Gjest Paramount Skrevet 15. juli 2020 #21 Skrevet 15. juli 2020 Knivstikkingen er nå igjen kommet til overflaten når koronahysteriet avtar. Hvor mange dør årlig av knivstikking, hvor mange innlagte, på intensiv osv. Kan ikke VG kjøre samme apparatet på dette nye fenomenet vi har innvilget oss selv? Da kan vi gå fra munnbind til kevlarvest og samles om dette i hverdagens Norge.
FryNor Skrevet 15. juli 2020 #22 Skrevet 15. juli 2020 Jeg er spent på hvordan media kommer til å vinkle denne saken fremover, blir fokuset på rettferdighet for offer og etterlatte eller blir det å stakkarsliggjøre gjerningsmannen med alle mulige kreative unnskyldninger. 17
Drizzt Skrevet 15. juli 2020 #23 Skrevet 15. juli 2020 3 timer siden, Joni123 skrev: Dessverre er flere av de tikkende bomber som går rundt. Sikkert opplevd mye traumatisk, men likevel. Tidligere innblandet i voldshendelse og lever isolert, fra Somalia. Trenger jeg å si mer. Veldig trist for ham hvis han har opplevd mye traumatisk, men det betyr ikke at uskyldige i Norge eller andre steder i verden skal betale med livet for det. 16
bluedot Skrevet 15. juli 2020 #24 Skrevet 15. juli 2020 7 timer siden, HalldirV2 skrev: Jeg forstår ikke hvordan denne fyren gikk løs i det hele tatt? Han har tidligere vært innlagt på psykiatrisk sykehus på bakgrunn av paranoide vrangforestillinger, noen år senere tiltalt og frikjent for grov vold. Nå har han altså drept en kvinne og knivstukket to andre. Skal vi ta inn asylsøkere må staten for faen være sitt ansvar bevisst. Har vi ikke økonomi til å følge opp slike ustabile individer, da skal vi heller ikke gi de opphold. Enig. Vi har jo økonomien til det også skulle en tro. 2
Drizzt Skrevet 17. juli 2020 #25 Skrevet 17. juli 2020 På 15.7.2020 den 13.00, HalldirV2 skrev: Jeg forstår ikke hvordan denne fyren gikk løs i det hele tatt? Han har tidligere vært innlagt på psykiatrisk sykehus på bakgrunn av paranoide vrangforestillinger, noen år senere tiltalt og frikjent for grov vold. Nå har han altså drept en kvinne og knivstukket to andre. Skal vi ta inn asylsøkere må staten for faen være sitt ansvar bevisst. Har vi ikke økonomi til å følge opp slike ustabile individer, da skal vi heller ikke gi de opphold. Ja, mange som ham går i det fri ute blant folk og utgjør en fare. Her burde staten satt kriterier for hvem som kan komme inn i landet og bosette seg her ut fra hvor farlige personene er for samfunnet. Terskelen i dag er satt altfor lavt. 2
Gjest Sitronmelisse Skrevet 17. juli 2020 #26 Skrevet 17. juli 2020 Det er et feilspor å se på etnisiteten hans! Problemet er psyken hans, ikke hvor han er født! Problemet er det psykiske helsevernet her i Norge som gjør at folk som er en trussel for andre får gå fritt omkring! Jeg blir rasende! Samme med han locoen som drepte 16-årige Sigrid i Oslo. (Han var helnorsk). Det skjer ikke noe med dem før de har drept noen uskyldige. I de fleste tilfeller er det uskyldige jenter og damer det går ut over.
tunaen Skrevet 17. juli 2020 #27 Skrevet 17. juli 2020 På 15.7.2020 den 13.00, HalldirV2 skrev: Jeg forstår ikke hvordan denne fyren gikk løs i det hele tatt? Han har tidligere vært innlagt på psykiatrisk sykehus på bakgrunn av paranoide vrangforestillinger, noen år senere tiltalt og frikjent for grov vold. Nå har han altså drept en kvinne og knivstukket to andre. Skal vi ta inn asylsøkere må staten for faen være sitt ansvar bevisst. Har vi ikke økonomi til å følge opp slike ustabile individer, da skal vi heller ikke gi de opphold. Nok et eksempel på ståa i psykiatrien. Det er jo helt umulig å få hjelp til alle som trenger det. Psykisk helsevern trenger et løft, og kraftig rekruttering. På 15.7.2020 den 13.33, Valentin skrev: gleder meg til å se hvor lydige disse fremmedkrigerne er når ingen gir de penger. Reiser de hjem igjen eller gjør de opptøyer? Det gleder jeg meg til å se. (snakker ikke om flyktninger, jeg snakker om fremmedkrigere som har gjort som vi gjorde for noen århundrer siden.) Fremmedkrigere? Huh? Syns forøvrig at ingen som kommer til Norge burde få penger fra staten. Det gagner ingen. Lær en mann å fiske osvosv. 2 timer siden, Sitronmelisse skrev: Det er et feilspor å se på etnisiteten hans! Problemet er psyken hans, ikke hvor han er født! Problemet er det psykiske helsevernet her i Norge som gjør at folk som er en trussel for andre får gå fritt omkring! Jeg blir rasende! Samme med han locoen som drepte 16-årige Sigrid i Oslo. (Han var helnorsk). Det skjer ikke noe med dem før de har drept noen uskyldige. I de fleste tilfeller er det uskyldige jenter og damer det går ut over. Nemlig! Hvorfor ikke snakke om det som vi faktisk KAN gjøre noe med; nemlig å gjøre noe med psykosk helsevern! 2
Klappe Skrevet 18. juli 2020 #28 Skrevet 18. juli 2020 Hvis dette hadde vært en hvit mann som drepte tre norsk-somaliske kvinner så hadde det nok blitt oppstandelse uten like for at man ikke kaller det terror 9
Drizzt Skrevet 18. juli 2020 #29 Skrevet 18. juli 2020 13 timer siden, Sitronmelisse skrev: Det er et feilspor å se på etnisiteten hans! Problemet er psyken hans, ikke hvor han er født! Problemet er det psykiske helsevernet her i Norge som gjør at folk som er en trussel for andre får gå fritt omkring! Jeg blir rasende! Samme med han locoen som drepte 16-årige Sigrid i Oslo. (Han var helnorsk). Det skjer ikke noe med dem før de har drept noen uskyldige. I de fleste tilfeller er det uskyldige jenter og damer det går ut over. Det er ikke feilspor. Personer som kommer fra dysfunksjonelle land med borgerkrig, høy kriminalitet, høyt konfliktnivå, krig, høy fattigdom, osv er mer sannsynlig å ha traumene han har. Det er ikke norsk helsevesen sin skyld at han er som han er. Men det er den norske staten sin skyld at han ikke fikk en mer tilrettelagt velkomst. På generelt grunnlag kan man si at mange tikkende bomber går ute blant folk fordi helsevesenet mangler ressursene og lovhjemlene det trengs for å holde dem inne. 8
NorthernLight Skrevet 18. juli 2020 #30 Skrevet 18. juli 2020 (endret) Msm har dysset ned saken etter at det ble kjent hvor gjerningsmannen kom fra.. De siste årene har flere og flere aviser stengt kommentarfeltene og. Alt som ikke passer de skal skyves under teppet. Endret 18. juli 2020 av NorthernLight 9
maskinisten Skrevet 18. juli 2020 #31 Skrevet 18. juli 2020 På 15.7.2020 den 13.00, HalldirV2 skrev: Jeg forstår ikke hvordan denne fyren gikk løs i det hele tatt? Han har tidligere vært innlagt på psykiatrisk sykehus på bakgrunn av paranoide vrangforestillinger, noen år senere tiltalt og frikjent for grov vold. Nå har han altså drept en kvinne og knivstukket to andre. Skal vi ta inn asylsøkere må staten for faen være sitt ansvar bevisst. Har vi ikke økonomi til å følge opp slike ustabile individer, da skal vi heller ikke gi de opphold. Fordi den flotte regjeringen vår bygger ned døgnplasser innen psykiatrien... 3
HalldirV2 Skrevet 18. juli 2020 #32 Skrevet 18. juli 2020 16 minutter siden, maskinisten skrev: Fordi den flotte regjeringen vår bygger ned døgnplasser innen psykiatrien... Dessverre har psykiatrien blitt nedprioritert i årevis, og det er en skam. Ikke bare fordi saker som dette potensielt kunne vært unngått, men og fordi det finnes så mange der ute som behøver hjelp, som ber om hjelp, men som ikke blir hørt eller prioritert. 2
maskinisten Skrevet 18. juli 2020 #33 Skrevet 18. juli 2020 2 timer siden, HalldirV2 skrev: Dessverre har psykiatrien blitt nedprioritert i årevis, og det er en skam. Ikke bare fordi saker som dette potensielt kunne vært unngått, men og fordi det finnes så mange der ute som behøver hjelp, som ber om hjelp, men som ikke blir hørt eller prioritert. Absolutt. Det sitter for eksempel alt for mange mennesker i norske fengsler som burde vært i psykiatrisk behandling i stedet. Det gjør bare dem sykere å sitte i fengsel, og det påvirker psyken til medinnsatte. Tvang er dessverre ofte det beste for mennesker, og vi må fortsette å bruke tvang på tross av at tvang har blitt misbrukt i majoriteten av psykiatriens historie. 3
Valentin Skrevet 18. juli 2020 #34 Skrevet 18. juli 2020 20 timer siden, tunaen skrev: Nok et eksempel på ståa i psykiatrien. Det er jo helt umulig å få hjelp til alle som trenger det. Psykisk helsevern trenger et løft, og kraftig rekruttering. Fremmedkrigere? Huh? Syns forøvrig at ingen som kommer til Norge burde få penger fra staten. Det gagner ingen. Lær en mann å fiske osvosv. Nemlig! Hvorfor ikke snakke om det som vi faktisk KAN gjøre noe med; nemlig å gjøre noe med psykosk helsevern! et annet ord for lykkejegere. Personer som ikke er på flukt men søker etter et bedre liv samtidig som du ikke har noe ønske om å tilpasse deg den kulturen du drar til. men yeah. Ikke kaste penger etter folk og bruke ressursene riktig. Alle de som jobber med dette bidrar ikke med reel verdiskapning heller men nærmere sysselsetting og vi er nødt til å bruke resursene mer riktig fremover mtp en synkende oljeindustri samt en kommende eldrebølge. Det gjelder for store deler av vesten. da kan vi ikke tro lille norge skal redde verden med å masse importere befolkningsgrupper fremfor å utvikle solide bærekraftige løsninger. Tragisk at denne saken har blitt dysset ned. Nå er det drapet i et kriminelt miljø i samme fylke som skal ta overskriftene. En uskyldig død kvinne er ikke så farlig plutselig lenger. 2
Pawn Hearts Skrevet 18. juli 2020 #35 Skrevet 18. juli 2020 16 minutter siden, Valentin said: Tragisk at denne saken har blitt dysset ned. Nå er det drapet i et kriminelt miljø i samme fylke som skal ta overskriftene. En uskyldig død kvinne er ikke så farlig plutselig lenger. Dysset ned? Saken har da fått massevis av spalteplass. Gjerningsmannen er tatt, og jeg kan ikke se at vi har krav på å få vite mer enn det som allerede er skrevet. I Askim-saken, som har fått langt mindre oppmerksomhet, ble to "kjenninger av politiet" pågrepet i dag. Synes du avisene skulle gjemt bort dette i en notis og skrevet mer om offeret i Sarpsborg isteden? 3
Jr.Garcon Skrevet 20. juli 2020 #36 Skrevet 20. juli 2020 (endret) På 17.7.2020 den 20.38, Sitronmelisse skrev: Det er et feilspor å se på etnisiteten hans! Problemet er psyken hans, ikke hvor han er født! Problemet er det psykiske helsevernet her i Norge som gjør at folk som er en trussel for andre får gå fritt omkring! Jeg blir rasende! Samme med han locoen som drepte 16-årige Sigrid i Oslo. (Han var helnorsk). Det skjer ikke noe med dem før de har drept noen uskyldige. I de fleste tilfeller er det uskyldige jenter og damer det går ut over. Om det er et feilspor avhenger vel av hvor realistisk / urealistisk man ønsker å være. Hvis man forholder seg til fakta og statistikk så er tallenes tale når det gjelder ikke vestlig etnisitet (jf. hvor liten gruppen totalt sett er i forhold til etniske nordmenn/vestlige i landet) overrepresentert på alt av alvorlig kriminalitet - voldtekt, drap, og andelen utilregnlige lovbrytere. Det er trist at staten importerer traumatiserte og alvorlig syke mennesker UTEN å ha kapasitet/vilje til å sørge for at personene får adekvat helsehjelp - så de ikke utgjør en fare for Ola Nordmann. Det er tydeligvis viktigere å være globalist, venstrevridd og liberal, enn å sørge for at en selv og egen familie er trygge. Kanskje man endrer mening hvis det neste gang er en selv, eller en man er glad i som blir et offer for den total havarerte norsk innvandringspolitikken - dessverre så er det da for sent. Endret 20. juli 2020 av Jr.Garcon 4
maskinisten Skrevet 20. juli 2020 #37 Skrevet 20. juli 2020 5 timer siden, Jr.Garcon skrev: Det er trist at staten importerer traumatiserte og alvorlig syke mennesker UTEN å ha kapasitet/vilje til å sørge for at personene får adekvat helsehjelp - så de ikke utgjør en fare for Ola Nordmann. Det er helt sykt, no pun intended. Myndighetene er så redde for det stempelet psykiatrien har hatt pga mange år med overgrep og misbruk, at man nærmest har lagt bort tvang i sin helhet og heller risikerer livene til den alminnelige befolkningen. Jeg finnes ikke redd for terrorister eller gjengmedlemmer. Det jeg dog er redd for, er en psykopat med kniv som tror at alle han møter på skal drepe ham. Av den grunn sluttet jeg å ta annen kollektivtransport enn regiontog. Jeg risikerer ikke livet mitt for miljøet. 2
Pawn Hearts Skrevet 20. juli 2020 #38 Skrevet 20. juli 2020 37 minutter siden, maskinisten said: Det er helt sykt, no pun intended. Myndighetene er så redde for det stempelet psykiatrien har hatt pga mange år med overgrep og misbruk, at man nærmest har lagt bort tvang i sin helhet og heller risikerer livene til den alminnelige befolkningen. Jeg finnes ikke redd for terrorister eller gjengmedlemmer. Det jeg dog er redd for, er en psykopat med kniv som tror at alle han møter på skal drepe ham. Av den grunn sluttet jeg å ta annen kollektivtransport enn regiontog. Jeg risikerer ikke livet mitt for miljøet. Ikke helt rasjonelt all den tid faren for å dø i en ulykke i din egen bil er langt større enn å støte på en gærning med kniv på bussen, men det er ditt valg. Kvinnen som døde i Sarpsborg, sto forresten ved bilen sin da hun ble stukket – uten at det kan regnes som risikoatferd, selvfølgelig.
maskinisten Skrevet 20. juli 2020 #39 Skrevet 20. juli 2020 37 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Ikke helt rasjonelt all den tid faren for å dø i en ulykke i din egen bil er langt større enn å støte på en gærning med kniv på bussen, men det er ditt valg. Kvinnen som døde i Sarpsborg, sto forresten ved bilen sin da hun ble stukket – uten at det kan regnes som risikoatferd, selvfølgelig. Ca 100 som dør i året i trafikken, og ca en fjerdedel av disse skyldes ruspåvirket kjøring. Jeg har en stor SUV av en grunn, jeg skal vinne kollisjoner. Jeg har tatt kollektivt i Oslo i åresvis, og har stått i mange ubehagelige situasjoner der jeg har valgt å gå av transporten. Slikt slipper jeg med bil, da står jeg heller litt i kø og betaler litt bom. Jeg er uansett nødt til å ha bilen, og jeg kan parkere tilnærmet gratis på arbeidsplassen. Totalt sett er det like greit for meg å kjøre, men galning-faktoren på offentlig transport hadde faktisk mye å si. Spesielt siden jeg nå jobber til mye forskjellige tider av døgnet.
MonicaM Skrevet 20. juli 2020 #40 Skrevet 20. juli 2020 På 15.7.2020 den 13.04, Alyanna skrev: Slutt å vær så rasistisk Les deg opp på hva det vil si å egentlig være rasist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå