Gjest GreenSky Skrevet 8. juli 2005 #1 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg dro på ferie i noen dager, og hun som jeg bor med, lot en sitron ligge fremme. Hun glemte ut den, og da jeg kom tilbake var det fult av fruktlfuer som svirret rundt sitronen. Jeg kastet sitronen, og prøvde å jage fluene ut. Fikk ut noen. Har prøvd å la en bolle med vann og salmiakk stå fremme en natt, i håp om å jage fluene. Har også vasket fra gulv til tak, seff. Men fluene er der enda! Er det mulig å få dem til å forsvinne uten å drepe dem? (bløthjerta ) De vokser også, har vel ca fem fluer som svirrer rundt, smarte er de også, de er umulig å fange! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 8. juli 2005 #2 Del Skrevet 8. juli 2005 Er det sånne små du mener? Bittesmå? Fikk sånne på kjøkkenet i fjor, og det hjelper dessverre ikke å drepe dem, engang. Fra nå av og resten av sommeren kan du sannsynligvis ikke ha matrester stående i det hele tatt uten at de formerer seg. Med "stående" mener jeg fra du har lagd maten, servert den, spist den opp, og så skal rydde av kjøkkenet. Har du oppvaskmaskin, bør du ikke sette NOE med matrester inni der. De går i planter og formerer seg, og det er nesten umulig å få dem bort. Jeg fikk dem ikke bort før langt ut på vinteren, og da stod det ikke NOE på kjøkkenet som kunne være mat for dem. Noen ganger kom de opp av vasken, så med jevne mellomrom kjørte jeg klor og greier gjennom der. Joda, flott å være bløthjertet, men vil du virkelig ha dem der hele sommeren, høsten og halve vinteren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 8. juli 2005 #3 Del Skrevet 8. juli 2005 Det er ingen små igjen, de har blitt store. Enten har de vokst, eller blitt byttet ut med noen større. De små forsvant etter at jeg vannet plantene med litt samiakkvann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 8. juli 2005 #4 Del Skrevet 8. juli 2005 De har blitt store, ja... og så finner de partner og parrer seg og legger egg, og så har du det gående. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 8. juli 2005 #5 Del Skrevet 8. juli 2005 Legger de egg over alt? Jeg mener, når jeg har fjernet mulighetene for å legge egg i potteplanter og matrester, hvor foretrekker de å legge egg da? Har pakket inn tørrvarene i kjøkkenskapet i plast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 8. juli 2005 #6 Del Skrevet 8. juli 2005 De kan legge egg i sluken i vasken og i dusjen også. Det har jeg opplevd. Det løste jeg ved å helle klorin i slukene i noen dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 8. juli 2005 #7 Del Skrevet 8. juli 2005 Vokser fluer? Kommer de ikke ut i ferdig størrelse når de klekkes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 8. juli 2005 #8 Del Skrevet 8. juli 2005 Det varierer tror jeg, finnes mange fluesorter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 12. juli 2005 #9 Del Skrevet 12. juli 2005 Du vil ikke drepe dem? hvordan ellers skal du kvitte deg med dem? Jage dem til naboen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 23+7 Skrevet 13. juli 2005 #10 Del Skrevet 13. juli 2005 legg ut fluepapir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. juli 2005 #11 Del Skrevet 15. juli 2005 Vokser fluer? Kommer de ikke ut i ferdig størrelse når de klekkes? ← Har du sett et flueegg noen gang? Dårlig plass til ei smellfeit spyflue der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2005 #12 Del Skrevet 16. juli 2005 Hvis du ikke vil drepe fluer, kan du like gjerne henge opp et skilt "flue reservat". Fluer er vanskelig å bli kvitt..spesielt hvis de ikke skal drepes Hell klorin/salmiakk i sluket, og sett på proppen. Lag sukkervann i en kopp, og tilsett en god dæsj zalo, forhåpentligvis drukner de da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guest Skrevet 21. juli 2005 #13 Del Skrevet 21. juli 2005 litt søtt at du ikke vil drepe dem (selv syns jeg litt synd på dem de gangene jeg faktisk dreper dem.. hm.. buddhistspirer som vi (?) er (?!)) Salmiakkvann til plantene har funka for meg (men plantene trenger ikke ha så godt av det, men men). Så har jeg hørt rådet å legge potetbiter (rå potet) i jorda, slik at de legger egg i potetskiva. Så kaster du potetskivene, og eggene forsvinner med søppelbilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå