Gå til innhold

Få barn tidlig eller senere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Hva er deres mening?

Da jeg mener tidlig mener jeg 20 og senere mener jeg 30-35+.

Mener ikke at noe er riktig eller galt, bare nysgjerrig på hva folk tenker!

Anonymkode: ab1fa...f4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde begge deler. 20 med første, 35 med siste, og et par imellom der. Syns ikke det Egentlig er no forskjell jeg. Like greie svangerskap. Like Geier fødsler og barseltider og småbarnsalderen. Har like godt forhold til alle barna.. 

Føles helt likt ut, eneste er at det blir lettere pga erfaringen man har med seg. 
tror det er individuelt, men selvfølgelig at man trives best med Om det blir det man innerst inne ønsker seg, for seg selv. Om man er så heldig å få det sånn da 😊

AnonymBruker
Skrevet

Blir jo veldig individuelt. For min del ventet vi med første til vi var 30, andre kom da jeg var 34. Helt riktig for oss, brukte mye av tjueårene på å bare være kjærester, reise og kose oss. 

Anonymkode: a297b...10d

AnonymBruker
Skrevet

Det er flere faktorer som spiller inn der. Hva som er hensiktsmessig er individuelt og situasjonsbetinget. På helt generelt grunnlag tenker jeg at slutten av tyveårene og begynnelsen av tredveårene er en fin tid å få barn på. Da har man ofte rukket å oppleve litt, samtidig som man enda er ganske ung. 

Anonymkode: bfd2a...78c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å vente til jeg bikket 30. På en måte er glad for det, fordi jeg hadde en kjæreste fra jeg var 19-23, en annen fra jeg var 24-26 og en tredje fra jeg var 27-31. Traff mannen i mitt liv (bank i bordet 😄) når jeg var 32. Vi har vært sammen i 10 år og har 2 fine barn sammen. Hvis jeg hadde "dundret i vei" tidlig i 20- årene kunne jeg risikert å hatt 3 barn med 3 forskjellige fedre. Ingenting negativt overfor de som har det, for det er mange, men jeg er glad mine unger ikke er skilsmissebarn (bank i bordet igjen). Mannen jeg er sammen med nå er en helt annen type enn de jeg var sammen med i 20-årene. Man vet gjerne bedre hva man ser etter i en mann når man er litt eldre. Hva som funker i det lange løp osv.
Jeg har 4 venninner som fikk barn i 20-årene. Alle har skiftet partnere siden, og kafser med dårlige forhold til eksene, deling, bidrag, kabaler som skal gå opp osv.

Når det er sagt..! Det har sine ulemper å vente også!
Vi prøvde i 2 år uten å bli gravide, og søkte til slutt hjelp. Jeg hadde tette eggledere, og vi måtte i gang med prøverør. Det var alt annet enn enkelt, og vi trengte 5 forsøk på hvert barn før det klaffet. Fikk det første barnet når jeg var 36 og det andre barnet når jeg var 40. Rakk det egentlig akkurat, og var lenge redd for at tiden skulle løpe fra meg.

Så jeg vil definitivt si at det er både og her ja :)

Anonymkode: d7555...775

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...