Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha sett litt på Richard Dawking på NRK (litt gammelt program) hvor han blant annet tar for seg astrologi så begynte jeg å tenke litt. Er det virkelig folk som baserer hverdagen sin på astrologi og som genuint tror at det som står for deres stjernetegn gjelder dem og ingen andre stjernetegn? Jeg ser jo at mange lar seg underholde av slike horoskop og gjerne ønsker at de skal være korrekte.

Hva sier folket på KG, er det mange som tror på astrologi?

Anonymkode: 8d50a...380

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange i forholdet til antallet det bør være, altså null.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre mange fler enn man skulle tro. Kjenner ei, men hun er oppegående ellers.

Anonymkode: 85bce...10f

Skrevet

Tror ikke på horoskop, men jeg tror på mye astrologi da. 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes karaktertrekkene til de ulike tegnende ofte stemmer veldig bra overens. 

Anonymkode: 6ea37...0e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Astrologi er vel i bunn og grunn akkurat det samme som astronomi. 

Anonymkode: 24272...b47

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Astrologi er vel i bunn og grunn akkurat det samme som astronomi. 

Anonymkode: 24272...b47

He he. Nå var du morsom.

• Liker 4
Skrevet

Slukte alt sånn da jeg var tidlig i 20 åra  , har heldigvis vokst fra meg alt sånn og blitt 100% ateist  på alt av religion og overtro 👍😂

Er forøvrig steinbukk  , med månen i jomfruen og ascedanten i vannmann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes karaktertrekkene til de ulike tegnende ofte stemmer veldig bra overens. 

Anonymkode: 6ea37...0e6

Vel, jeg har aldri kjent meg igjen i det som skal være mitt stjernetegn. 

Anonymkode: 63a8d...6d5

Skrevet

Jeg har byttet ut det aktuelle stjernetegnet med person. 

Noen som kjenner seg igjen i dette og hvilket stjernetegn er du?

En person kan fort lure deg til å tro at de alltid holder seg i bakgrunnen, men som oftest har de et høyt ambisjonsnivå og streber etter ære, anseelse og lederroller. Generelt er personen veldig rolige og kontrollerte på utsiden, men de er langt ifra slik på innsiden – de kan være humørsyke og ha et ustabilt temperament, men dette lar de bare noen få utvalgte personer få ta del i. Komplimenter fungerer godt på en person, selv om det kanskje ikke virker slik, siden de er så flinke til å skjule sine følelser. Sikkerhet – også økonomisk – er viktig for dem, og derfor satser så mange av dem ofte på en karriere, i tillegg til at de kan få testet sine egne lederevner. De er gode foreldre som gjerne vil gi barna sine alt det beste de kan kjøpe.

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig så tror jeg ikke på noe av dette, men jeg har aldri møtt en mann født i stjernetegnet Fiskene som ikke har vist seg å være en drittsekk. 

Anonymkode: d0a37...738

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Mæn40 skrev:

Jeg har byttet ut det aktuelle stjernetegnet med person. 

Noen som kjenner seg igjen i dette og hvilket stjernetegn er du?

En person kan fort lure deg til å tro at de alltid holder seg i bakgrunnen, men som oftest har de et høyt ambisjonsnivå og streber etter ære, anseelse og lederroller. Generelt er personen veldig rolige og kontrollerte på utsiden, men de er langt ifra slik på innsiden – de kan være humørsyke og ha et ustabilt temperament, men dette lar de bare noen få utvalgte personer få ta del i. Komplimenter fungerer godt på en person, selv om det kanskje ikke virker slik, siden de er så flinke til å skjule sine følelser. Sikkerhet – også økonomisk – er viktig for dem, og derfor satser så mange av dem ofte på en karriere, i tillegg til at de kan få testet sine egne lederevner. De er gode foreldre som gjerne vil gi barna sine alt det beste de kan kjøpe.

Kjenner meg ikke så veldig igjen. Litt kanskje men ikke ekstremt. Tyren

Skrevet

Logi betyr læren/kunnskap, gjør det ikke? Og astro betyr stjerner, gjør det ikke?

Da betyr astrologi læren/kunnskap om stjerner.

Har ingenting med spådommer å gjøre egentlig, det er en merkelig assosiasjon som har kommet med tiden.

Litt som apokalypse betyr verdens undergang liksom.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner meg ikke så veldig igjen. Litt kanskje men ikke ekstremt. Tyren

Det er ikke tyren.

For meg så virker det som de fleste, uansett stjernetegn, kan kjenne seg igjen i hvilket som helst stjernetegn. Men som regel så leser man vel bare sitt eget, og da føler man kanskje at det treffer?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det absolutt er spennende og morsomt og kan veldig ofte kjenne meg igjen i mye. Om jeg lever etter dette fra dag til dag? Nei absolutt ikke, er det morsomt å lese og sammenligne seg med? Ja.

Er snart ferdig utdannet sivilingeniør, hatt mye fysikk og andre realfag opp gjennom årene, er langt i fra dum og ellers ikke religiøs selv om jeg absolutt tror på en eller annen form for Gud. Tør ikke snakke høyt om horoskop osv for folk er raske med å dømme, litt trist at man ikke kan finne ting fascinerende uten at andre skal gjøre narr.. Man er ikke dum om man tror på astrologi, ei heller religion, ofte tror disse ateistene at deres vei er den eneste veien og alle andre er idioter.. 🙄

Anonymkode: 44ac9...ae0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Mæn40 said:

Det er ikke tyren.

For meg så virker det som de fleste, uansett stjernetegn, kan kjenne seg igjen i hvilket som helst stjernetegn. Men som regel så leser man vel bare sitt eget, og da føler man kanskje at det treffer?

Dette er ikke sant. Om du leser på ordentlige sider (ikke tull folk poster på eks Facebook) kan man se tydelige skiller mellom horoskopene. Jeg kjenner meg kun igjen i mitt, andres blir alltid totalt irrelevant for min del. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke sant. Om du leser på ordentlige sider (ikke tull folk poster på eks Facebook) kan man se tydelige skiller mellom horoskopene. Jeg kjenner meg kun igjen i mitt, andres blir alltid totalt irrelevant for min del. 

Hvilket stjernetegn er du?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jo stemme ganske bra for noen. Men for meg for eksempel, så er det andre stjernetegn jeg kjenner meg mye mer igjen i enn mitt eget. Selv om jeg kan føle at de fleste stjernetegn passer litt/delvis. 

Gjest Aniita
Skrevet

Astrologi handler jo mye mye mer enn bare "stjernetegn". 

Stjernetegnet ditt er jo bare en brøkdel av hele horoskopet ditt. Det kommer i tillegg an på i hvilken grad det er, fra 0-30, hvilket hus det er i, og hvilke aspekter det gjør til de andre planetene. Og apropos de andre planetene så har alle, alle planetene i horoskopet sitt, som danner forskjellige aspekter til andre planeter og befinner seg i forskjellige grader og hus. I tillegg har man månen, ascendanten, descendanten, og sleng gjerne på eros og juno 😄

For å lage et korrekt horoskop må man taste inn dato, klokkeslett og stedet man er født. 

Veldig mye misforståelser når det gjelder astrologi. Mange tror det dreier seg om å spå i kaffegrut.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det vil ha en selvforsterkende effekt over mange år. Når man har lest igjen og igjen helt fra man var ung om hvordan sitt stjernetegn er så lærer man seg det og fokuserer på disse trekkene. Man øver seg ubevisst på å finne ting i livet og hverdagen som passer til dette. Da kan man nikker gjenkjennende hver gang det blir repetert og troen på horoskopene vil øke litt for hver gang. Man blir lurt, men lurer også seg selv.

Men jeg forventer ikke at de som tror på horoskoper skal ha selvinnsikt på dette. Det ville jo ødelagt all magien og morroa. Og det vil vi jo ikke.

Anonymkode: 0839a...671

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...