AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #1 Skrevet 14. juli 2020 Blir ikke det litt det samme som at det er uforsvarlig at alvorlig psykisk syke får barn? Det er jo stor sjanse for at barnet vil bli overvektig og slite med både helse og for ikke å snakke om mobbing. Er det en sjanse verdt å ta bare fordi du vil ha barn? Som med psykisk syke. Det KAN gå bra, men sjansen for at det ikke går bra er stor. Anonymkode: 295e5...22c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #2 Skrevet 14. juli 2020 Dert mest ansvarlige ville jo vert om de tok tak i helsa og kostholdet sitt før de fikk barn i hvertfall. Anonymkode: 837df...75c 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #3 Skrevet 14. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Dert mest ansvarlige ville jo vert om de tok tak i helsa og kostholdet sitt før de fikk barn i hvertfall. Anonymkode: 837df...75c Jo, men når både mor og far er genetisk overvektig så vil jo også barnet med stor sjans bli det. Er ikke sånn at så lenge de går ned i vekt så vil barnet på mirakuløst vis være normalvektig. Anonymkode: 295e5...22c 1
Gjest Hummel34 Skrevet 14. juli 2020 #4 Skrevet 14. juli 2020 Ts: tenker du da overvekt som 10 kg, eller type 50 kg ++?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #5 Skrevet 14. juli 2020 Jeg er overvektig, og har 2 barn. Nå er de tenåringer, og de er da begge normalvektige, og har et sunt forhold til mat. Bare fordi jeg er overvektig, betyr det ikke at jeg ikke har kunnskap om kosthold. Jeg har og alltid vært svært aktiv med barna. Mye turer i skogen, sykling, bading, og på vinteren, aking, skøyter og ski. Anonymkode: 4b212...dc7 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #6 Skrevet 14. juli 2020 Hva med barn av adrenalinjunkies. Er ikke faren stor for at samfunnet kommer til å få store utgifter til en fremtidig redningsaksjon? Og svaksynte, eller noen som veit at de har MS i slekta. Totalt uforsvarlig. Jeg vurderte barn men siden to av søskenbarna mine har hatt smittsom hjernehinnebetennelse så er det tydelig en svakhet i genetikken som gjør at jeg burde tvangssteriliseres. Anonymkode: 61e84...f7a 12
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #7 Skrevet 14. juli 2020 Har slike naboer. De er feite begge to og ungen på 2 år er ganske stor. Anonymkode: 5fb41...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #8 Skrevet 14. juli 2020 Det er mye verre som kan skje i et menneskeliv og mange typer omsorgssvikt som ikke vises utenpå. Du får gå inn for tvangssterilisering av alle som ikke er perfekte! Anonymkode: 932ce...102 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #9 Skrevet 14. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men når både mor og far er genetisk overvektig så vil jo også barnet med stor sjans bli det. Er ikke sånn at så lenge de går ned i vekt så vil barnet på mirakuløst vis være normalvektig. Anonymkode: 295e5...22c Er genetisk overvekt en ting? eller er det en unnskylding? Jeg tenker mest på at det er samt for barnet at de sikkert har et elendig kosthold og heller ikke ville brydd seg om barnet ble overvektig. Anonymkode: 837df...75c 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #10 Skrevet 14. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er genetisk overvekt en ting? eller er det en unnskylding? Jeg tenker mest på at det er synd for barnet at de sikkert har et elendig kosthold og heller ikke ville brydd seg om barnet ble overvektig. Anonymkode: 837df...75c Anonymkode: 837df...75c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #11 Skrevet 14. juli 2020 Genetisk overvektig er vel egentlig ikke en greie. Om det ikke er noe medisinsk, så handler det rett og slett om vaner og kosthold. Overvektige foreldre kan fint ha slanke barn. Jeg er selv overvektig, barna mine er slanke begge to. Jeg serverer ikke dårlig mat og vi er normalt aktive, min overvekt skyldes helt enkelt at jeg har vært litt for glad i godis etter ungene er lagt. Jeg lar derimot ikke mine barn spise masse godterier, tvert om. De blir ikke på magisk vis overvektig av mine dårlige vaner som de ikke er vitne til. Anonymkode: 1a23e...00f 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #12 Skrevet 14. juli 2020 Jeg har vokst opp med overvektige foreldre og har vært overvektig siden jeg var 4 år. Middagene våre besto av junkfood, vi hadde fri tilgang på brus og godteri. Vi fikk kjeks nesten daglig, og juice både til frokost, lunsj og kvelds. Vi var aldri på tur, men så heller filmer fremfor tvn og spiste godteri. Grønnsaker og sunn mat var sånt vi spiste på besøk. Jeg, som de fleste andre som ble overvektig som barn, sliter enda med overvekt i voksen alder. Min mann er normalvektig. At jeg ble overvektig kommer ikke fra mine foreldres gener, men hva slags mat de valgte å gi meg. Jeg har nå tre sunne friske ungdommer. Jeg vet selv hvordan det er å bli overvektig i ung alder. Hvor jævlig det er når du ikke klarer å henge med i gymtimene, for kondisen din er ødelagt. Jeg ble mobbet, jeg fikk klær i gave av familiemedlemmer som jeg ikke hadde sjangs til å passe inn i, da de handler på barneavdelingen og jeg måtte ha xl fra voksenavdeling (som måtte synes opp i buksebenene, da jeg var for lav for de klærne). Og en ting er sikkert, jeg ville aldri ha latt mine barn få den oppveksten jeg fikk. De har fått sunn mat, junk og godteri har de spist på lørdag. Vi har vært aktive i helgene, og motivert de til å holde på med fritidsaktiviteter. På turer har vi hatt med frukt istedenfor kjeks. Mine barn er ikke normalvektig på grunn av at de har arvet mannens gener, men på grunn av sunt kosthold. Om mine barn blir overvektig når de flytter hjemmefra er det ikke på grunn av mine gener, men for de selv velger å gå over til et usunt kosthold. Jeg vet at jeg er en god mor, selv om jeg kjemper mot kiloene. At du er overvektig betyr ikke at du er en dårlig forelder. Mange barn lever i hjem med omsorgssvikt, ha heller fokus på å hjelpe de, enn å rakke ned på gode foreldre. Anonymkode: bb7a5...071 9
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #13 Skrevet 15. juli 2020 Herregud for et urteit innlegg. Tenker du vi skal nekte alle som ikke lever perfekte liv å få barn? I så fall foreslår jeg at man nekter dumme mennesker barn også. (Ja, føl deg truffet, det var meningen) Det kan gå bra, men sjansen er ikke stor. Så kan vi i samme slengen ta med alle ikke har minst tre års universitetsutdannelse, tjener minst 500 000 i året, trener minst to ganger i uka og alle som har kreft, hjertesykdom, diabetes, demens og psykisk sykdom innenfor tre generasjoner familie. Kanskje det faktisk er best om ingen får barn i det hele tatt. Hvorfor ta sjansen liksom. Anonymkode: cf6cb...78c 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #14 Skrevet 15. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud for et urteit innlegg. Tenker du vi skal nekte alle som ikke lever perfekte liv å få barn? I så fall foreslår jeg at man nekter dumme mennesker barn også. (Ja, føl deg truffet, det var meningen) Det kan gå bra, men sjansen er ikke stor. Så kan vi i samme slengen ta med alle ikke har minst tre års universitetsutdannelse, tjener minst 500 000 i året, trener minst to ganger i uka og alle som har kreft, hjertesykdom, diabetes, demens og psykisk sykdom innenfor tre generasjoner familie. Kanskje det faktisk er best om ingen får barn i det hele tatt. Hvorfor ta sjansen liksom. Anonymkode: cf6cb...78c De vi burde nekte å få barn, er de som ikke tar ansvar for egen helse. Er man født med genetiske tendenser til overvekt, så betyr det at man må være mer påpasselig med mat, that's it. Er man født med psykisk sykdom, trenger man terapi og i noen tilfeller medisin. Mennesker som støtter seg selv på denne måten har all moralsk rett til å reprodusere. De som derimot gir blaffen i alt av råd og tip og ikke kommer seg ut av sine mareritt, burde ikke få tillatelsen til å få barn innvilget. Synes nå jeg. Anonymkode: 91fdf...136
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #15 Skrevet 15. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, men når både mor og far er genetisk overvektig så vil jo også barnet med stor sjans bli det. Er ikke sånn at så lenge de går ned i vekt så vil barnet på mirakuløst vis være normalvektig. Anonymkode: 295e5...22c Genetisk overvektig? Hva er det? Anonymkode: dd66e...e49 2
Gjest Forumhei Skrevet 15. juli 2020 #16 Skrevet 15. juli 2020 Overvektige er mennesker de også, så stillet ved likt som deg med rettighet til å ta egen valg. Får 2 overvektige barn så får de barn, hyggelig for dem😊👍🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå