Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på jobbintervju på to steder i midten av juni. Begge stedene virket positive og sa de skulle komme tilbake til meg. Dette er barnehager. Nå er de midt i ferien, men åpner igjen om to uker. Når skal de liksom si ifra om man får jibben eller ikke?

er det vanlig p sende en mail til dem å spørre om hbordan det gikk, eller om når man får tilbakemelding? Virker litt rart å si at de skal si ifra enten du får jobben eller ikke, også hører man ikke nor fra dem

Anonymkode: 772b6...f10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ofrer en geit.

Anonymkode: 24d2e...fae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør om når jeg kan forvente tilbakemelding mens jeg er på intervjuet før jeg går. 

Anonymkode: 7b31d...49d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke kjent med ansettelser i barnehager, men basert på min egen bransje: Sannsynligvis venter de til de har undertegnet kontrakt med den som har fått jobben før de sier ifra til de andre. I tilfelle noe skjærer seg med første kandidat kan de da tilby jobben til nestemann på lista, fremfor å først gi avslag og så tilby. Dette kan ta litt tid, spesielt om den som tilbys jobben ber om betenkningstid eller de ikke kommer i mål om forhandling i lønn. Og så kom ferien midt oppi det hele. Det er en uting blant arbeidsgivere å holde på sånn, men dessverre helt vanlig. 

Selv ringer jeg alltid alle som har vært på intervju med avslag, eller sender mail dersom prosessen drar ut i tid eller ikke landes før en ferie. Jeg synes du helt fint kan sende en mail og spørre nå, si gjerne at du er spent på hvor langt de er kommet i prosessen og at du fortsatt er motivert for jobben, så har forespørselen en positiv klang fremfor en negativ «dere sa vi skulle få svar» - selv om det er det du trenger å vite. 
lykke til!

Anonymkode: 113e9...736

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på intervju i barnehage i mai, ikke hørt noe enda. Sjelden vært på intervju, men aldri opplevd den sløvheten og mangel på respekt. 

Anonymkode: 0b6f3...d2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...