Alyanna Skrevet 14. juli 2020 #1 Skrevet 14. juli 2020 MELDINGER OM FLERE PERSONER KNIVSTUKKET I SARPSBORG Politiet skriver på Twitter at de har fått meldinger om at flere personer skal være knivstukket flere steder i Sarpsborg. – Folk bes holde seg inne, skriver de videre.
Pointman Skrevet 15. juli 2020 #2 Skrevet 15. juli 2020 En kvinne døde av skadene. Terror eller gal manns/kvinnes verk? Ett av to, siden det var forskjellige steder.
Rosasko Skrevet 15. juli 2020 #3 Skrevet 15. juli 2020 Dei banker på dører til folk, og knivstikker dei 🤬 1
Frøkensina Skrevet 15. juli 2020 #5 Skrevet 15. juli 2020 Forferdelig Alle ofrene er kvinner. Mann pågrepet. https://www.dagbladet.no/nyheter/tre-kvinner-knivstukket/72662742 3
_popcorn_ Skrevet 15. juli 2020 #6 Skrevet 15. juli 2020 Ryddet for spekulasjoner og svar til det. _popcorn_, mod
Krutegodt Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 Den pågrepne mannen er en norsk statsborger med utenlandsk opprinnelse. 1
Krantz95 Skrevet 15. juli 2020 #8 Skrevet 15. juli 2020 8 minutter siden, Krutegodt skrev: Den pågrepne mannen er en norsk statsborger med utenlandsk opprinnelse. Stemmer nok det. - Jeg kjenner han ikke personlig, men jeg har hilst på han i moskeen og vet hvem han er, sier han. https://www.tv2.no/a/11544635/ 1
HalldirV2 Skrevet 15. juli 2020 #9 Skrevet 15. juli 2020 8 timer siden, Frøkensina skrev: Forferdelig Alle ofrene er kvinner. Mann pågrepet. https://www.dagbladet.no/nyheter/tre-kvinner-knivstukket/72662742 Grusomt. Heldigvis overlevde to av kvinnene. 4
_popcorn_ Skrevet 15. juli 2020 #10 Skrevet 15. juli 2020 Ryddet for avsporing og svar til det. _popcorn_, mod
SoWhat? Skrevet 15. juli 2020 #11 Skrevet 15. juli 2020 For en forferdelig hendelse. Sender mine tanker til alle fra Sarpsborg i dag. Og spesielt til de som ble direkte rammet. 4
HalldirV2 Skrevet 15. juli 2020 #12 Skrevet 15. juli 2020 Jeg forstår ikke hvordan denne fyren gikk løs i det hele tatt? Han har tidligere vært innlagt på psykiatrisk sykehus på bakgrunn av paranoide vrangforestillinger, noen år senere tiltalt og frikjent for grov vold. Nå har han altså drept en kvinne og knivstukket to andre. Skal vi ta inn asylsøkere må staten for faen være sitt ansvar bevisst. Har vi ikke økonomi til å følge opp slike ustabile individer, da skal vi heller ikke gi de opphold. 39
Alyanna Skrevet 15. juli 2020 Forfatter #13 Skrevet 15. juli 2020 3 minutter siden, HalldirV2 said: Jeg forstår ikke hvordan denne fyren gikk løs i det hele tatt? Han har tidligere vært innlagt på psykiatrisk sykehus på bakgrunn av paranoide vrangforestillinger, noen år senere tiltalt og frikjent for grov vold. Nå har han altså drept en kvinne og knivstukket to andre. Skal vi ta inn asylsøkere må staten for faen være sitt ansvar bevisst. Har vi ikke økonomi til å følge opp slike ustabile individer, da skal vi heller ikke gi de opphold. Slutt å vær så rasistisk 2
HalldirV2 Skrevet 15. juli 2020 #14 Skrevet 15. juli 2020 4 minutter siden, Alyanna skrev: Slutt å vær så rasistisk Hvis det er dette du karakteriserer som rasisme, ja da kan du kalle meg en stolt rasist. Men for din egen skyld, og for samfunnets skyld generelt, bør du skaffe deg en bedre begrepsforståelse såsant du ønsker å bli tatt seriøst i diskusjoner. 45
Alyanna Skrevet 15. juli 2020 Forfatter #15 Skrevet 15. juli 2020 1 minutt siden, HalldirV2 said: Hvis det er dette du karakteriserer som rasisme, ja da kan du kalle meg en stolt rasist. Men for din egen skyld, og for samfunnets skyld generelt, bør du skaffe deg en bedre begrepsforståelse såsant du ønsker å bli tatt seriøst i diskusjoner. 👍 3
Valentin Skrevet 15. juli 2020 #16 Skrevet 15. juli 2020 Den siktede mannen er en norsk statsborger med utenlandsk opprinnelse. Politiet opplyser at det er for tidlig å si noe om motiv. det som er på trynet det er at de to som overlevde hadde en relasjon til vedkommende. Det har de ikke funnet på den siste. applaus til venstresiden. Tenk når økonomien går til helvete i 4 kvartal og verden står ovenfor en finanskrise som får 30 tallet til å virke som gla dager. gleder meg til å se hvor lydige disse fremmedkrigerne er når ingen gir de penger. Reiser de hjem igjen eller gjør de opptøyer? Det gleder jeg meg til å se. (snakker ikke om flyktninger, jeg snakker om fremmedkrigere som har gjort som vi gjorde for noen århundrer siden.) 8
Druid Skrevet 15. juli 2020 #17 Skrevet 15. juli 2020 1 time siden, Alyanna skrev: Slutt å vær så rasistisk Dette har ingenting med rasisme å gjøre. Dette problemet er det samme uansett etnisitet, og vi har flere nordmenn enn utlendinger i denne kategorien. Her var risikoen kjent og skulle vært ivaretatt. 17
Drizzt Skrevet 15. juli 2020 #18 Skrevet 15. juli 2020 En somalier som har bodd en del år i Norge og som før har blitt behandlet for paranoide vrangforestillinger. Han har vært voldelig mot en annen mann og mangler sosialt nettverk. En tikkende bombe med andre ord. Hvor mange slike er det ute i samfunnet er det ikke lett å si. Men alle som har på et eller annet tidspunkt har vist alvorlige psykiske forstyrrelser av denne typen, må det være en stor blinkende varsellampe på hele tiden. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwyQ5/frikjent-i-voldssak-i-fjor-har-faatt-psykiatrisk-behandling-tidligere 16
Drizzt Skrevet 15. juli 2020 #19 Skrevet 15. juli 2020 1 time siden, Alyanna skrev: Slutt å vær så rasistisk Slutt å misbruke begrepet rasisme. 23
Joni123 Skrevet 15. juli 2020 #20 Skrevet 15. juli 2020 Dessverre er flere av de tikkende bomber som går rundt. Sikkert opplevd mye traumatisk, men likevel. Tidligere innblandet i voldshendelse og lever isolert, fra Somalia. Trenger jeg å si mer. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå