tid. Eller fryse den først, det synes jeg gir mest smak. Uten å behandle tofuen først vil den inneholde så mye vann at den ikke vil ta til seg smak. Anonymkode: 05e97...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #3 Skrevet 15. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må presse tofuen. Pakk inn i papir, og legg noe tungt oppå en halvtimes tid. Eller fryse den først, det synes jeg gir mest smak. Uten å behandle tofuen først vil den inneholde så mye vann at den ikke vil ta til seg smak. Anonymkode: 05e97...fb7 Jeg presser den i en halvtime, jo! Kanskje jeg må prøve frysing. Presser du den da også? Før eller etter? Anonymkode: d0eb8...183
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #5 Skrevet 15. juli 2020 Akkurat nå, theTitanic skrev: Hva er kaloriinnholdet i tofu? 100 kcal Anonymkode: d0eb8...183
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #6 Skrevet 15. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 100 kcal Anonymkode: d0eb8...183 Eller mindre. Anonymkode: d0eb8...183
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 Jeg presser ikke alltid. I blant får jeg spontant lyst på tofu, og da presser jeg bare kjapt med litt tørkepapir, skjærer den i skiver og steker i bittelitt olje. Når den har fått litt farge på begge sider, senker jeg varmen og heller over litt sojasaus eller en selvblandet saus. Vender slik at det blir litt stekt med soyasaus på begge sider. Smaker mye! Anonymkode: 9c364...cdf 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #8 Skrevet 15. juli 2020 Jeg presser så mye vann jeg får til ut, deretter deler jeg den opp i biter og lar det ligge i press. Jo tørrere du får det, jo bedre! Jeg har faktisk fått best resultat på dem som har ligget lagret i frysen før jeg har gjort noe med den. Latt den tine i kjøleskapet over natten før jeg tar og presser den om morgenen i 30-40 min, og deretter lagt den i en sterk marinade i flere timer før grilling/steking. (Aner ikke om det er tilfeldig, vet jo at mange tar dem i frys etterpå) Og mtp absorpsjon av marinaden- jo tynnere biter jo bedre, da er det lettere at hele biten absorberer smak. Synes også det ble veldig godt da jeg tok tynne biter og dyppet så vidt i olje, deretter i en blanding med griljermel, salt, pepper, chili, hvitløk osv.. det ble en skikkelig god crispy overflate med myye smak! Anonymkode: bfe9f...f81 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #9 Skrevet 15. juli 2020 Tusen takk for tips, dere! Jeg skal prøve ut!👍 Anonymkode: d0eb8...183 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå