Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grumsom dyremishandling..

Håper alle som er med på dette får seg ett horn eller 2 i ræva :kjempesinna:

Skrevet

Helt enig med dere... ble helt kvalm av å se bildene, burde vært helt unødvendig nå i 2005. På tide å slippe de gamle "tradisjonene". All underholdning, der dyr er med er forkastelig. Syns så synd på disse stakkars flotte dyrene som plages på denne måten. :angry:

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Dette er en kvalmende form for "underholdning". Har ikke det minste sympati for dem som får et oksehorn opp analen.

Gjest seroxata
Skrevet

føler sinnet mitt bare blusser opp når jeg leser om slike saker!! Kan ikke fatte at folk kan være så kvalme:(

Gjest Xerox
Skrevet

Utrulig at det faktisk er lov. Burde helt klart vært slutt på denne tåpelige "sporten".

Gjest Kålungen
Skrevet

Når jeg hører om noen som har blitt spiddet av ett horn eller skadet på annen måte, KOSER jeg meg. Har ikke snev av medfølelse med de drittsekkene :angry:

Skrevet

Satt nettopp og så videoen av dette okseløpet... blir helt kvalm! De snakker om selfangs og fangst av hval, men hva med dette idiotiet. Okser som er vettskremte, blir sendt ut i glatte brosteinsgater, med hylende idioter på alle kanter... de faller og slår seg, en kom seg ikke opp igjen, har sikkert brukket et bein... Så i enden på elendigheten, havner de på en arena, der de allerede utslitte og vettskremte dyrene blir spiddet med spydliknende saker, blodet renner der får de dødsstøtet

Blir helt kvalm av dette. Er det noen som har en link der en kan protestere mot dette, det MÅ bare ta slutt. 40 000 okser blir mishandlet og drept i Spania i løpet av et år

Gjest Milah
Skrevet

Er man med på leken, må man tåle steken - det lærte jeg som barn. Og når man absolutt må plage og skremme opp noen okser, så burde det jo ikke komme som noen overraskelse at man får et horn eller to i siden.

Men dette er jo kultur, ikke dyreplageri må man jo skjønne.. :ironi:

Skrevet
Dyrevernere, hvor er dere?

Ja, ikke sant. Men å klage over norsk hvalfangst, det klarer de. :frustrert:

Skrevet

Dyrevernere har i mange år protestert mot dette, men hva hjelper det når flesteparten i landet digger denne sporten?

Skrevet
Dyrevernere har i mange år protestert mot dette, men hva hjelper det når flesteparten i landet digger denne sporten?

Etter hva jeg har registrert, er de internasjonale kampanjene mot norsk hvalfangst langt større enn mot revejakt og tyrefekting. :frustrert:
Skrevet
Etter hva jeg har registrert, er de internasjonale kampanjene mot norsk hvalfangst langt større enn mot revejakt og tyrefekting.  :frustrert:

Jeg tror ikke løsningen på dette er å sette disse sakene opp mot hverandre, det blir ofte litt "usaklig" , jeg mener begge arena må bekjemes, hver for seg.

Skrevet
Jeg tror ikke løsningen på dette er å sette disse sakene opp mot  hverandre, det blir ofte litt "usaklig" , jeg mener begge arena må bekjemes, hver for seg.

Jeg mente heller ikke å komme med løsninger. Jeg mente bare å beskrive hykleriet til disse dyrevernerne. Det sier jo litt om seriøsiteten til disse folka. Det hørerer jo noensteds hjemme å prioritere internasjonale kampanjer mot Norge, på grunn av hvalfangst. :sjokkert:

Gjest Violetta
Skrevet
Jeg mente heller ikke å komme med løsninger. Jeg mente bare å beskrive hykleriet til disse dyrevernerne. Det sier jo litt om seriøsiteten til disse folka. Det hørerer jo noensteds hjemme å prioritere internasjonale kampanjer mot Norge, på grunn av hvalfangst.  :sjokkert:

Men har du et bedre alternativ?

Skrevet
Men har du et bedre alternativ?

Selvfølgelig har jeg det. Min løsning til dyreverner er som følger:

Bli seriøs! Ta verstingene hardest!

Norsk hvalfangst er ikke noe problem over hodet. Iallfall ikke så lenge man ikke er fanatisk vegetarianer. I så fall er kjøttproduksjonen et mye større problem enn hvalfangst. Og ikke uventet er den ganske snill i Norge, framfor mer masseproduserende utenlandske varianter. :murvegg:

Skrevet
Etter hva jeg har registrert, er de internasjonale kampanjene mot norsk hvalfangst langt større enn mot revejakt og tyrefekting.  :frustrert:

Det er ikke så rart at vi merker mest når det protesteres ovenfor noe vi gjør ;)

Jeg vil tippe de fleste som bor i England synes det er mer fokus på revejakt enn norsk hvalfangst, og at spanjoler synes det er uforståelig mye fokus på tyrefekting.

Det gjelder alle saker at man merker best kritikken mot sitt eget land, noe annet ville vært merkelig.

Gjest Wayah ikke innl
Skrevet

PETA hadde faktisk en aksjon før "festivalen" startet. Men da ble fokuset dessverre lagt på at demonstrantene ville gi sitt standpunkt nakne, slik de pleier, for å få PR, mens Spanske myndigheter mente de fikk nøye seg med å være lettkledde... :roll:

Skrevet

Må henge meg på de som reagerer på at tyrefekting og revejakt for alt for liten oppmerksomhet vs hvalfangst. Vi spiser nå i alle fall det vi dreper. Og noe av vitsen med fangsten er faktisk å holde bestanden av hval nede slik at de som klager sånn på oss kan få skreien sin og whatnot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...