AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #1 Skrevet 15. juli 2020 Jeg leste en oppskrift hvor det ble anbefalt å bruke en syrlig, gjerne mørk, øl til å marinere kyllingfiletene litt i før steking/grilling. Det ble nevnt noe fra Ipa. Men jeg er ikke en øldrikker og er usikker på hvilket øl jeg skal velge. Jeg synes egentlig noe med fruktsmak høres godt ut og frukt er jo syrlig. Ipa har jo noe med mango? Da blir det ikke særlig mørkt da, men ja. Noen som har tips eller erfaringer på hva som funker bra og hva som evt absolutt ikke funker? Anonymkode: 0b819...8d6
Whistler Skrevet 15. juli 2020 #2 Skrevet 15. juli 2020 IPA er en type øl. India Pale Ale. Litt sterkere (i alkoholinnhold) og robust så det skulle tåle overfarten fra England til India på båt. Jeg ville ikke valgt noe med fruktsmak til å marinere kyllingen med. Kjøp to bokser IPA aav forskjellig merke på butikken åpne begge og smak. Den du synes er mest syrlig marinerer du kyllingen med. Den andre er til deg.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #3 Skrevet 15. juli 2020 Hvis du skal ha syrlig øl bør du strengt tatt gå for surøl, men jeg kan ikke tenke meg at det er noe godt som marinade. Personlig ville jeg heller marinert i en porter eller bayer, men det kommer jo an på oppskriften. Ipa er godt, men humlesterkt, og ikke noe alle liker. Har du link til oppskriften? Anonymkode: ad652...434
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #4 Skrevet 15. juli 2020 https://hjemmelaget.net/oppskrift/sommerlett-marinert-kyllingfilet/ Her er oppskriften jeg har sett på 🙂 Anonymkode: 0b819...8d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå