AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Del Skrevet 14. juli 2020 For mange år siden jobbet jeg med en dame fra Litauen som het Auguste. Nå er jeg gravid selv, og har ikke helt klart å glemme det navnet. Synes det er så fint, men er usikker, da vi er helt norske. Har heller ikke fått så positiv respons når jeg har nevnt det til andre😅 Det uttales med trykk på siste bokstav. August-e, liksom. Ikke som Augusta. Hva synes dere? Vil gjerne ha ærlige meninger. Anonymkode: 9b362...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. juli 2020 #2 Del Skrevet 14. juli 2020 Da er Augusta mye finere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 14. juli 2020 #3 Del Skrevet 14. juli 2020 Ikke stygt, men syns Augusta eller Augustina er finere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 14. juli 2020 #4 Del Skrevet 14. juli 2020 Veldig fremmed. Man blir sikkert vant til det, men barnet vil gå gjennom absolutt hele livet og absolutt alle sammenhenger hvor hun møter nye mennesker og oppleve misforståelser, feiluttalelse, feilstaving, korrigeringer og forvekslinger når det gjelder navnet sitt. Hun kommer til å være lei av det og hate navnet sitt før hun fyller 10. Vis litt hensyn, det må da finnes NOE som er litt enklere å få til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #5 Del Skrevet 14. juli 2020 Jeg synes også Augusta er finere. For all del ikke et stygt navn, men jeg må anstrenge meg for å si det korrekt med E-ending. Anonymkode: 9a809...7aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #6 Del Skrevet 15. juli 2020 Liker Auguste mye bedre enn Augusta! Synes det er i samme sjanger som Alberte for eksempel. Høres ut som en tøff og kul jente. Kjør på! Anonymkode: 4501b...527 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #7 Del Skrevet 16. juli 2020 Ja, det er i hvert fall dømt til å bli forviklinger, både i forbindelse med uttale, og å skrive navnet korrekt. Jeg bodde på en adresse med et noe uvanlig gatenavn en gang. Det var et stort irritasjonsmoment hver gang jeg skulle forklare adressen, og selv om jeg stavet i vei ble sluttresultatet at gatenavnet ble skrevet på ørten forskjellige måter. Anonymkode: 7782a...4c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #8 Del Skrevet 16. juli 2020 Synes det høres helt OK ut. Uvanlig, men ikke noe vanskelig å si eller skrive i det hele tatt. "Problemet" (dersom du synes det er et problem) er - jeg går utfra at du skal bruke dette navnet på ei jente siden du vil "oppkalle" etter ei dame med navnet - er vel at dette er et mannsnavn mange steder, f.eks i Frankrike. Så mange kommer kanskje til å tro det er en gutt. Er vel også en liten mulighet for at du ikke får godkjent dette på ei jente, selv om de vel har blitt mer liberale de siste åra. Anonymkode: 4f778...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå