Guidet Kvinne Skrevet 25. juli 2020 #41 Skrevet 25. juli 2020 9 timer siden, Aniita skrev: her tilbyr jeg gratis tjeneste, og du vil ikke? Du kan fint prøve deg på meg. Jeg fikk et «personlig» horoskop av en kollega en gang fordi hun var så gira. 15-20 sider. Noe stemte godt. Det mest morsomme var jo at 1) det kom tydeligvis fra et dårlig oversatt dataprogram og 2) det var ekstremt selvmotsigende og tvetydig. Noe stemte veldig godt og tre sider etterpå sto det det stikk motsatte. Dessuten lurer jeg på poenget. Hvis jeg vil vite mer om min personlighet enn jeg har innsikt i selv tar jeg en anerkjent personlighetstest, som f.eks Big Five.
Rant Skrevet 25. juli 2020 #42 Skrevet 25. juli 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har stjernetegn i Skytten, og måne og ascendant i Løven og det passer meg veeldig bra. Også hvilke hus planetene ligger i. Jeg har både sol tegnet og pluto i 7. hus (huset for ekteskap/kjærlighet) og det å ha sol tegnet der betyr at man identifiserer seg veldig mye med forholdet sitt/kjærlighetslivet. At det er noe av det viktigste i livet. Det stemmer veldig nøyaktig med meg. Og de fleste andre plasseringer også. Anonymkode: e9e2c...8c8 Jeg har solen (stjernetegn) og månen i løven. Ascendant i Skytten. Stjernetegn er ganske morsomt.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #43 Skrevet 25. juli 2020 5 timer siden, Uatskillelig skrev: Astrologi er vel ikke bare horoskop, spådommer og alternative bevegelser? Astrologi er jo også en vitenskap som omhandler verdensrommet, stjerner og planeter. Nei. Astronomi er vitenskapen om himmellegemene og verdensrommet. Anonymkode: 4b177...cde
Silva Pluvialis Skrevet 25. juli 2020 #44 Skrevet 25. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Astronomi er vitenskapen om himmellegemene og verdensrommet. Anonymkode: 4b177...cde Ah, ja. Blandet de to.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #45 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, Uatskillelig skrev: Ah, ja. Blandet de to. Ok. Bare lov meg at det aldri skjer igjen. Det er utrolig nedverdigende. Anonymkode: 4b177...cde 1
Gjest Aniita Skrevet 25. juli 2020 #46 Skrevet 25. juli 2020 12 timer siden, Guidet Kvinne skrev: Du kan fint prøve deg på meg. Jeg fikk et «personlig» horoskop av en kollega en gang fordi hun var så gira. 15-20 sider. Noe stemte godt. Det mest morsomme var jo at 1) det kom tydeligvis fra et dårlig oversatt dataprogram og 2) det var ekstremt selvmotsigende og tvetydig. Noe stemte veldig godt og tre sider etterpå sto det det stikk motsatte. Dessuten lurer jeg på poenget. Hvis jeg vil vite mer om min personlighet enn jeg har innsikt i selv tar jeg en anerkjent personlighetstest, som f.eks Big Five. Er enig med deg i at man kjenner seg selv best og at ikke noe som helst astrologi kan forandre på deg, bortsett fra at astrologi for deg til å bedre forstå hvorfor man er som man er. Man ser de forskjellige tegnene, planetene, si f.eks hvis man alltid har vært hevngjerrig og er spydig så vet man at man er det, og andre rundt deg vet det, men hvis man så finner ut at man har merkur i skorpionen (merkur, hjernen, tankegang, måten å prate på) så kan man se ting i et annet lys. Disse billige programmene er jo bare søppel, man må tolke det for hånd. Men astrologi er selvmotsigende, og grunnen til det kan være f.eks hvis man har solen i løven, som skal gi masse selvtillit og godt humør, men så har man månen i jomfruen som er tungsindig og sjenert. Det at det er selvmotsigende betyr ikke at det ikke er sannhet i det, det betyr bare nettopp det, at det er et bredt spekter av aspekter og veldig mye informasjon å forholde seg til. Vi er mangfoldige, vi som mennesker er avansert sammensatt. Hele hensikten med astrologi er å lese det for så å forstå det for seg selv, det er ikke lett å formidle det man tyder og leser i 100% riktig kontekst til et fremmed menneske som selv ikke forstår seg på det. Fordi det er så utrolig mye informasjon at det å tolke et horoskop tar timesvis, dagesvis. Når man formidler det til en person blir det ofte kun stikkord "du er flink med barn" eller "du er veldig aktiv". Altså du kan f.eks selv prøve å beskrive noen du kjenner til en annen. Klarer du å gi et så riktig bilde utifra din måte å prate og beskrive på at den andre personen vil kunne forstå den andre klart og tydelig? Nei takk, det å tolke horoskop gratis gjør jeg bare i fylla (var dritings i går) Masse arbeid og har blitt lei av at folk skal ha alt gratis når man fra før tjener så lite på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå