knøtte Skrevet 8. juli 2005 #1 Skrevet 8. juli 2005 Har fått svangerskapsdiabetes, og må derfor kutte all sukker etc.. Oppdaget at alt brød og knekkebrød på butikken inneholder noe sukker, og lurer derfor på om noen har en oppskrift på et brød jeg kan bake selv... fant ingenting på nett.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juli 2005 #2 Skrevet 12. juli 2005 (endret) Det skumleste er ikke den lille sukkermengden som eventuelt er i brødet, men det faktumet at de aller fleste brødslag inneholder masse hvetemel som får blodsukkeret til å gå rett til himmels. Du bør spise så grovt brød som mulig, aller helst brødtyper som speltbrød, mørkt brød, fullkornsbrød osv. Litt sukker er ikke så skummelt hvis du passer på dette. Ellers kan jeg anbefale Ingers rugbrød (vil du nok finne oppskrift på hvis du leter litt; jeg liker det ferdigbakte man får kjøpt), og Wasa eller Ryvita Multigrain knekkebrød. Wasa Havreknäcke er også bra å spise. Forøvrig synes jeg det er dårlig av legen å ikke gi nærmere opplysninger ang. hva du kan og bør spise. Det jeg vil anbefale, er å sette deg nærmere inn i hva et kosthold med lavglykemiske karbohydrater innebærer; det er sunt for de fleste, også for dem som sliter med blodsukkeret. Endret 12. juli 2005 av Lilith
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå