Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2002 #1 Skrevet 16. september 2002 Jeg har nå for førske gang prøvd å vokse leggene mine, men uten særlig hell. Jeg kjøpt varm voks da jeg har hørt dette skal være bedre, varmet den opp etter anvisning på pakken, hadde den på leggene mine, klistret på papiret, ventet bittelitt og dro av. Joda, noen få hår gikk av, men langft i fra alle. Voksen var liksom såpass klissete at den ikke ville følge med "papiret". Hva i alle dager gjorde jeg galt? Noen tips om hva jeg bør pase på? Vil jo gjerne prøve igjen, slik at jeg får brukt denne voksen iallfall, men jeg ble bare lettere irritert over at jeg fikk det til så dårlig. Man ser jo ikke engang på leggene mine at noen hår er borte.
*Lillian* Skrevet 16. september 2002 #2 Skrevet 16. september 2002 Hehe, jeg opplevde omtrent det samme som deg.. Men jeg kjøpte Veet Waxstrips (kald voks), og følger bruksanvisningen til punkt og prikke. River av stripsen og da skjer følgende: * Jeg blir sjokkert, for hvilke pingler er det som har sagt at dette er så vondt da?? * Jeg kikker ned på leggen, og ser bare en bitteliten flekk uten hår Vel, jeg prøver igjen.... Det gjør ikke vondere denne gangen, så jeg skjønner ikke hvorfor kvinner skriker sånn over smerten ved voksing.. Joda, flere hår borte, men hvorfor i huleste blir ikke alle i det aktuelle området borte? Jeg får jo ikke vokset "jevnt" engang, enda jeg bruker strips!! Hm... Etter en del irritasjon som følge av at jeg selvfølgelig innbilte meg at nå kunne jeg slippe å fjerne hår fra leggene på 3-4 uker, så kaster jeg de brukte stripsene, finner fram min Veet Hårfjerningskrem og smører inn leggene i fullt sinne.... Hrmf... Heller bruke den enn å bruke masse penger på noe som ikke virker skikkelig engang! :x Til dere som tror jeg ikke hadde lange nok hår, så JOO!! Jeg hadde "spart" lenge! :-? Kunne ikke la det gå en dag lenger før jeg fjernet dem... Så som du skjønner har ikke jeg noe godt råd å komme med til deg annet enn evt å satse på hårfjerningskrem isteden... Men jeg blir også veldig glad hvis noen har noen smarte tips, jeg brukte trossalt 80kr på dette tullet....
Skravla Skrevet 16. september 2002 #3 Skrevet 16. september 2002 Jeg har samme problemet selv, både med kald voks og med varm voks. Jeg har lest bruksanvisningen nøye, men kun 3 hår av en bjørnepels på leggene forsvant!! Eneste saliggjørende for meg er barbering eller voksing i salong. Der fungerer merkelig nok voksing megen bra (å så jæææææ.... lite godt) Spurte i salongen og hun hadde hørt om flere som hadde prblemer med voksing selv.
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2002 #4 Skrevet 16. september 2002 Nesten så det var godt å høre dette her. Skal prøve på nytt i morgen tidlig, men det blir nok siste forsøk (om det ikke kommer noen lure tips herfra). Utrolig irriterende å bruke 100 kroner på noe som kanskje tar 0,1% av alle hårene ved ett riv. Nei og nei, det er sikkert en teknikk, men da tror jeg det skal mye til før jeg får det til iallfall. Men men, vi får trøste oss med hverandre jenter. Holder meg når til hårfjerningskrem jeg også gitt.
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2002 #5 Skrevet 16. september 2002 Hadde du smurt bena dine med bodylotion eller solkrem den dagen? Jeg vokser leggene regelmessig med Nair varmvoks og har stort sett ingen problemer med det. Bjørnepelsen forsvinner den. MEN en kveld her i sommer skulle jeg vokse og ikke et hår fulgte med. Kom på at jeg hadde brukt solkrem tidligere på dagen og det var nok til at voksen ikke fikk tak. Hvis huden er for glatt kan du prøve å ha på litt talkum for du vokser.
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2002 #6 Skrevet 17. september 2002 Har ikke brukt body lotion i løpet av mange dager, så det er ikke problemet. Prøvde igjen i dag tidlig, men akkurat samme resultat. Voksen fester liksom ikke ordentlig til "stripsen", men alt sitter igjen på leggen. Noen av hårene har blitt borte, men slett ikke mange. Kommer nå til å ty til høvelen min eller hårfjerningskrem. Hvis noen vil kjøpe en pent brukt Nair Varm-voks er det bare å hoie ut.
Gjest Turi Skrevet 17. september 2002 #7 Skrevet 17. september 2002 Er voksen varm nok? Venter du for lenge på å legge på papiret?
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2002 #8 Skrevet 17. september 2002 Voksen var veldig varm, den var iallfall oppvarmet slik som det stod på pakken. Papiret la jeg på med en gang, og klappet det litt på. Først dro jeg av med en gang, men dette var det null hell med. Deretter prøvde jeg å la papiret sitte litt på før jeg dro det av, men det virket like dårlig. Tror ikke jeg har legger som er ment for voksing jeg.
Fakse Skrevet 17. september 2002 #9 Skrevet 17. september 2002 Hvor mye betaler man for voksing i salong da? Vurdere å prøve det nå før bryllupet, sånn at jeg skal slippe tenke på pelsete legger på bryllupsreisen... Hvor langt må håret være da for at det skal fungere? Kan det bli for langt, eller der det "jo lengre jo bedre"?
Ada=) Skrevet 20. september 2002 #10 Skrevet 20. september 2002 Jeg hadde samme problemet, men naa har det lost seg!!! For min del hjalp det aa dra voksen av saa fort som overhode mulig!!! Forst saa dro jeg bare'litt fort', og faa haar forsvant. Det gjor ikke noe mer eller mindre vondt om man gjor det super-fort eller ikke, men jeg synes nesten det er litt skummelt aa dra skikkelig raskt av. Foles nesten som om huden ogsaa skal komme av Vet jo ikke om det er tilfelle hos dere ogsaa, men det er vel verdt et forsok? Ellers saa gjor jeg det alltid rett etter aa ha dusjet, huden produserer jo noe fett/talg eller hva det naa er, som gjor at det visstnok ikke gaar like bra med voksingen.
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2002 #11 Skrevet 20. september 2002 hei! jeg hadde også samme problem! :evil: Jeg ble kjempeskuffa når jeg ikke fikk dratt med mer enn halvparten enn bjørnepelsen på leggene, og dessuten gjorde jeg jo det riktig, og det er det vondeste jeg noengang har vært borti! Men svigerinna mi bruker å gå i salong og få vokset leggene, og har inntrykk av at hun ikke synes det er så dyrt, noen få hundrelapper, og hun har fint resultat også! ALDRI mer hjemmevoksing for min del! :x
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #12 Skrevet 5. juni 2009 Hvor mye betaler man for voksing i salong da? Vurdere å prøve det nå før bryllupet, sånn at jeg skal slippe tenke på pelsete legger på bryllupsreisen... Hvor langt må håret være da for at det skal fungere? Kan det bli for langt, eller der det "jo lengre jo bedre"? ca 350krisalong
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #13 Skrevet 5. juni 2009 Har vært hos salong to plasser i Stavanger. 220kr den ene plassen og kun 150kr den andre plassen! Jeg kommer hvertfall ikke til å prøve hjemmevoksing.
vesla86 Skrevet 5. juni 2009 #14 Skrevet 5. juni 2009 Papiret la jeg på med en gang, og klappet det litt på. Nå er ikke jeg noen voksekspert, men skal man ikke stryke på papiret, ikke klappe? Med hårveksten, også drar man det av mot vekstretningen...? Kanskje det kan hjelpe, med mindre det var slik du gjorde det da.
LukaFrost Skrevet 6. juni 2009 #15 Skrevet 6. juni 2009 Jeg tror problemet er at voksen er for varm. Da jeg vokset leggene strøk jeg hånda godt over papiret før jeg reiv av.
Kinky Skrevet 6. juni 2009 #16 Skrevet 6. juni 2009 Jeg synes alltid jeg har fått best resultat når jeg vokser selv. Har gjort det ett par ganger i salong, men da syntes jeg det ble igjen en del små pigger. Jeg pleier å bruke en peeling hanske først for å løfte hårene. Så varmer jeg voksen så den blir så varm og flytende jeg makter å ha den. Cluet er å få et tynt lag på. Så stryker jeg stripsene på i hårets retning og rykker det fort av i motsatt retning, mens jeg strammer huden med den andre hånden. Det er viktig å dra stripsen helt i motsatt rettning av hårveksten..ikke oppover. Jeg har alltid fått legger, lår, bikinilinje helt glatt på denne måten. Men nå har jeg gått til innkjøp av en epilator, og det har revolusjonert hårfjerning for min del. Jeg brukte alltid laaang tid på å vokse fordi jeg hele tiden måtte varme opp igjen voksen, og det var et salig kliss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå