Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snuppa på fire uker er så utrolig urolig hele tiden! Jeg kan holde henne i armene, men da sparker hun, stønner og styrer med hendene til jeg skifter stilling å holde henne. Jeg skifter stilling, hun er rolig i et minutt, for så å begynne å kave igjen. Det samme er det på natta. Det er så sjeldent hun er i dyp søvn! Hun stønner, slenger armene opp i hytt og pine, vrir seg for så å bli stille igjen. 

Hun gråter ikke, er mer sutrete grynting. Det er så slitsomt! Jeg har bestilt time til fysioterapaut, men har ikke fått time før om halvannen uke. Jeg lurer på om det kan være låsninger, men vet liksom ikke hva jeg gjør frem til timen med fysioterapaut. For hun får dårlig søvn, og det samme gjør jeg - i og med jeg tror hun våkner hver gang hun styrer og holder på i søvne. Og siden hun (og jeg) sover dårlig på natta, så blir dagtid og ekstremt slitsom. Særlig siden hun ikke virker fornøyd da heller. 

Hva kan jeg gjøre før vi har kommet til fysioterapaut for å slappe av litt? Jeg begynner å bli desperat! 

Anonymkode: c6bed...8a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bytte med far? Prøvd bæretøy utendørs? Vogn? 

Anonymkode: aaeb2...27a

Skrevet

Har du prøvd babymassasje? Er masse fine videoer på youtube og dette hjelper baby slappe av,  få gang i mage/tarm og myke muskler og ledf. Fin måte å få kontakt med den lille på og ofte sovner de godt av dette etterpå. 

Kjøp god olje, legg baby på håndkle åg sett på rolig musikk. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytte med far? Prøvd bæretøy utendørs? Vogn? 

Anonymkode: aaeb2...27a

Ja, vi bytter på altså 🙂 han tar henne gjerne om natta, men som mødre flest - så våkner jeg likevel av lydene. På dagtid er samboer på jobb.

Vi har prøvd bæretøy siden hun ble født, men hun mistrives veldig i det og får ikke sove da. I vogn sovner hun bare når vi går tur, jeg kan ikke trille den frem og tilbake - babyene merker tydeligvis forskjell på dette 😅 Jeg har litt komplikasjoner etter keisersnitt, så det er og begrenset hvor lange turer jeg klarer om gangen.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Bonitapia skrev:

Har du prøvd babymassasje? Er masse fine videoer på youtube og dette hjelper baby slappe av,  få gang i mage/tarm og myke muskler og ledf. Fin måte å få kontakt med den lille på og ofte sovner de godt av dette etterpå. 

Kjøp god olje, legg baby på håndkle åg sett på rolig musikk. 

Det skal jeg prøve! 🙂 Takk for tips! Er det mest beregnet på kroppen på fremsiden da? For jeg føler hun kan ha låsninger i ryggen (Veldig ofte i "bananstilling") - og det er kanskje verre med babymassasje på ryggen? 

Ts

Skrevet

Jenta mi som nå er 2 år var helt lik. Og det varte LENGE 🙄 var så ufattelig slitsomt i lengden. Vi var hos fysio, kiropraktor, prøvde ulike allergier (kutta melk osv osv), men ingenting funket. Hun har alltid vært veldig sta og sutrer lett 😅😂 2 år og er den mest bestemte frøkna jeg kjenner, går det ikke hennes vei så er helvete løs 😂🤷🏼‍♀️ 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Forever22 skrev:

Jenta mi som nå er 2 år var helt lik. Og det varte LENGE 🙄 var så ufattelig slitsomt i lengden. Vi var hos fysio, kiropraktor, prøvde ulike allergier (kutta melk osv osv), men ingenting funket. Hun har alltid vært veldig sta og sutrer lett 😅😂 2 år og er den mest bestemte frøkna jeg kjenner, går det ikke hennes vei så er helvete løs 😂🤷🏼‍♀️ 

Ja, du skal se at hun egentlig bare er veldig aktiv og ei bestemt frøken 😅 Vi har sagt det allerede flere ganger, for hun kommer allerede med noen bestemte "rop" når hun pludrer 🙈 

Men er veldig slitsomt når det er sånn, ja! Og det er ikke så mye å "gjøre" med ei så liten ei foreløpig heller liksom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...